Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
- Hoofdstuk 2
2.1Naar het zuiden
2.2Bandit camp
2.3Bevroren karavaan
2.4Terug naar Oleg
2.5New friends
2.6Bos en lommer
2.7Drukke nacht
2.8Fey? Fae? Faeries!
2.9Temple of the Elk
2.10Lekkernijen
2.11Southern Greenbelt
2.12Onder de boom
2.13Epic bloedbad
2.14Hup naar de kobolds
2.15Sootscale Caverns 1
2.16Sootscale Caverns 2
2.17Rondje van de zaak
2.18Waar is mijn Dex?
2.19Dierenweek
2.20Ruzie in de tent
2.21Betalen? Nope!
2.22To the Tuskwater
2.23Het Fort in
2.24Victory!
2.25Like father like son
2.26Opruimen
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | KINGMAKER | EXPLORING THE GREENBELT
Don't split the party?Don't split the party?Gespeeld bij/in Leeuwarden op 5 okt 2022
(reacties)
Nacht van Pharast 1 op Pharast 2

Er wordt een kamp opgemaakt met de paviljoentent als middelpunt. 'S avonds wordt de standaard wachtende ingezet. Als Ruach en Spes hun ronde lopen voelt Ruach dat hij op een onnatuurlijke manier slaperig wordt.
Als hij Andre en Ollie wekt voor hun ronde meldt hij hen dat. Ollie besluit dat hij zich zal verstoppen terwijl Andre de ronden wachtloopt. Op een goed moment zakt Andre pardoes in slaap. Ollie hoort op dat moment een geluid aan de achterkant van de tent - een voetstap breekt een takje! Hij twijfelt even, dan werpt een dart op Andre af en rent naar het geluid toe. onderweg wekt hij Spes die buiten de tent ligt te slapen. Ollie rent door en hoort geluidjes wat verder af. Hij stuurt Spes op ze af en probeert de magie te detecteren die voor de slaap van Andre heeft gezorgd. Op een gegeven moment bedenkt hij zich en kijkt hij bij Andre. Deze ligt nog rustig te snurken, maar zijn guisarme hangt ernaast, in een boom. Wanneer hij wat dichterbij komt om Andre te wekken, merkt Ollie iets op - Andre heeft een krullende snor op zijn gezicht gekregen!
 
Ollie wekt Andre maar kan de lach niet meer inhouden - hij is bijna helemaal hyper-enthousiast voor de magie en de practical jokes (zoals aan elkaar gebonden veters)
 
Bruce en Ruach zijn wakker geworden van Ollies rumoer. Misschien ook wel van de steen die Ollie naar Bruce heeft gegooid. Altijd nog beter dan de dart die hij probeerde te gebruiken om Andre bij zijn in slaap vallen te wekken.
 
Andre checkt of de snor weg te halen is, en dat valt mee. Het is blijkbaar gewoon een donkere klei ofzo in water. Hij schudt zijn hoofd en gaat de rest van de wacht beter uitkijken.
 
Nadat het weer rustig is geworden gaat Bruce weer slapen. Maar even later komt er een persoon rustig op het kamp aanlopen. Er wordt alarm geslagen door Andre en Ollie. De persoon komt dichterbij en blijkt een skeleton te zijn. Hij loopt op Ollie en Andre af. Als hij Ollie passeert pakt hij die bij het hoofd. Ollie voelt zich zwakker worden (-1 level).
De skeleton loopt door naar Andre. Ruach roept dat je dat krijgt van grafroven. Hij heeft gezien hoe Andre een ring naar de skeleton gooide om hem weg te laten gaan. Bruce gaat Ollie en Andre wel helpen. Roderick heeft dezelfde mening als Ruach. Mea had wat langer nodig om wakker te worden. Roderick denkt dat het enger was dan maar een skelet - misschien een wight!

Tijdens het gevecht wordt Bruce genegeerd en Andre aangevallen door de skeleton. Maar als de skeleton neer is geslagen raapt Andre alle botjes bij elkaar. Hij en Ollie besluiten meteen de ring terug te brengen en de skeleton te herbegraven. Ze nemen paarden mee om de reis wat sneller te laten gaan. Ze willen terug zijn voordat de groep door de bossen gaat reizen.
 
 *************************** 
 
Bruce en Roderick lopen door het vertrek van Andre en Ollie een verlengde wacht. En tijdens deze wacht merkt Bruce op een goed moment 3 wolven op die het kamp besluipen.
Bruce slaat direct alarm en roept dat wolven het kamp aanvallen. Terwijl de groep zich de tent uit haast blijkt dat 2 wolven "gewoon" wolf zijn. De 3e wolf verandert in half mens-half wolf.
 
Bruce krijgt wat commentaren of hij al weg wil rennen. Maar de domme puber doet het tegenovergestelde. Hij valt de mens/wolf aan. Maar die is moeilijker te raken dan het lijkt. Bovendien blijkt het huid van de werewolf zo hard als steen - wat een dodelijke wond had moeten zijn wordt niet meer dan een schrammetje!
 
Mea ondersteund met haar pijlen het gevecht, die doen wel goed zeer. Ook Ruach probeert het van afstand en Roderick helpt met zijn longsword, hij kan redelijk pijn toebrengen. Spes pakt de gewone wolf aan. Pas als Mea een kleine ijsbaan onder half mens/wolf maakt en die daarmee beperkt in zijn bewegingen en daarna met een reeks coloursprays hem blind en bijna verlamd maakt weten de vrienden het wezen goed genoeg te raken om hem uit te schakelen. Bij zijn dood verandert het gespierde wolfman in een wat oudere, naakte man. Een boer, misschien?
 
En zo begint de ochtend van Pharast 2 met bloed vergieten. Bruce heeft een wond van de half wolf/mens die hij nodig moet verzorgen.

Ruach herinnert zich wat verhalen over werewolven - die veranderen vaker en worden wilder met volle maan, ze hoeven niet wolven te zijn maar zouden ook beren of ratten zijn, en ze zijn vatbaar voor zilver. Bovendien denkt hij dat dit geen 'echte' was maar iemand die gebeten was door de ware. De ware werewolf zou nog minder last hebben van normale wapens!
 
Met de zonsopgang komen een vermoeide Ollie en Andre terug, maar een warme welkom krijgen ze niet meteen. 
KarakterSpelerXPInfo
Andre Mizoman Johan 400
Bruce McLean Vulridir Sr 550
Mea Ho'okala Upua Tuning 550
Ollie Wolf - Ours is Right. Jacco 400
Roderick Hosking Sietze 550
Ruach Ahasveros Pake 550
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 9 oktober 2022 om 23:10 uur.
Reacties van bezoekers (12 reacties)
JeffJeff

Met dank aan Chronicler Bruce! Ik kon het heel snel even aanvullen en plakken :)


Gepost op 9 oktober 2022 om 23:42.
JeffJeff

@Sietze - oeps, jij had de Pathfinder 2 karakter sheet gebruikt. Ik heb het bijna overgezet naar 1e editie, zal het morgen even delen. Roderick kan veel meer dan wij dachten: bijvoorbeeld vette Blessings:
War Mind (minor): At 1st level, you can touch an ally and grant it a tactical advantage for 1 minute. At the start of its turn each round, it can select one of the following bonuses: +10 feet to base land speed, +1 dodge bonus to AC, +1 insight bonus on attack rolls, or a +1 luck bonus on saving throws. Each bonus selected lasts for 1 round.


Gepost op 10 oktober 2022 om 0:21.
JeffJeff

Holy Strike (minor): At 1st level, you can touch one weapon and bless it with the power of purity and goodness. For 1 minute, this weapon glows green, white, or yellow-gold and deals an additional 1d6 points of damage against evil creatures. During this time, it’s treated as good for the purposes of overcoming damage reduction. This additional damage doesn’t stack with the additional damage from the holy weapon special ability.


Gepost op 10 oktober 2022 om 0:21.
JeffJeff

En sinds 2e level Fervor: 3x per dag iemand 1d6 healing geven (jezelf als swift action, een ally als std. action) of een ondode 1d6 schade geven (provokes AoO)

 


Gepost op 10 oktober 2022 om 0:22.
JeffJeff

Fervor laat je ook jezelf boosten:
As a swift action, a warpriest can expend one use of this ability to cast any one warpriest spell he has prepared with a casting time of 1 round or shorter. When cast in this way, the spell can target only the warpriest, even if it could normally affect other or multiple targets. Spells cast in this way ignore somatic components and do not provoke attacks of opportunity. The warpriest does not need to have a free hand to cast a spell in this way.


Gepost op 10 oktober 2022 om 0:30.
JeffJeff

Wat skills betreft heb ik voor nu een puntje in Ride, Swim en Survival gedaan. Had je wat anders in gedachte, pas maar aan :)
Wat feats betreft moet je nog een level 1 feat kiezen, en de extra Human feat. "Divine Interference" mag alleen bij level 10, en "Channeled blessing" kan alleen bij level 4. Heb ik dus gemist, sorry.

Voor nu heb ik "Weapon of the Chosen" en "Power Attack" gekozen. Mag je natuurlijk zelf aanpassen.


Gepost op 10 oktober 2022 om 0:38.
JeffJeff

Weapon of the Chosen: Benefit: As a swift action, you can call upon your deity to guide an attack you make with your deity’s favored weapon. On your next attack in that round with that weapon, your weapon counts as magical for the purpose of overcoming damage reduction or striking an incorporeal creature. If your attack misses because of concealment, you can reroll your miss chance one time to see whether you actually hit.


Gepost op 10 oktober 2022 om 0:50.
DobbelaarDobbelaar
Vulridir Sr heeft er voor gekozen om bij dit verhaal dobbelstenen te gooien.
Het resultaat: Op 11-10-2022 om 22:07 is gegooid:
1: 10[+7]=17
2: 6[+7]=13
3: 8[+7]=15
4: 6[+7]=13

Gepost op 11 oktober 2022 om 22:07.
JeffJeff

?

 


Gepost op 12 oktober 2022 om 20:10.
TuningTuning

?


Gepost op 12 oktober 2022 om 23:06.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Groen op de sloot en rijp op de daken hebben met elkaar in't geheel niets te maken
 
Agenda
Leeuwarden waarschijnlijk
 April 2024
MaDiWoDoVrZaZo
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
44x gespeeld
Online
2x gespeeld
Cel
2x gespeeld
Jeff
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.