Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 4
4.1
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE MARCO | 4.VELPRINTALAR
VelprintalarVelprintalarGespeeld bij/in op 21 jul 2004
(reacties)
speelavond 14-07-2004 -In Velprintalar aangekomen worden er diverse dingen geregeld en besproken. Zo horen ze dat De raids van de orcen onverminderd door gaan. Hok Hokenbad heeft weer toegeslagen in Corth. De Cavalery van Velprintalar heeft verse paarden nodig. Een carvaan die richting Orithar gaat heeft bescherming nodig. Sharif wordt in de paladins inn aangesproken door Asnin. Deze beweert een oude kapel te vinden met een ondergrondse administratie waar veel geld in omging. -zonder te twijfelen gaan de avonturiers de volgende dag op weg naar de kapel. Deze kapel bevindt zich volgens Asnin in Garth's wood net ten zuiden van Velprintalar en is slechts anderhalf dagje lopen. -Eenmaal aangekomen wijst Asnin op een overwoekerd klein gebouwtje. "Hier is het", zegt hij nog. De groep is al binnen voordat hij het zinnetje afmaakt. Alleen Chade maakt zich zorgen, naast de deur vindt hij het symbool van Lathander en vindt dat, mochten er schatten zijn, deze behoren aan de tempelorde van Lathander. Asnin als gids wijst in de hoek onder een oud stoffig tapijt een luik, die hij opent. Hoewel de lichtval in de kapel niet gering is. De trap die naar beneden lijkt te gaan verdwijnt in een zwarte duisternis. ------------------------------------------------------------------ speelavond 04-08-2004 Binnen wacht hun gelijk een tweetal spiders op. Kleine moeite, deze zijn snel verslagen. Vervolgens vinden de avonturiers verscheidene kamers waar toch wel flink wat spulletjes liggen. Ook liggen er in een van de kamers een aantal kratten met leuke spullen. Na enig zoekwerk vinden ze nog wat geheime deuren met achter een van de deuren een lab met een roestmonster. En achter de andere geheime deur een ruimte vol met goud, platina, edelstenen, scrolls en potions. Deze worden blijkbaar zorgvuldig bewaakt door een minotaur die furious is nu zijn hideout is ontdekt. Deze Minotaur wordt echter ook verslagen en de buit wordt verzameld. Asnin wil een 6de van de buit. Hier wordt nog wat moeilijk over gedaan, maar hij krijgt toch zijn zin. Hij besluit nog een tijdje met de groep mee te reizen tot hij in Velprintalar aankomt. De groep gaat echter naar Halendos(zuiden), maar gaan eerst richting de oost om de weg te bereiken. Asnin besluit tot aan deze weg met de groep mee te gaan. Dit wordt prima bevonden. ------------------------------------------------------------------ speelavond 25-08-2004 Na de weg te hebben bereikt besluit de groep toch eerst naar Velprintalar te gaan. Daar worden nog enkele zaken geregeld en gezocht naar avontuur. Chade komt hier in contact met een ranger die iemand kent die wel weet waar de zo gewilde wilde paarden rondhangen. Deze kennis woont in Halendos, een dorpje naar de Zuid, waar hij een stuk land met daarbij een stuk bos beheert. Sharif weet de prijs per paard nog eens op te krikken naar 500gp/paard. Met dit gegeven staat de groep te popelen om de vraag naar paarden aan te vullen en de beloning te innen. De weg naar Halendos zal ongeveer 11 dagen in beslag nemen, en de weg is blijkbaar lang en saai. Zo nu en dan landerijen en hier en daar een karavaan. Maar na zo'n 5 dagen lopen lijt de weg uitgestorven. Op de 8ste dag ziet de groep een tweetal op de weg die de struiken in staart. Zodra de toov van de 2 de groep avonturiers ziet wenkt hij het vijftal dat in die struiken zat terug te komen naar de weg. Na een gesprek nodigt de wizard de avonturiers uit voor een diner in zijn lodge iets verderop. De avonturiers hebben wel honger van de lange reis en gaan akkoord. Vooral de wizard blijkt zeer geinteresseerd in de avonturiers hun verhalen. Adam neemt een kijkje buiten terwijl de rest zit te eten. De lodge wordt bewaakt door 4 guards. Mioes had al lang door dat de wizard en zijn aanhang evil waren, ziet met een sense motive wel dat de interesse van wizard allemaal schone schijn is. Sharif is het op den duur zat om verhalen te vertellen, en wil iets weten over de wizard. De wizard twijfelt even, en vertelt dat hij en aanhang op zoek zijn naar een groep mercenaries die het leven van zijn werkgever heeft zuur gemaakt. Sharif twijfelt geen moment en cast een silence. Hierop volgt een gevecht die de evil wizard en zijn aanhang niet overleven. ------------------------------------------------------------------ speelavond 08-09-2004 De evil wizard is dood, en de buit van de lijken wordt binnengehaald. Sharif vindt onder het harnas van Vendor nog een kaart, met daarop een aantal locaties. Ook wordt er een bericht van Sentanall gevonden bij de gedode wizard. (even voor de spelers: Sentanall is de vrouw van Ush-Qarr, wiens leven jullie hebben zuur gemaakt in het goblindorp een paar maanden geleden). De groep besluit de kaart die Sharif heeft gevonden te gebruiken en gaan op zoek naar wat zij denken een schat is. Na zo'n dikke 5 uur zoeken komen ze bij een portal. Deze brengt ze naar een ondergrondse tunnel waar de muren bestaan uit boomwortels. Hier vindt de groep een andere tunnel van ongeveer 1,5 meter breed die eindigt in een grot. Hier wachten skeletten en zombies de groep op. De kamer lijkt een tombe. De groep verslaat de monsters, vindt een hendel. Het blijkt dat de hendel een andere gang opent. Tot wel 3 keer toe haalt de groep een hendel over. En bij iedere keer komen ze uit in een graftombe. ------------------------------------------------------------------ speelavond 22-09-2004 En alweer ziet Mioes de magische hendel en haalt deze over. Er zijn zo 8 graftombes in totaal. In elke graftombe bevinden zich wel zombies, skeletons, of ander gespuis. In de laatste tombe die ze aantreffen vinden ze niks, alleen een graf met daarop "here lies Gregnor the ill". In zijn grafdeksel staat een staf rechtop geplaats. Mioes merkt gelijk op dat die magisch en haalt de staf uit de deksel. Sharif was al eerder de kamer in gegaan maar was iets voorzichtiger. "hey, laat me los". zegt de staf zodra Mioes het vast heeft. "Zet me terug". Mioes wil een gesprek aan gaan met de staf, maar komt nergens behalve dat ze los moet laten. Ook Sharif en Adam proberen de staf vragen te stellen. Plotseling.......verschijnen er 2 earth elementals uit de wortelmuur en beginnen gelijk op de groep in te slaan. Rake klappen. Maar uiteindelijk wint de groep het van de elementals. ------------------------------------------------------------------ einde van dit hoofdstuk einde van de campaign...

Gepost door Marco op 22 juli 2004 om 12:01 uur.
Reacties van bezoekers (14 reacties)
PakePake
Mioes herinnerde zich dat er hier ook een Lich zou zitten (of meerdere), oeps...
Gepost op 23 juli 2004 om 8:32.
JohanJohan
Genoeg clerics om te turnen dacht ik zo...
Gepost op 24 juli 2004 om 20:58.
Vulridir SrVulridir Sr
Turnen is alleen een "last way out" KILL KILL KILL !!!
Gepost op 21 augustus 2004 om 13:43.
Vulridir SrVulridir Sr

Gepost op 21 augustus 2004 om 13:43.
Vulridir SrVulridir Sr
Even voor de goede orde. (Ik heb het ook al op de mail gezet maar zo is de kans groter dat jullie het lezen. Volgende week (camp. Marco) is bij mij.
Gepost op 21 augustus 2004 om 13:44.
Vulridir SrVulridir Sr
De volgende week is dus 25-08-2004.
Gepost op 21 augustus 2004 om 13:44.
JaccoJacco
heal heal heal..heeyyyyy goud............ hmm...waar waren jullie ook al weer mee bezig?
Gepost op 23 augustus 2004 om 22:33.
TuningTuning
Mioes = evil??? (Stick power 11)
Gepost op 24 september 2004 om 9:00.
MarcoMarco
Eric probeert lollig te zijn
Gepost op 24 september 2004 om 10:59.
PakePake
Jeetje, is dit al weer meer dan 3 jaar geleden? Oef.
Gepost op 27 september 2007 om 13:00.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Als een kip zonder tok
 
Agenda
eerstvolgende speelavond campagne Marco is op: Woensdag 22-09-2004 bij J.Wiersma.(in Grouw)
 September 2004
MaDiWoDoVrZaZo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Kingmaker
61x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
2x gespeeld

2x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.