Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 4
- Hoofdstuk 3
3.1
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE MARCO | 3.THE ORCS OF OR
The Orcs of OrThe Orcs of OrGespeeld bij/in op 28 apr 2004
(reacties)
The orcs of Or
Speelavond 28-04-2004 De groep ziet in Velprintalar dat er een beloning staat op het hoofd van Or. Deze orc is de leider van de orcs of Or en bevindt zich volgens deskundigen ten zuidoosten van Velprintalar, in het heuvelgebied, waar normaal enkel matige orc activiteit is. Echter vallen deze orcen tegenwoordig regelmatig de buitenwijken van de stad lastig.Er wordt besloten deze orc op te sporen en de beloning te innen. Eenmaal op weg door de landerijen van Velprintalar komen de avonturiers bij de rand van een bos, hier staat ook een herbergje. 's nachts wordt de inn nog overvallen door een stel orcen, maar voor de groep geen moeite om de familie met kinderen te beschermen. De innkeeper bedankt de avonturiers en waarschuwt ze voor gevaar zodra er is vertelt dat de groep richting de Orc hills trekt. Hij beschrijft een pad door het bos, dat richting de Orc hills leid. Hij weet echter niet waar de verschillende orc bendes zitten, maar begeeft men zich eenmaal tussen de heuvels, dan is het niet zo moeilijk een orc tegen te komen. Eenmaal in het bos wordt de groep beschermt tegen de brandende zomerzon en volgen ze het vredige bospad. Mioes merkt verderop een owlbear op, die niet zo vriendlijk blijkt en de groep aanvalt. Het beest wordt gedood en blijkt een afgebroken touw om zijn nek te hebben. ------------------------------------------------------------------ speelavond 19-05-2004 Eenmaal uit het bos gekomen zien ze dat het pad ophoud en overgaat in ongerepte natuur met uitgestrekte graslanden. De groep besluit maar zuidwaarts te gaan, aangezien er sporen die kant op gaan. Nog geen dag later komen ze aan bij wat lijkt op een meer. Ze overnachten bij het meer en worden diezelfde avond nog overvallen door een bende orcen op worgs. Woest en wild komen ze aanstormen op de groep. Van heide en ver zagen de avonturiers ze al aankomen en de nodige spells werden gecast. Vlak voor de bende aankomt cast Sharif n of andere mist spell en er ontstaat een dichte mist om de groep heen waar de bende orcen op in stormen. De orcen bleken echter dapper te zijn en vechten tot de dood. Op n na dan, een worg die kan vluchten. Alsnog slaapt de groep op de locatie en volgt de volgende dag in tegengestelde richting de sporen van de orcen. Bij deze speurtocht komt de groep nog een Patrouille tegen. Deze 1 orcen zitten rond een kampvuur en hebben ook worgs bij zich. Na enig overleg loopt Bernard erheen(vermomt als full-Orc), en ligt de rest op de loer. Bernard vertelt de orcen dat er binnen enkele dagen door avonturiers(rest van groep) het orcenkamp gaat aanvallen, en dat ze snel moeten zijn om in te grijpen. Bernard wordt niet vriendelijk ontvangen door de leider, die lastige vragen stelt. Ook al heeft Bernard de banier van de vorige orcenbende meegenomen blijft de orcleider achterdochtig. De orcen besluiten echter toch Bernard mee te nemen en een kijkje te nemen bij het fort. Onderweg met de rest van de groep in achtervolging op afstand, vraagt de leider maar door aan Bernard en besluit op den duur de orcenbende een halt toe te roepen. Hij verklaart dat Bernard wellicht een spion is, en eist de echte identiteit van Bernard. Bernard reageert en daagt de orcleider uit tot een duel, deze wint hij, en de orcen blijken trouw te zweren aan deze geweldige vechter. "Op naar het het kamp" zegt Bernard. Chade achtervolgd de orcenbende op korte afstand. De rest blijft met de wagen een beetje achter. Gelukkig laat Chade genoeg aanwijzingen achter om te volgen. ------------------------------------------------------------------ speelavond 02-06-2004 Na 2 dagen komt de orcenbende van Bernard aan bij een fort met een pallisade en wat guardhutjes. Bernard besluit om te stoppen zodra het in zicht is en de bende af te leiden. Volgens hem zat er iets in de struiken verder terug en beveelt om aan te vallen. Toevallig zat Chade in die bosjes en maakt zich klaar om te verdedigen. De orcenbende splitst zich op met 2 flanken, Bernard grijpt zijn kans en valt de orcen ook aan, terwijl Chade inmiddels ook in gevecht is. Zo'n 10 km. noord west daarvan komt de groep met de kar ook een stel orcen tegen, deze 6 orcs(zonder worgs) blijken van een andere clan te zijn. De 3 helden besluiten de orcen te verassen en aan te vallen onder het motto, hoe minder orcen hoe beter. Nadat Bernard en Chade erin zijn geslaagd de complete orcenbende met worgs te doden volgens ze de sporen en aanwijzingen van Chade terug, richting de kar en de anderen. Eenmaal aangekomen leid Bernard ze naar het fort. Ze besluiten de kar te verstoppen zo'n 6km noordwest van het fort, de plek wordt gemarkeerd. Daarna gaan ze verder en houden zich op in de bosjes aan de voet van de heuvel, waar het fort op staat. Na overleg, en nadat de nacht is gevallen wordt Mioes erop af gestuurd om te verkennen. Deze besluit de pallisade te beklimmen en een kijkje te nemen. Het kamp van de orcen is voorzien van: een barrack, stal met worgs, smederij, slavenkampement, rij palen met gespietste humans, en nog een tig aan tenten. Mioes wordt echter wel ondekt en ziet later dat er iemand bij wordt gehaald in de guardtower. Er wordt echter geen alarm geslagen. ------------------------------------------------------------------ speelavond 09-06-2004 De groep overlegd wat ze gaan doen. Sharif vindt het maar niks en wil terug gaan naar Velprintalar. De groep besluit met een omtrekkende beweging naar de andere kant van het fort te gaan, om daar een kijkje te nemen. Adam blijft op enige afstand(buiten archerrange) ruzie uitlokken, de orcen reageren niet, maar schieten wel enige pijlen op Adam af die net iets te ver weg staat. Bernard en Mioes besluiten met een witte vaandel te overleggen met de baas van het fort. Er komt wonderlijk genoeg een hoge pief naar buiten met 2 bodyguards. Deze bieden de avonturiers geld om op te rotten en die lelijke dwerg mee te nemen. Het statement is gezegd en de geldkist bij de 2 achtergelaten. Terwijl de 3 orcen richting het fort teruggaan blaast Mioes een lightning bolt met haar staff door 2 van de 3 orcen. Deze zijn opslag dood en de derde wordt snel afgemaakt. Na een tijdje komt plotseling een drietal orcen op worgs richting het fort precies langs de groep hun positie. Deze worden door Bernard achterhaald en afgemaakt. Blijkt dat n van de orcen een boodschap mee had voor het fort. Een waarschuwing waarin staat dat er een bende orcen van een andere clan deze kant op komt. ------------------------------------------------------------------ speelavond 14-07-2004 Het groepje raakt weer in overleg en besluiten dat het fort te sterk voor hun is, en wellicht Or de Orc niet aanwezig is in het fort. Ze besluiten om terug te gaan naar Velprintalar. Door de landerijen van Velprintalar richting het noorden komen de Avonturiers zonder enige moeite terug op de Eastern road en vervolgens hun weg naar Velprintalar. ------------------------------------------------------------------ voorlopig het einde?

Gepost door Marco op 29 april 2004 om 7:55 uur.
Reacties van bezoekers (5 reacties)
MarcoMarco
*&%$@#*zooi, heel m'n verhaal weg
Gepost op 29 april 2004 om 8:52.
JohanJohan
Dat is balen, moet je weer nieuwe halen. Was je zo snel met je verhaal. En het was nog wel zo'n leuk verhaal met het orcje meppen... :-)
Gepost op 29 april 2004 om 9:04.
PakePake
G @?! V ?#$* D, 34 ?? XP ?? Ik steek die boer neer.
Gepost op 29 april 2004 om 11:12.
PakePake
mooi snel bijgewerkt !! gaat nu lekker vlot met XP
Gepost op 3 juni 2004 om 11:41.
Vulridir SrVulridir Sr
Het lijkt Overtoom wel ! :-)
Gepost op 4 juni 2004 om 22:29.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Een sprong voorwaarts doe je niet met beide benen op de grond
 
Agenda
eerstvolgende speelavond campagne Marco is op: Woensdag 22-09-2004 bij J.Wiersma.(in Grouw)
 September 2004
MaDiWoDoVrZaZo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Kingmaker
61x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
2x gespeeld

2x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.