Met de loot verdeeld en elke hoek zowel magisch als fysiek onderzocht, is de groep klaar in de tombe. Er wordt een aantekening op de kaart gemaakt dat de grafheuvel een landmark wordt – de plek waar de wight is eindelijk verslagen door de leden van de council van Amborr. Deze plek aan de grens van Amborr zal nooit meer zo’n duistere reputatie hebben.
29 Desnus
Vervolgens wordt het omliggende gebied (TW5 op de kaart) verder verkend. Zowel Ollie als Roderick hebben slecht geslapen en voelen zich zwak en grieperig. Ze dromen allebei van zwarte klauwen die hen proberen een donkere, kolkende wolk in te sleuren en worden vermoeid wakker. In de loop van de dag volgen ze de tips van Ruach op, en proberen overal mooie dingen te bewonderen, te lachen en vrolijk te blijven. Onder de felle middagzon, ergens tussen de smaragdgroene kamés, vervluchtigen de laatste effecten van de klappen van de wight.
***********************************
30 Desnus
De groep gaat naar het noordoosten op aangeven van Ruach. Dat gebied is heuvelachtig met 'kamés', bulten in het terrein. Op ongeveer 1,5 week reizen naar het oosten zijn bergen te zien. Bij de oversteek van Nettle (GB16) is een nieuw touw gespannen door een onbekende iemand, vastgemaakt aan een ijzeren stang dat diep in de rots is gehamerd. Het touw hangt er al een tijdje. Ollie en Bruce vinden sporen van mensen met grote zware laarzen. In de stang is een rune gestanst - een dwergen rune en symbool van Torag, de Dwergen god.
(The dwarves believe that Torag created the world at his great forge, striking it again and again with his hammer to get the shape he desired. As rocks tumbled and the sparks flew, the dwarves were born, made of stone with bellies full of fire.
These dwarves were created deep in the Darklands and were perfectly suited to their environment. Torag ruled them justly for centuries, and they worked hard to be worthy of his approval. He gave them a single prophecy: that one day the earth would shake, and they would leave their darkened homes to press upwards in a Quest for Sky. When Earthfall struck in -5293 AR, the dwarves took this as the fulfillment of their prophecy, and began the centuries-long migration to Golarion's surface.)
De groep reist door naar Greenhaven, en Mea houdt het fey-bane longsword dichtbij.
1 Sarenith (juni) - vroeg in de ochtend
Eenmaal terug in Greenhaven is het tijd om laarzen uit te doen en een heet bad te nemen. Daarna is het zaak om het nieuws te horen en te delen. Ollie gaat bij Lindsey langs en vertelt over de grafheuvel en het gevecht.
Op haar beurt vertelt ze over de acoliet van Erestil in de stad die heeft gehoord dat het grote witte hert is gezien. Dat is een boodschapper van Erastil, en in jaren niet geweest.
Ook is er bericht uit Zevensprong – sinds de groep daar is geweest zijn er gekke dingen gebeurd. Spullen die opeens op andere plaatsen staan, geschifte melk, kapotte ramen. Boze fee, misschien?
Ollie stuurt een boodschapper naar Zevensprong. Die moet daar vertellen dat mensen een klein altaartje moeten maken waarin ze 's avonds kleine dingen moeten doen. (Lekkere hapjes, sigaretjes, joints, muntjes, slokjes sterke drank e.d.) Dan wordt het probleem waarschijnlijk wel kleiner of helemaal opgelost.
De groep besluit de om eerst de paddenstoelen voor de hag te gaan halen maar dan komt een boodschapper uit Zevensprong dat iets/iemand een boel vee heeft losgelaten. Daarop worden de plannen gewijzigd – de laarzen worden weer aangetrokken, paarden gezadeld en de koers wordt verlegd naar Zevensprong. Aan het einde van de dag komt de groep al aan in Zevensprong.
Er zijn 14 schapen vermist van een van de boerderijen en van een andere boerderij zijn de kippen losgelaten. Mea vindt sporen van een soort glitter - fairy dust. Om specifieker te zijn, dust van een fairy dragon. Met behulp van licht en de reukzin van Snatch volgen ze het spoor van een van de schapen. Het lijkt erop dat een fairy dragon de schapen richting het bos heeft gedreven.
Ze volgen het spoor en als de groep 5 minuten het bos in is, wordt Snatch erg onrustig. Een eindje verderop vindt de groep de schapen. Dood, ledematen afgerukt, deels opgegeten (met een grote mond) en zelfs geplet. Nader onderzoek leert dat de schapen aan de westelijke kant (dieper het bos in) geplet zijn en daarna zijn de schapen naar de andere drie windrichtingen gevlucht. Ook een boel vluchtende schapen zijn gedood - met een groot stuk hout geslagen, of met klauwen. Uit 3 schapen mist een hap.
Er zijn verder geen sporen te vinden van een groot beest. Daarom wordt er ook naar de lucht gekeken. Dit is allemaal aan de oostrand van het bos (van GB4).
Er wordt gezocht naar een geurspoor maar ondanks dat de bijtsporen en knuppelsporen op een trol duiden zijn er geen geursporen van een trol te vinden. Ollie ziet met detect magic ook niets. Er zijn geen sporen van trollen te vinden. Met concentrische cirkels wordt nog een keer gezocht maar ook dan zijn er geen sporen te vinden.
De schapen worden op een floating disk gelegd en naar de stad teruggebracht. De kippen zijn praktisch allemaal zelf weer teruggekeerd naar de boerderij. De groep gaat bij de schapenboer overnachten waar Mea een alarm aanzet.
Ollie compenseert de boer voor het ontbijt en de verloren schapen. (70gp)
Hij hoort dat er 7 dagen geleden een trol is gezien, dus besluit de groep naar trolsporen te zoeken.
2 Sarenith
Ze beginnen waar de trol voor het laatst is gezien. Van daaruit gaan ze naar de nest van de kleine fey die van practical jokes houden (Tig-Titter-Tut en Perlivash). Ondertussen wordt gezocht naar sporen.
Bij de plaats waar de trol vorige week gezien werd, ligt een kadaver van een hert. Het is hard neergeslagen en grotendeels opgegeten. Snatch gaat met Ruach op zoek naar sporen en dat lukt. Hij vindt sporen van klauwen en volgt die (zuidwest) het bos in.
|