Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
- Hoofdstuk 2
2.1Naar het zuiden
2.2Bandit camp
2.3Bevroren karavaan
2.4Terug naar Oleg
2.5New friends
2.6Bos en lommer
2.7Drukke nacht
2.8Fey? Fae? Faeries!
2.9Temple of the Elk
2.10Lekkernijen
2.11Southern Greenbelt
2.12Onder de boom
2.13Epic bloedbad
2.14Hup naar de kobolds
2.15Sootscale Caverns 1
2.16Sootscale Caverns 2
2.17Rondje van de zaak
2.18Waar is mijn Dex?
2.19Dierenweek
2.20Ruzie in de tent
2.21Betalen? Nope!
2.22To the Tuskwater
2.23Het Fort in
2.24Victory!
2.25Like father like son
2.26Opruimen
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | KINGMAKER | EXPLORING THE GREENBELT
Bandit campBandit campGespeeld bij/in Jeff op 13 jul 2022
(reacties)
Bandit camp

Calistri 19

 
De nacht verloopt rustig. Er wordt geen teken van leven gezien van het kamp van de bandieten. Geen licht door de bomen of een spoor van rook van een kampvuur.
 
Besloten wordt om de tent op de wagen te laden en dan de wagen gecamoufleerd in de bosrand te zetten. De sporen worden ook vakkundig verwijderd en dan kan de groep te paard sneller naar het kamp. Happs gaat gekneveld mee maar eerst moet hij de laatste aanwijzingen nog geven. Hij gaat bij Andre op het paard. Hij wisselt af tussen behulpzaam, chagrijnig en boos richting Kressel.
 
"Ik heb jullie nu goed geholpen - met dit laatste fucking verradelijke dienst zijn wij quitte, klaar? Dat bitch Kressel verdient de dood, en meer, dus toon haar geen genade! En dan ben ik een vrije man, oké? Ja? JA? Dan heb ik toch alles gedaan dat nodig was? Je hebt dan de daders. Ik ga terug naar Brevoy en kijk of ik daar wat van de rest van mijn idiote leven kan maken. Hoor je me? Dan zijn we quitte! Dan zijn we toch gmPFFkm!"
 
Andre duwt een lap oude stof terug in de bandiet zijn mond en geeft hem een flinke klap op het oor. Happs kijkt hem woedend aan, maar wanneer Andre zich omdraait om het paard te bestijgen is de blik meer angstig dan boos. Roderick loopt naar Happs toe en kijkt hem gevoelloos aan.
 
"Haast je niet naar de vonnis van Iomedae, want Zij weegt AL je daden, niet alleen twee dagen met tegenzin richting aangeven."
 
De Warpriest gaat dan weer door met zijn zwaard slijpen en Happs sluit, hoofdschuddend, zijn ogen. 
 
****************************************************************** 
 
De groep moet langs de noordkant van de rivier over het pad. Naar het bos toe is een spoor te zien, waaronder ook een karrespoor. Na zo'n 3 mijl komen ze de eerste beek richting het noorden tegen - deze moeten ze blijkbaar voor een paar honderd meter volgen om bij het kamp te komen. Happs heeft gezegd dat er meestal wachters in de bomen zijn - na een directe vraag ernaar.
 
Waar de beek het rivier instroomt is een soort slangenspoor te zien, maar dan een beest van ca 3 meter, Happs noemt het wezen een tatzyl. Dat is een soort draakachtige worm.
 
Vlak voor de beek naar het noorden worden de paarden een klein stukje het bos in gebracht. Daarna gaat de groep sluipend naar het kamp. Ruach met Spes voorop, Bruce een stukje daarachter en daarna de rest. Ruach merkt als eerste drie bandieten - een booskijkende vrouw met een dun gezicht en een dikke man met een dik zwarte baard zitten op een boomstam terwijl een derde man op een klein vuurtje wat vlees bakt. Voordat Ruach zijn aanpak heeft kunnen bedenken kraakt een flinke tak ergens achter hem onder Roderick zijn zware laarzen.
 
Het kamp blijkt dan inderdaad een wachter in de boom te hebben, meerdere zelfs, en deze hebben ook oren. Een flinke knal ontploft in de buurt van de bijna-sluipende party, die zo hyper-alert zijn dat ze allemaal op het juiste moment wegduiken voor het gevaar. De bandieten springen overeind en roepen dat "Ze hebben ons gevonden! Pak ze!" 
 
Ruach wijst naar voren en roept een commando. Meteen springt Spes naar voren, hoofd laag en grommend. Andre en Bruce pakken snel hun bogen, al eerder opgespannen, en beginnen met schieten. Spes krijgt het zwaar te verduren in de eerste seconden, eerst krijgt hij een messteek van een bandiet en meteen daarna hakt Kressel op hem in met twee hakbijlen! Ollie ziet dat aan de andere kant van de beek ook een bandiet in een boom zit. Hij pakt een grappling hook en rent naar de uitkijkplatform toe maar voordat hij daar is heeft Andre de bandiet al zo zwaar verwond dat hij zich overgeeft. Hij gooit zijn wapens naar beneden en laat zijn touwladder zakken.
 
Roderick, Spes en Ruach maken snel een einde aan de bandieten terwijl een witgloeiende pijl van Mea Kressel neerknalt. Mea blijkt verwoestende schoten te kunnen lossen.
 
De bandiet van de overkant probeert nog te vluchten maar Bruce haalt hem in, vooral ook omdat de bandiet zijn enkel verstuikt heeft.
 
Terug bij het kamp worden de overlevenden verhoord. De groep speelt de bandieten tegen elkaar en Happs uit, waaruit blijkt dat Happs niet volledig de waarheid heeft verklaard. Hij wordt ter plekke veroordeeld voor banditisme en Roderick velt als beul het vonnis. Dan is het tijd om rond te kijken terwijl de laatste twee gewonde bandieten hun opties overwegen.
 
In de wagen van de bandieten wordt een berenklem gevonden, die als val was gezet tegen overvallers. Deze val wordt ingegraven op het pad naar het noorden. Er zijn namelijk nog 4 bandieten op jacht. Die zullen binnen 2 dagen terugkomen.
 
Alle spullen worden doorzocht. De ring van Svetlana wordt echter niet gevonden. De bandieten geven aan dat die gestolen zijn door mites (kleine blauwe wezens, fey-achtig) Ze wonen in een dode plataan. Als je het bos uitgaat en de rivier 10 miles naar het zuidoosten. Oleg en Svetlana hebben hier ook over verteld bij het beschrijven van het gebied. Als je naar het zuiden reist, tot de Thorn River, en dan naar het oosten, kom je op een gegeven moment bij een breed stuk grasland met één uittorende boom die van veraf te zien is. De Oude Plataan, met hoofdletters, heeft een slechte reputatie als "enge plek".
 
****************************************************************** 
 
 
Kressel blijkt ook een zilveren ketting te hebben in de vorm van een hertenschedel met gewei - symbool van "De Staglord".
De bandieten zijn alleen maar blij om meer te vertellen, en onderbreken elkaar in de hoop gespaard te worden. Hij was Kressel haar baas. Het is een beest van een "man", 8 foot groot, en schiet met een grote boog. hij is gek - op een nare manier. Misschien staat hij onder invloed van de oude man die daar in de kelder zit/woont. Hij woont waar de rivier in het tuskwatermeer loopt, dat is ca 30 mijl naar het zuiden. O, en er is in het westen van het bos nog een kamp. Daar kunnen zo'n 6 bandieten verblijven.
 
"Waarom heet hij Staglord?" wil Mea weten.
"Vanwege dat raar helm dat hij draagt"
"Als het een helm is!"
"Ik heb hem nooit zonder gezien. Sommigen van de jongens denken dat hij geen gezicht eronder heeft, maar ik niet! Ik denk dat dat helm zijn gezicht is!"
"Hoeveel mensen heeft hij?" wil Bruce weten. 
"Moeilijk om te zeggen, zo veel komen en gaan dat we een code-antwoord moet hebben om binnen zijn fort te komen."
"O, echt?" vraagt Ollie,
"Ja, ja!" De bandiet knikt, “Nou wat was het ook alweer? O ja, ‘By the Bloody Bones of St. Gilmorg, who wants to know?’ En ik heb geen idee wie St. Gilmorg is, voordat je het vraagt.”
 
“Prima,” Roderick knikt. “Jullie hebben goed geholpen. Als je ons even excuseert, gaan we overleggen wat we met jullie moeten doen. 
“Wacht! Wacht!” roept een bandiet. “Er is nog wat! Die drank - in de wagen?”
 
Roderick kijkt naar de kratten die ze naast de boomstammen hebben gestapeld. 
“Die zijn voor de Stag Lord bedoeld,” legt de rover snel uit. “Hij is een dikke alcoholist, echt! Een schaduw van wat hij vroeger was, en nooit helemaal goed in het hoofd! Een paar weken geleden heeft hij mijn paard knockout geslagen omdat het op het oefenveld kwijlde! Maar toch, ook dronken heeft hij heel wat vecht in 'm.”
“Nogmaals,” gaat Roderick door, “je samenwerking is gewardeerd. Als je ons wilt excuseren...”
 
Na kort overleg is iedereen ermee eens dat de wet duidelijk is - voor banditisme staat de doodstraf. Ruach vertelt het ze, en vraagt dat Erastil hen zielen met naar Pharasma begeleidt.
 
Roderick is wat korter,  "Diefstal en moord zijn laffe, kwaadaardige daden. Jullie hebben geen recht om te leven."
 
De eerste is onthoofd voor hij wat kan zeggen, en de tweede weet net één hand voor zich uit te steken wanneer het zwaard van de Warpriest zijn hart doorboort. Beide sterven met verraste blikken. Andre sluit hun ogen terwijl Ruach wat takken van een dichtbije naaldboom afhakt om het bloed af te dekken. 
 
******************************************************  
 
De bandieten worden begraven, er wordt wat gegeten en gerust. Aan het begin van de middag komt een groepje bandieten uit het noorden. Deze zien vreemden in het kamp en komen de beek over, waarna de eerste een berenklem diep in beide dijen krijgt. Hij spuugt donker bloed en valt dood neer. De andere bandieten worden met pijlen en door Andre met zijn speer gedood.
 
 


KarakterSpelerXPInfo
Andre Mizoman Johan 250
Bruce McLean Vulridir Sr 250
Mea Ho'okala Upua Tuning 250
Ollie Wolf - Ours is Right. Jacco 250
Roderick Hosking Sietze 250
Ruach Ahasveros Pake 250
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Vulridir Sr op 21 juli 2022 om 0:12 uur.
Reacties van bezoekers (22 reacties)
Vulridir SrVulridir Sr

Even wat te lezen in de vakantie. Dit is de versie voor redactie door Jeff


Gepost op 21 juli 2022 om 0:19.
JaccoJacco

Nog 51 uren


Gepost op 8 augustus 2022 om 17:03.
JeffDM (Jeff)

Superbedankt Marc, ik heb het verhaal wat aangevuld :)


Gepost op 8 augustus 2022 om 22:58.
JeffJeff

Wat is jullie plan? 

Speltechnisch is een gebied doorreizen niet hetzelfde als "in kaart brengen" trouwens - dat kost iets meer tijd maar levert volle hexen op de kaart, en xp etc.


Gepost op 8 augustus 2022 om 22:59.
JeffDM (Jeff)

Bounties toegevoegd - heb ik de juiste gepost? (er zijn meer!)


Gepost op 8 augustus 2022 om 23:08.
PakePake

Volgens mij was het plan om via het glimmertje, een weg terug naar het noorden te nemen. Al verkennend. Misschien gaan we ook nog even bij de druïde langs. En geld halen bij Oleg. Kijken of mijn vrouw met groep reeds gearriveerd is.

Daarna weer verder gebied in kaart brengen. En op zoek naar de overige bounties


Gepost op 8 augustus 2022 om 23:42.
PakePake

De ring recoveren lijkt me een voor nu te grote uitdaging.


Gepost op 8 augustus 2022 om 23:51.
Bruce McLeanBruce McLean (Vulridir Sr)

Zouden die mites te sterk zijn? Dat kan ik me niet voorstellen. Ze wonen in een oude dode boom. Die moet toch geweldig kunnen fikken. cool


Gepost op 9 augustus 2022 om 8:30.
Andre MizomanAndre Mizoman (Johan)

Burn Burn Burn!!!


Gepost op 9 augustus 2022 om 13:44.
JeffJeff

Dus...in ieder geval naar de glinsterende plek of het boompje? 


Gepost op 9 augustus 2022 om 15:48.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Hoe groter het ego, hoe kleiner de geest
 
Agenda
Leeuwarden waarschijnlijk
 April 2024
MaDiWoDoVrZaZo
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
44x gespeeld
Online
2x gespeeld
Cel
2x gespeeld
Jeff
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.