Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
- Hoofdstuk 8
8.1De Odyssee
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | DND WEEKEND (2001-2004) | HOOFDSTUK 8: DE ODYSSEE
De OdysseeDe OdysseeGespeeld bij/in Leeuwarden (JH) op 23 aug 2003
(reacties)
De Odyssee
Het hele verhaal begint op de dag dat een wazige half-orc barbaar genaamd Toerak zich in onze favoriete stamkroeg meldt. Hij heeft een brief mee van Lyssiah Dit wekt natuurlijk de belangstelling van Namelak die bezig was de grote lummel te instrueren over zijn gedrag terwijl hij hier in de stad is Hij kan net zo goed tegen een muur praten. Maar bier als vertaalhulpje doet wonderen, en even later zit Toerak aan tafel het verhaal te doen terwijl de brief door een ieder even snel gelezen wordt. Een half-orc! Verschillende personen rond de tafel vinden dat Mr. Orc meteen weer kan vertrekken, maar Elmar zit zon gratis hulpje wel zitten en maakt al plannen om hem in te delen, natuurlijk in goed overleg met Namelak. Deze ziet geen positie voor Toerak in het uniform van de White guards. Een tijdje daarvoor is bij de groep een uitnodiging voor een etentje binnengekomen van de hoftovernaar van de heer Ras. Die overigens zelf ook aanwezig zal zijn. De groep heeft niet geen idee waarom, maar een gratis etentje in een luxe tent is natuurlijk nooit weg. Net voor het etentje naar Redorama, hebben onze helden al een vermoeden dat er iets niet helemaal in de haak is. Namelak neemt zelfs 8 guards mee, alleen voor een etentje! Als de groep aankomt bij Redorama, wordt onze nieuwe aanwinst in de stallen gezet, daar mag hij op de paarden passen. De guards stellen zich op rond de villa. Na inlevering van de verschillende wapens die leden van de groep toch maar meegenomen hadden is het tijd om te gaan eten. Er worden wat gezelligheden uitgewisseld. Namelak is echter niet helemaal gerust op de eerlijkheid van Redorama na het gesprek welke deze gehad heeft met Elmar. Wanneer Namelak hier wat gedetailleerd naar vraagt ontwijkt de tovenaar deze vragen en is het tijd geworden voor Namelak om het gat van de deur te kiezen. Deze leugens kunnen niet worden getolereerd! Wanneer de tovenaar de deur opendoet en Namelak achter hem staat de dringen maakt het vaatje wat in het midden van de hal staat een diepe indruk op het gebouw. De explosie is zodanig dat iedereen er een paar minuten oorsuizingen van heeft en Redorama hangt in stukjes aan de verschillende muren van de villa die nu erg luchtig is geworden. Meteen hierna zetten een groot aantal skeletachtige piraten de aanval in. Er volgt een spannend moment wanneer de hele groep op weg gaat naar de wapenkast om zich klaar te maken voor het gevecht. Vooral de dwerg heeft het moeilijk omdat zijn armor nogal wat tijd neemt om volledig effectief te wezen. Een hevig gevecht volgt, maar de groep weten de piraten te overmeesteren. Hierna is het vooral uitzoeken wat er gebeurd is en waarom. Langdurig onderzoek wijst uit dat de dochter van Redorama een aantal weken geleden is verdwenen en zeer waarschijnlijk is ontvoerd om de tovenaar, die gespecialiseerd is in magisch transport, te dwingen om een dwergenschip te verplaatsen naar een andere lokatie dan met de dwergen is afgesproken. Het stukje over het dwergenschip komt aan het ligt omdat een groepje van 3 dwergen op de poort staat te dreigen en te kloppen met een stevige bijl. Ze blijken een bloedwraak gezworen te hebben en familie te zijn van Caladan. Nadat die de gemoederen wat gesust heeft is het weer tijd om even bij de villa te gaan kijken waar de dwergen zich meteen alles toe-eigenen, en zelfs wat hulptroepen laten aanrukken. Redorama blijkt een portal naar een ice-plane te hebben in zijn studiekamer. Daar op die plane wordt een kloon van 4 jaar terug gevonden die een beetje assistentie kan geven en duidelijk maakt dat hij zon beetje alles zal doen om zijn dochter terug te krijgen. Zijn vrouw wordt later nog even naar hem toegebracht en een magisch windvaantje moet de reis die gepland staat om het stalen dwergenschip terug te bemachtigen bespoedigen. Na wat financieel gebakkelei is het tijd om te vertrekken, een lange tocht van een aantal maanden. Na 13 10-dagen duikt ineens een enorme zee-draak op. Dit slangachtig wezen wil graag wat geld zien voor bescherming en biedt tegen betaling ook nog informatie. Dit grote beest blijkt na onderhandeling goede vriendjes te zijn geworden met Namelak. De draak biedt zelfs aan de boot te duwen en hierdoor ontstaat flink wat tijdwinst.
De groep legt aan bij een eiland om op verkenning te gaan, na wat omzwervingen komen ze wat inboorlingen tegen. Hiermee wordt na wat taal problemen afgesproken dat ze wel willen helpen, maar ze willen ook graag dat de groep voor hen een belangrijk item ophaalt. Dit item blijkt een gouden tand te wezen in n van de twee piramides die op een ander eiland staan. De groep gaat op pad om deze te gaan halen en na flink wat traps te hebben gevonden ( de barbaar was daar erg goed in). Komt de groep uit bij het beeld met de gouden tand. Hier zitten echter wat grote gorilla achtige apen, waarvan enkele met 4 armen. Nadat dit kleine probleem opgelost is en de tand veilig gesteld wordt er nog even wat flink geloot. Hierna is het tijd voor de groep om terug te gaan naar de inboorlingen. Op het schip gekomen wordt het vertrek naar de inboorlingen nog even uitgesteld. Het is namelijk al donker aan het worden. Het verslepen van de loot heeft blijkbaar toch flink wat tijd gekost. In de nacht die hierop volgt heeft Caladan niet een al te beste nachtrust gehad. Hij meldt dat de loot terug moet, of anders De groep vindt dit maar niks, maar Caladan zet door en brengt zijn eigen loot terug. Vliegend, want de sloep is kapot geslagen. Elmar staat op het punt om Caladan achter te laten maar wordt door de groep lang genoeg aan de praat gehouden om Caladan de tijd te geven terug te komen. Wanneer dit gebeurt wordt als eerste en enigste Namelak ingelicht, welke ineens paniekerig iedereen probeert te mobiliseren de spullen zo snel mogelijk terug te brengen. Na navraag vindt iedereen van de groep, behalve Elmar en Toerak, dit een probleem en de loot wordt snel teruggebracht. Elmar krijgt een duwtje in de goede richting en Toerak laat zich niet duwen. Na weer een dag te hebben gesjouwd met zwaar spul is het toch tijd om naar de inboorlingen te gaan.
Bij de inboorlingen worden we weer hartelijk ontvangen en op wat kleine bijna probleempjes na worden we hartelijk bedankt voor het retourneren van de tand en krijgt de groep de benodigde informatie en advies. De groep komt in actie en gaat naar het eiland waar de piraten zich bevinden. Via een omweg om uit het zicht te blijven en via een ingewikkelde bodemloop operatie komt de groep na een zwaar gevecht als overwinnaar uit de bus. Niet al en geheel zonder problemen overigens. Toerak is ondertussen full-time-skeleton geworden en later met moeite weer in zijn originele staat worden hersteld. Ook Namelak heeft wat undead-achtige trekjes gekregen, maar dat gaat na enige tijd weer over. Louise wordt in een wat paniekerige staat terug gevonden, maar wat wil je ook na een half jaar tussen skeletten. Gelukkig kan een overtuigend slaapmiddel haar tot rust brengen waarna een uitleg en een hele hoop therapie de rest moet doen.
De beide teruggevonden boten vereisen wat meer werk, maar op een paar kleine schrammetjes op de zijkant van het dwergenschip is er niks aan de hand. De groep vaart de lange tocht terug naar Toutou en wordt flink beloond voor de bewezen diensten.
KarakterSpelerXPInfo
Durranak Pepijn 0
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Dick op 24 augustus 2003 om 20:04 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag nog door een ander kunt laten doen
 
Agenda
Geen agenda informatie beschikbaar.
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan W. in Leeuwarden
6x gespeeld
Pepijn in Deventer
3x gespeeld
Hendrik in Marrum
1x gespeeld
Leeuwarden (JH)
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.