 |
Campagne Extra's |
|
|
 |
Login |
|
|
 |
Registratie |
|
|
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen
achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan. |
|
 |
|
HOMEPAGE | WE BE GOBLINS | HUISREGELS
 | Huisregels en nieuwe regels en alles onder éen dak |
|
Character Generation |
Goblin characters possess the following racial traits.
- -2 Strength, +2 Dexterity, -2 Charisma.
- Small size: +1 bonus to Armor Class, +1 bonus on attack rolls, +4 bonus on Hide checks, -4 penalty on grapple checks, lifting and carrying limits ¾ those of Medium characters.
- A goblin’s base land speed is 30 feet.
- Darkvision out to 60 feet.
- +4 racial bonus on Move Silently and Ride checks.
- Automatic Languages: Common, Goblin. Bonus Languages: Draconic, Elven, Giant, Gnoll, Orc.
- Favored Class: Rogue.
- Goblins zijn bang voor letters en schrijven - het steelt je woorden! Een toof moet dus het spellbook goed verbergen en nooit laten zien! Sorcerors komen vaker voor, goblins zijn dol op vuur.
Voor spreuken - PHB en Spell Compendium. Voor equipment - PHB en cadeau's van de DM Voor feats - PHB en Huisregels (komt morgen of vanavond)
Uiteraard, max hitpoints voor level 1 dus hoef je verder niks te rollen. Iedereen mag max. starting gold, jullie zijn de helden van de stam! Alles is wel een beetje vies, beschadigd en/of bedekt met snot/bloed of onherkenbare, plakkerige sappen.
Er komt een assortiment van speciale goblin equipment :-)
|
|
Goblin Feats |
NEW FEAT:
Improved Dirty Trick: You are such a dirty fighter that your dirty tricks do not provoke attacks of opportunity. Improved Dirty Trick can be taken as a fighter bonus feat.
Er komen meer Goblin feats! |
|
Nieuwe Spelregels |
New Special Attack (zoals grapple, bull rush etc.)
DIRTY TRICK
You can attempt to hinder a foe in melee as a standard action. This covers any sort of situational attack that imposes a penalty on a foe for a short period of time. Examples include kicking sand into an opponent’s face to blind him for 1 round, pulling down an enemy’s pants to halve his speed, or hitting a foe in a sensitive spot to make him sickened for a round. The GM is the arbiter of what can be accomplished with this special attack, but it cannot be used to impose a permanent penalty, and the results can be undone if the target spends a move action. If you do not have the Improved Dirty Trick feat or a similar ability, attempting a dirty trick provokes an attack of opportunity from the target of your attack.
Most dirty tricks involve a (ranged) touch attack or possibly a grapple or ability check. The GM is the final authority on which applies.
If your attack is successful, the target takes a penalty. The penalty is limited to one of the following conditions: blinded, dazzled, deafened, entangled, shaken, or sickened. This condition lasts for 1 round. For every 5 by which your attack exceeds the needed score, the penalty lasts 1 additional round.
This penalty can usually be removed if the target spends a move action. |
|
Gepost door Jeff op 5 juli 2013 om 15:55 uur. |
|
 |
Fout spreekwoord |
|
|
|
Beter 1 kanarie in de hand dan 10 in de slaapkamer |
|
 |
Agenda |
|
|
Er is geen speeldatum voor deze campagne
 |
Campagne Top 10 |
|
|
 |
Populaire lokaties |
|
|
|
 |
Leeuwarden
3x gespeeld |
|
 |
Wytgaard
3x gespeeld |
|
 |
Jeff
1x gespeeld |
|
 |
Onbekend
1x gespeeld |
|
 |
St. Annaparochie
1x gespeeld |
|
|
 |
Overzicht gebruikers |
|
|
|
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien. |
|
 |
|
|