|
Inhoud Storybook |
|
|
|
Login |
|
|
|
Registratie |
|
|
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen
achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan. |
|
|
|
HOMEPAGE | DND WEEKEND RUNELORDS 2012-2019 | BOEK #5
| boek 5 wknd 7 | Gespeeld bij/in Marum op 11 apr 2015 |
|
(reacties) |
Op Mokmurian wordt een sleutel gevonden die op de bronzen deur past. Hierachter zit een oude bibliotheek die nog in prima conditie is. Een Clockwork Librarian komt naar voren en vraagt hoe hij van dienst kan zijn.
Er wordt gezocht naar informatie over.
- Karzoug, een Runelord uit the Thassilon era. - Runeforge, een bron waar nieuwe magische dingen gecreeerd kunnen worden. - Xin-Shalast, een oude plaats aan de voet van de HQ van Karzoug.
Op een kaart van Mokmurian staan 4 kruisjes aangegeven waarvan 1 precies op Sandpoint. Mokmurian was op zoek naar een 'sleutel', die moet leiden naar de locatie van de runeforge, wat blijkbaar erg goed geheim werd gehouden.
Tussendoor worden in Magniamar wat spulletjes gekocht en Redfox koopt een stuk land voor zijn eigen kasteeltje.
De groep besluit naar Sandpoint te gaan. - kijken of de oud gevangenen veilig uit Jorgenfist aankomen - kijken of er aanwijzigingen zijn waarom er een 'X' precies op Sandpoint is en wat Mokmiurian zocht
Al vlug hoort de groep dat er een 'sinkhole' midden in Sandpoint is ontstaan in de periode dat de groep in Jorgenfist zat. Rond middennacht klinkt er onheil uit de 'sinkhole'. Een groep agenten zijn op onderzoek uit gegaan maar niet terug gekomen. De vraag is of onze zeer ervaren avonturiers eens een kijkje willen nemen.
Als ze er wat voor krijgen willen ze het wel doen. Prima!
De volgende ochtend gaan ze afdalen. Ze komen in een catacombe terecht waar de runewell was, het is even geleden, maar dit ziet er bekend uit. Er is nu echter een trapgang naar beneden vrij, wat destijds nog geblokkeerd was. Daar beneden aangekomen zijn er allemaal webben en een geheime doorgang. Een nauw gangetje en een wat grotere ruimte daarachter volgen. Een stem uit het niets vraagt ze wat ze hier komen doen en wat er bovengronds zoal gebeurt. Er komen wat wedervragen maar niet overal volgt een antwoord op.
Duidelijk gemaakt wordt dat dit geen plek is om te blijven rondhangen. (Zou Mokmurian op zoek zijn geweest naar deze plek?) Overal op muren en plafonds staan teksten.
Zodra de tempel wordt betreden gaat de Demon die rustig aan de overkant van de ruimte zat over tot aktie. De groep gaat het gevecht aan. De demoon wordt verslagen en een aantal Shadow Mastiffs volgen. De 'spreker' komt te voorschijn en laat nog wat Shadow Mastiffs verschijnen.
Een lastig gevecht volgt, waarbij Djolk de benen neemt, afgeschrikt door het gehuil van de dieren. Nu ook Luvon in het nauw wordt gedreven, kiezen de avonturiers er voor om zich terug te trekken, Luvon teleport weg. Enkele Mastiffs lijken niet meer aan te vallen, maar zouden ook blind kunnen zijn van de glitterstof die op hun rust.
De groep is voor nu even verslagen.
|
Plaats de muis boven het | | om detail informatie te zien. |
|
|
Gepost door Pake op 12 april 2015 om 12:04 uur. |
|
|
Fout spreekwoord |
|
|
|
Agenda |
|
|
We spelen in Marum. van 11:00-23:00
| | |
| Oktober 2019 | |
| | |
| Ma | Di | Wo | Do | Vr | Za | Zo | |
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | |
| 28 | 29 | 30 | 31 | | | | |
| | |
|
|
Campagne Top 10 |
|
|
|
Populaire lokaties |
|
|
|
|
Marum
10x gespeeld |
|
|
Wytgaard
4x gespeeld |
|
|
Sandpoint
2x gespeeld |
|
|
Magnimar
2x gespeeld |
|
|
Turtleback
1x gespeeld |
|
|
Leeuwarden
1x gespeeld |
|
|
Tytsjerk
1x gespeeld |
|
|
Wommels
1x gespeeld |
|
|
|
Overzicht gebruikers |
|
|
|
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien. |
|
|
|
|