Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Op avontuur
1.2Dwergenburcht
1.3Geheim genootschap
1.4Ladies Luck
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | AVONTUUR IN DEVENTER | HOOFDSTUK 1: 3 DAMES OP PAD
Een 2e opdrachtgever?Een 2e opdrachtgever?Gespeeld bij/in Pepijn op 20 sep 2007
(reacties)
Een geheim genootschap
De drie dames zitten in de inn. De vorige avond zijn ze zo verzwakt dat ze de komende 3 dagen alleen maar hele lichte activiteiten mogen doen. Samen met de verzorging van de kerk zullen ze dan na 3 dagen de oude zijn. Poeh, dat was toch wel behoorlijk heftig die magie. Ze zijn nieuwsgierig geworden naar de precieze betekenis van de dwergenrunes op het standbeeld. Welicht is er iemand die hier in de buurt woont die ze kan ontcijferen. Lia gaat eens naar de barman en informeert naar een oude wijze kluizenaar of iemand die oude talen spreekt/ kan lezen. De barman denkt aan de tempel, maar daar willen de dames nou juist niet heen. Wel zegt de barman dat er over een week of 3 een oogstfeest is, waar altijd een bard komt spelen. Wellicht zou die de capaciteiten hebben waar Lia naar zoekt. Lia betaalt na deze info ook nog even de barman voor de komende drie dagen. 24,5 gp! voor 3 nachten incl eten. Terug bij de tafel besluiten de dames eerst de vertaling af te wachten voor ze weer op onderzoek uitgaan bij het teleport-geval. Ze zijn toch wel erg gehavend uit de strijd gekomen. Daarna gaan ze eens inventariseren hoeveel geld ze nu eigenlijk hebben. Er is een dwarven waraxe, masterwork, die gaat Thorga zo eerst eens verzilveren bij de dorpssmid. Daarnaast zijn er 2 aquamarijnen, die door Thorga geschat worden op 200 gp en 500 gp. Thorga gaat eerst eens op pad om de waraxe te verkopen. De smid vindt het een machtig mooi exemplaar en is bereid er 170 gp voor neer te leggen. De deal wordt gesloten. Ondertussen is Riande op de kamer aan de slag gegaan met de 3 potions die gevonden zijn in de tempel. Ze doet er nogal lan over, maar het resultaat mag er wezen: alledrie de potions zijn bekend. De 1e is een Detect Thougths (als in spell), de tweede een Delay poison (als in spell) en de derde een potion of love. (Charmed 1 persoon met de persoon die er naast staat voor 1d3 uur) De volgende dag gaan de dames naar de tempel om nog wat healing in te slaan. Voor de aquamarijn van 200 gp krijgen ze 4 potions. 3 CL en 1 CM. Thorga steekt de CM in overleg bij zich, en Riande een CL, en Lia 2 CL. Daarna gaan de dames naar het dorpswinkeltje van sinkeltje. na wat zaken te hebben gekocht, oa een hooded lantern, pints of oil e.d., lijtk het alsof de man iets wil zeggen tegen lia maar het niet durft. Dit intrigeert Lia natuurlijk mateloos, en ze gaat eens onderhandelen over een geweldig leuk doosje op de toonbank. De man is behoorlijk verbaasd over de liefhebberij voor een doosje met pleisters die waarschijnlijk niet meer plakken. Lia onderhandelt zwaar en vakkundig en uiteindelijk krijgt ze het doosje voor niks mee van de beste man. Die dit sowieso wel gedaan had.. Riande en Thorga liggen in een deuk. Maar het onnozele geklets en bijbehorende hilariteit heeft blijkbaar geleid tot ontspanning bij de man. Hij zegt dat er een man naar ons op zoek was 2 dg geleden. net nadat we terug waren. Een nogal charmante man, donker gekleed, hij sprak common. hm... Toch niet de man van de wyvern? Ze bedanken de man en gaan terug naar de inn. Lia vraagt eens aan de waard of hij ook zo\\\'n soort man heeft gezien. \\\"Ja, hij zit in de hoek\\\' Wat een toeval! De man oogt onbekend en de groep gaat er maar eens heen. Het blijk Rimar te zijn. Hij stelt zich voor als lid van een magisch geheim genootschap in Waterdeep. Hij is bereid ons 5 bars van 5 pond goud per stuk te bieden als wij stoppen met onze activiteiten in de grot. Er is een verstoring van zware magie waargenomen, dat wil het genootschap niet. Na wat gepraat maakt hij er zelfs 6 bars van met ruimte voor onderhandeling. De groep wantrouwt hem en probeert erachter te komen of hij de waarheid spreekt door ondervraging en observatie. Het lijkt alsof hij oprecht is. (Tja, hij wil vast wel oprecht dat we er mee ophouden, en van een magisch genootschap is hij misschien ook nog wel) Meer informatie wil hij niet geven. Als we hem willen bereiken kan dit via de waard. Rimar loopt nog even langs de waard en fluistert hem wat toe. Dan gaat hij weg. De groep is verbijsterd. Wat is dit nu weer? Er waren 4 groepen bij betrokken, een groep bandieten, een kerk, zijzelf en een oude dwergentempel. Dit is nu een vijfde? Of is Rimar onderdeel van de bandietengroep? Het voelt niet zo. hm. Ze vertrouwen het echt niet. Na veel gepraat wordt besloten de vreemde niet te vertrouwen boven de kerk van Lathander. Ze besluiten naar de kerk te gaan en daar verhaal te halen. Voor de zekerheid maken ze een onschuldig rondje door het dorp alvorens naar de tempel te gaan. Ze lijken niet gevolgd of geobserveerd te worden.. Riande vertelt aan de cleric dat een man hen heeft beanderd om hun opdracht te staken voor heel veel geld. Lia: wel 1500 gp! Hij stelt zich voor als Rimar van een geheim magisch genootschap. Snapt de cleric er wat van? De cleric heeft geen idee van de bedoelingen van die Rimar, maar wil hem weleens ontmoeten. Als wij nu eens met hem afspreken en de cleric is erbij? Dat is goed. lia geeft aan dat het wellicht nu heel gevaarlijk is om door te gaan met de opdracht. De beloning van de kerk is ook wel heel mager als je het bod van Rimar in ogenschouw neemt. De cleric zegt het bod van die Rimar te willen matchen als de beste man natuurlijk echt bestaat... De groep en de cleric gaan naar de inn en laten de waard weten dat Rimar gewenst is. De waard loopt naar buiten, Lia probeert te volgen maar daar steekt hij een stokje voor. Even later is de waard er weer en zegt dat binnen 15/30 min Rimar hier zal zijn. En inderdaad, na een kwartiertje komt Rimar binnen \\\'Ah, beste vrienden, ik be blij.....\\\' Dan ziet hij de cleric, schirkt zich dood en rent heel hard naar buiten!! lia volgt, en ziet hem net buiten het dorp wegvliegen! Aan de zuidkant. Terug in de inn wordt de waard ondervraagt. Hij moest aan een uil op het kerkplein een boodschap doorgeven. hmm. een familiar waarschijnlijk. Er wordt nog even gekeken of de uil er nog is, maar die is allang weg. De cleric kende Rimar niet, maar wil graag dat de opdracht met spoed wordt uitgevoerd. Het lijkt hem hard nodig dat de boel uitgekamd wordt. De groep gaat slapen om midden in de nacht te vertrekken. Op die manier zijn ze bij dageraad bij de grot. Ze gaan midden in de nacht op weg. Ze zijn op hun hoede voor vliegende uilen en Rimars, maar ze zien niks. Op een gegeven moment zien zowel Riande als Thorga in de verte twee ronde dingen achter de heuveltop. Het is nog niet te zien wat het zijn. hm.. Lia gaat op verkenning en de andere twee blijven ongeveer 300 ft achter. Er staan 2 palen met helmen erop. Er lijkt verder niets of niemand in de buurt te zijn. Omdat Lia niemand ziet gaat ze maar eens de helmen bekijken. OP dat moment duikt er een klein hagedis-achtig wezen op uit de bosjes met een pijl en boog. En nog 1 uit een ander bosje!! Ze vallen Lia aan. O dear. Lia verweert zich met haar rapier. Dit gaat redelijk, maar de anderen moeten wel snel komen! Ineens komen er nog 2 vijanden uit een ander bosje iets verder weg, tussen Riande, Thorga en Lia in. Ook met pijl en boog, maar de ene is een human. De ander weer zo'n lizard. Thorga en Riande komen aanrennen. Riande is iets sneller dan Thorga maar op een gegeven moment blijft ze staan en schiet achter een bosje, terwijl Thorga haar even later voorbij rent. Riande cast een spell en de beide nieuw verschenen vijanden vallen in een diepe slaap. Thorga rent ze verbaast voorbij en komt Lia te hulp. Riande rent de beide slapenden ook voorbij en schiet nog een spell af op 1 van de andere, net op het moment dat Thorga de vijand doodmept bij Lia. 2 dood, 2 slapend. Lia maakt snel de slapende lizard af. De human wordt stevig vastgebonden. Hij ziet er nogal ruig uit, niet bijzonder lief, een beetje ranger-achtig. Hij heeft een composite short bow en een long sword. Plus een buidel goud van 35 gp. Dat is nogal veel voor een rangertype. (huurling? om ons te vermoorden? En dit is het geld?) Hij heeft ook een briefje bij zich dat niet te ontcijferen is. het is ondertekent met 'Z'. Riande steekt het bij zich. De human wordt nog even zijn gag af gedaan om te kijken of er info uit te krijgen is. Hij vloekt en tiert maar spreekt een taal die de party niet verstaat. Helaas. Thorga bind de man erg goed vast, ook verbind ze armen en voeten met touw. Dat vindt de man niet leuk! Gag er weer in, klaar. De groep gaat richting grot. Er is verder niemand te bekennen en de deur zit dicht met een balk aan de binnenkant. hm?? Hoe krijgen we dat nou open. Lia schat in dat het heel moeilijk wordt. Riande oppert of er geen andere ingang is? na heeeeel lang nadenken zegt Thorga dat er toch ergens een luchtschacht moet zijn. Ergens bovenop of zo. Het is vast wel gemarkeerd met iets maar ze zou niet weten wat. Na veel gezoek vindt Lia eensteen met een half maantje. Dicht in de buurt kan ze niet komen, dan stort de grond daar in lijkt het. Uiteindelijk lukt het de groep om een veilige manier de schacht in te vinden. De dwerg gaat eerst, met de kop naar beneden! je weet nooit wat er op je af komt. Eerst wordt er nog een steentje naar beneden gegooid, hm wel diep! ongeveer 500/600 ft schat Thorga. Dat is diep vallen! Maar goed, Thorga gaat eerst. Thorga roept nog naar Riande: 'Ik ben met mijn kop eerst gegaan, dan kan jij mooi op mijn dikke reet gaan staan!' Riande volgt, wel gewoon rechtop, en daarna Lia. Het is erg nauw, Thorga moet echt zicht erdoor drukken, Riande heeft ietsje meer ruimte, maar kan ook niks. Alleen Lia heeft ruimte voor kleinere acties. het hele traject verloopt voorspoedig. Op een gegeven moment komt Thorga bijna bij het einde van de schacht. Ze ziet dat het uitkomt op een grot. Onder de uitgang van de schacht ligt een poel met stomend, borrelend water.Een paar meter verderop is het wel droog. Hm.. hoe komen ze hier nou uit? Thorga wil misschien met een piton in de weer, maar kan absoluut niet bij haar riem komen. Ze zit vast. Uiteindelijk wordt via de quarterstaff van Riande een touw langs Thorga gehengeld. Lia heeft het touw rond het middel. De dwerg houdt het touw vast en laat zich vallen uit de schacht. Dan slingert ze naar de rand van de poel. Dit lukt wonder boven wonder goed. Wel val ze lelijk op haar snuit en laat ze het touw los. Lia hijst het touw weer naar boven en nu gaat Riande slingeren. Voordat Riande slingert is er een plan bedacht om ook lia naar beneden te krijgen. Riande houdt beneden het touw vast en Lia laat de lantern naar beneden glijden. Die steekt Riande aan en bindt aan het touw een hamer en piton aan. Die kan Lia dan in de muur slaan, en het touw dubbel erin lussen. Dan zelf slingeren. beneden aangekomen kan ze het touw dan weer meenemen. Goed plan! Riande slingert en ook dat gaat wonder boven wonder goed. Ze heeft een klein vlammetje aan de vinger, zodat ze een beetje kan zien of ze in de buurt is van Thorga. (Het is verder pikkedonker in de grot) Thorga grijpt haar vast aan haar voet en Riande laat zich vallen. Ze komt in Thorga's armen terecht. Op dat moment dooft het vlammetje en ziet ze een paar vlammende rode ogen achter Thorga.... Een undead goblin! Thorga houdt hem bezig, terwijl Riande in het donker de lantaarn afwacht met een schreeuw naar Lia. De lantaarn komt eraan gesuisd en Riande vangt hem op en steekt aan. o,o nog een goblin. weer kan Thorga hem opvangen. In de tussentijd gapt Riande een piton en een hamer van Thorga. Die bindt ze aan het touw en Lia trekt het naar boven. Op dat moment komt de 2e goblin vervaarlijk dicht bij riande en zoekt ze bescherming bij Thorga. Die mept hem snel neer. Er is nog iets raars aan de goblins: als ze neergeslagen worden, 'ontploffen' ze en moet je uitkijken dat je niet geraakt wordt met vies spul. Vervolgens borrelt het nog een tijdje goor door op de grond. Bah! Als Lia beneden is, staan de dames bij de lantaarn, het is rustig. geen rare geluiden. Wat staat ze te wachten.........

KarakterSpelerXPInfo
Lia Pepijn 250
Riande Angelique 250
Thorga Sigismund 250
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Angelique op 15 maart 2008 om 9:53 uur.
Reacties van bezoekers (34 reacties)
JaccoJacco
en nog maar nul xp?

Gepost op 28 september 2007 om 22:45.
AngeliqueAngelique
Danny wil pas xp geven als het gehele avontuur is afgelopen....
Gepost op 29 september 2007 om 8:38.
JohanJohan
Evil DM!
Gepost op 29 september 2007 om 10:42.
JaccoJacco
Volgens mij laat danny ook pas de rekeningen na 30 dagen betalen.. Eerst even rente trekken :D
Gepost op 29 september 2007 om 12:55.
JohanJohan
Evil Customer!
Gepost op 29 september 2007 om 19:45.
PakePake
Haha, zitten we nu de deze reactie plaatsen maar te vullen? De andere raken ook zo vol!!
Gepost op 29 september 2007 om 19:59.
TuningTuning
:-) Goed idee, hier is nog ruimte genoeg.... !
Gepost op 29 september 2007 om 20:03.
JohanJohan
We hebben altijd een enorme staart met commentaren. Is altijd erg veel werk om doorheen te scrollen.
En bij jeff zijn campaign staat dan altijd ook nog een heeeeel lang verhaal... :-)
Gepost op 29 september 2007 om 20:04.
TuningTuning
Commentaren zijn snel gewist, maar we kunnen er voor kiezen om oudere commentaren te verbergen todat iemand ze specifiek wil zien?
Gepost op 29 september 2007 om 20:10.
JaccoJacco
ja dsa wel aardig..als we ooit kleinkinderen hebben, dan kunnen we hun laten lezen hoe wij met de derde editie omgingen en dan vinden zo ons hopeloos ouderwets omdat ze dan in editie 8.5 zitten.

Gepost op 29 september 2007 om 22:17.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Hij weet wel waar de klepel hangt, maar hij weet niet hoe laat het is
 
Agenda
10 april volgende!
 April 2008
MaDiWoDoVrZaZo
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Pepijn
3x gespeeld
Sieger
3x gespeeld
Angelique
2x gespeeld
Danny
2x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.