Campagne Extra's
Spelersoverzicht
NPC overzicht
Levels opsplitsen
Karakter Intros
Huisregels
Sasserine
Action Points
Personen & Dingen
Rum Tidings
Kaart
Player's Guide
Potions
Skill Tricks
Lotus Hideout
Huis Vanderboren
Isle of Dread
Bemanning
Sargasso - Crew
Reincarnate
Farshore
The Isle: Superkaart
Olman (Mazticans)
Thematische magie
Hoe werkt magie?
Teamwork
Monte Cook Advice
Pathfinder Darkness
Prestige Classes
Tamoachan
Het Verhaal als pdf
Old School
van 3.0 naar 3.5
Loot bijhouden
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SAVAGE TIDE ADVENTURE PATH | SASSERINE
Een introductie tot de stad.Een introductie tot de stad.



















Hier begint het. Hier in de stad Sasserine, de laatste veilige stad vr de Jungles of Chult. (Narubel is onder de controle van Yuan-ti Purebloods tegenwoordig) Sasserine is een van de grootste verborgen wonderen van het zuiden en een stad waar alles weer normaal lijkt te worden nadat de Shoon Imperium verdreven zijn. Een eeuw lang wist het Imperium Sasserine geheim te houden. Het staat op de meeste kaarten helemaal niet! Spionnen infiltreerden gilden van Cartografen en bibliotheken de wereld over om land- en zeekaarten met spreuken te veranderen. Scheepskapiteins die de route kenden waren omgekocht of vermoord, en alle handel die Sasserine binnenkwam verdween in de schatkisten van de Shoon Imperium.

Een eeuw lang leed Sasserine onder het yuk van het Imperium. Ongeveer tien jaar geleden hebben de Rundeen de opperhoofden van het Imperium in n nacht vermoord. Zonder steun van hun eigen land waren de Imperium vertegenwoordigers binnen twee weken opgehangen of uit Sasserine verdreven. Het volk zijn meteen begonnen met wederopbouw en nu al begint Sasserine weer bekend te worden in de Realms. Avonturiers en kooplui varen van Baldur's Gate, Waterdeep en Calimport om daar te handelen.

Een broeiende, levendige mengsel van volken en rassen stroomt daar naartoe om rijk te worden, om ontdekkingen (opnieuw) te maken, om handelsroutes te heropenen en om macht te verkrijgen. Shoal halflings, Aquatic Elves, Darfellan, Hadozee en Aventi zijn overal. Driekwart van de 15.000+ bevolking bestaat uit 'normale' mensen maar verder wordt er niet echt op gekeken als andere soorten rondlopen.
Sasserine zelf wordt geregeerd door de Dageraad, een kabinetsraad die bestaat uit zeven adelsfamilies. De bevolking mag stemmen op alle belangrijke beslissingen en hun stemmen worden door kantonvertegenwoordigers uit verschillende adelsfamilies overgedragen aan de Dageraad. Dat zegt natuurlijk niet dat deze families, en de families die er net 'onder' staan, met elkaar concurreren. Niemand wil terug naar de strenge beleid van het Imperium en daarom doen ze meestal aardig tegen elkaar. In het openbaar tenminste. Ook aan de onderkant van de stad broeit het van de intrige. Als grootste dieven heeft het Imperium alle dievengilde's weggeveegd. Pas nu wemelt de stad weer van de geruchten dat deze zich ook opnieuw organiseren.

Mode in Sasserine houdt alles in - van een lapje stof tot de rijkste zijden creaties. Rekening wordt allen gehouden met het klimaat - heet en vochtig. Blootzijn in het openbaar wordt niet echt op prijs gesteld maar verder zijn er geen voorschriften.

Na honderd jaar intolerantie is er weer leven in Sasserine. De regels zijn versoepeld en de geheime politie bestaat niet meer. Moord, brandstichting, stadsverraad, diefstal, mishandelen, slavernij en zulke gewelddadige misdaden zijn nog steeds illegaal en worden streng gestraft. Minder serieuze overtredingen worden gedoogd of genegeerd, bijvoorbeeld de drugshandel, prostitutie, zwerven en gokken. Velen komen naar Sasserine juist om deze beroepen uit te oefenen. Conservatieven hopen dat de Wacht deze 'diensten' ook begint te straffen maar tot nu toe profiteert de stad van deze inkomstbronnen te veel om de regels aan te scherpen. het maakt voor een boeiende nachtleven, dat is zeker!

Dreigementen zijn er aan alle kanten van de stad, en ook van binnen. De Yuan-ti hebben, zoals altijd, subtiele plannen. Purebloods zijn waarschijnlijk al lang te vinden onder de bevolking. De Monks of the Dark Moon heeft een vertegenwoordiger in de stad die dit zelfs toegeeft! Verder zijn hun plannen natuurlijk ook geheim, misschien ook voor hun gezant. Zowel aan wal als op zee zijn de Rundeen een gevaar, tenzij je al betaald hebt. Dat ze uit beeld verdwenen na de moordacties belooft natuurlijk niets! Geruchten heersen ook dat de mysterieuze Kraken Society zijn activiteiten naar het Zuiden uitbreidt. Om de stad heen liggen donkere moerassen waarin heersen bullywugs, ogres, giants en nagas.

Hier begint het.
 
Gepost door Jeff op 26 mei 2007 om 8:48 uur.
© 2003 pepijn
 
Famous last words
Don't worry, the DM won't hose me
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Grou
76x gespeeld
St. Anna
16x gespeeld
Wytgaard
11x gespeeld
Leeuwarden
5x gespeeld
Grou & St. Anne
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.