Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
- Hoofdstuk 5
5.1Vervloekt Dorpje
5.2Darmlasso? Jakkes!
5.3Badder Bullywugs
5.4Time for bed
5.5De natte schacht
5.6Varkensvlees
5.7RIP Lop
5.8Bekertje zuur?
5.9Yikes!
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SAVAGE TIDE ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 5: THE DARK COAST
Waar is iedereen?Waar is iedereen?Gespeeld bij/in Leeuwarden op 21 apr 2010
(reacties)

effe samenvatten...



Iederen behalve Templeton heeft het een beetje koud en nat. Templeton heeft het lekker en nat. De stank van de dode Gulguthydra is nog altijd aanwezig en daar moet wat aan gebeuren. Bohairic bedenkt een plan en gebruikt alchemists fire om zijn Fireball te laten nabranden. Al snel klimt een dikke, zwarte rookpluim schuin omhoog. Tegen de tijd dat de brand weer gedoofd is, is de meeste ranzige vet opgebrand.

Met een onzichtbare Sam voorop gaan de avonturiers de eerste stamdorp in, die van de Zeeschildpad clan. Alle stelthuizen zijn leeg en stil, eten dat aan de kook was ligt verbrand op koude kookstenen of spiezen. Alle wapens, bijna alle waardevolle voorwerpen, en alle mensen zijn weg.

Bij de volgende dorp, die van de Everzwijn, is het niet anders en de groep loopt verder naar de begraafplaats. Dit is nu een modderzee, en Bohairic zet zijn ondodendetectie aan. Deze geeft gelijk alert maar voordat Sam zich terug kan trekken wordt hij aangevallen! Een Mohrg en een in elkaar geknutselde skelet van botten en bamboe trekken zich omhoog uit de modder voor hem. Ondanks zijn onzichtbaarheid wordt hij gepakt door het vies beest! Een skelet met lange ingewanden, de Mohrg is heel eng. De darmen hebben aan het uiteinde kleine tandjes, en de Mohrg schiet de darmen uit zijn mond op Sam af! De tanden klemmen in zijn keel, bloed sproeit, en Sam verstijft. Met een snel en vaak geoefende beweging trekt de Mohrg de gnoom naar zich toe, waar het hem begint te bewerken met vuistslagen.

De groep springt in actie! Bohairic, vol kennis, roept gelijk dat Sam verlamd kan zijn, en geeft een paar aanwijzingen hoe ze dat groot beest het beste kunnen uitschakelen. Tin cast een spreuk dat haar hand doet gloeien. Ze vliegt naar de Mohrg toe en slaat met de spreuk op een plek waar Sam moet zijn. De darmen vallen gelijk los op de grond en Sam en Tin trekken zich snel terug. Sam verschijnt bij het poortje van de begraafplaats wanneer zijn kruisboog begint pijl na pijl te schieten... Ka-chak! Ka-chak! Ka-chak!

Uit de regen rennen een horde skeletten, Olman krijgers met speren. Templeton springt naar voren en beschermt de groep tegen alle aanvallen. Speren breken en weerkaatsen van zijn schilden! Ook de reusachtige skelet kan zijn waterig vlees niet raken door zijn gordeldierachtig verdediging! De Mohrg glipt langs hem en kiest een andere doelwit uit - de tovenaar! De darmgrijpers schieten op Bohairic af maar vangen bot! Hij staat al een eind verderop, duizelig maar ongewond!

De speerwerpers kiezen een andere doelwit, Shamanilla, uit. Blijkbaar geeft zij ze allemaal een schuldgevoel, want ze werpen hard en mikken goed om haar zo snel mogelijk neer te krijgen. Bloedend van speerwonden gaat de Dragon Shaman op de offensief. Uit haar klein mondje sproeit kokend zuur op de skeletten voor haar! Templeton hakt het groot beest neer, Tin schiet de Mohrg in de darmen en de skeletten proberen Shamanilla nog lekker te prikken.

De slag is kort en wanneer de groep aan de offensief gaat is het snel klaar met al die skeletten.

Maar waarom werden ze aangevallen? Wie heeft ze die bevelen gegeven? En waar komt een Mohrg vandaan in de heilige begraafplaats van het dorpje?



KarakterSpelerXPInfo
Bohairic Tuning 350
Sam Greenhand Vulridir Sr 800
Shamanilla Pake 800
Templeton Johan 350
Tin-a-Tin Jacco 350
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 22 april 2010 om 16:04 uur.
Reacties van bezoekers (89 reacties)
JeffJeff

Zeg, Hendrik, is het mogelijk om verhalen binnen een hoofdstuk te verplaatsen naar een andere hoofdstuk? Of moet je het gewoon overkopieren en de oude wissen? Wat gebeurt dan met xp van oude verhalen?

Doel is om vorige keer en gistern in Hoofdstuk 5 te plaatsen - Hoofdstuk 4 wordt erg groot :-)


Gepost op 22 april 2010 om 16:21.
JeffJeff

Pssst, Hendrik... Lifesense is a feat.

Dankjewel Libris Mortis (Mijn op 1 na favoriete boek) Smile


Gepost op 22 april 2010 om 17:03.
JaccoJacco

ja :d weer leuk

 


Gepost op 22 april 2010 om 19:21.
TuningTuning

Netjes... een mooie feat.. (Maar hij is er ook als spell ;-))

Verplaatsen kan wel, maar daar is geen 'systeem' voor dus dat wordt wat rechtstreeks in de db frutten...
Ik zal wel even prutsen ;-)


Gepost op 22 april 2010 om 19:32.
TuningTuning

Beter zo? Misschien wil je nog wel de titel van het hoofdstuk aanpassen aangezien ik zelf maar wat verzonnen heb :-)


Gepost op 22 april 2010 om 19:40.
PakePake

'Tempelton hakt het groot beest neer'? :P Volgens mij was het Shamanilla die met haar holy speer vanachter de schutting het grote beest naar de grond verwees ;)
Tempy heeft toch geprobeerd aggro te trekken en wat klappen op te vangen ;) Jammer dat de speermannetjes Shamanilla toch wat leuker vonden maar ja ze is niet iemand die een gevecht uit de weg gaat, ze staat haar 'vrouwjte' wel :)


Gepost op 22 april 2010 om 20:20.
JeffJeff

Sorry Eric - het was snel uit mijn hoofd getypt. Shamanilla is inderdaad een taaie Smile

Ik fix het wel!


Gepost op 22 april 2010 om 20:56.
JeffJeff

Geweldig Hendrik! Dankjewel!


Gepost op 22 april 2010 om 20:58.
Vulridir SrVulridir Sr

Johan is ook even vergeten dat mijn eerste offensieve actie een fireball op de 2 grote 'vrienden' was....
Maar dat geeft niet hoor. Ondanks my inconvenient moment heb ik een leuke avond gehad.


Gepost op 22 april 2010 om 22:25.
PakePake

Johan?


Gepost op 22 april 2010 om 23:51.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Famous last words
I try to move silently in plate armor...
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Grou
76x gespeeld
St. Anna
16x gespeeld
Wytgaard
11x gespeeld
Leeuwarden
5x gespeeld
Grou & St. Anne
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.