|
Inhoud Storybook |
|
|
|
Login |
|
|
|
Registratie |
|
|
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen
achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan. |
|
|
|
HOMEPAGE | CAMPAGNE CHANNATH | HET VERVOLG
| Even overnachten op de boerderie | Gespeeld bij/in Johan Wiersma op 21 mei 2008 |
|
(reacties) |
Nu de ruiter verslagen is, is de groep wel nieuwsgierig waar die kreten vandaan kwamen.
Ivan is als eerste de bocht om en ziet een vertrapte man op de grond liggen en nog een persoon op de bok van een kar.
Nader onderzoek wijst uit dat ze waarschijnlijk op weg waren om iets te halen of dat ze iets gebracht hebben. Er liggen o.a. lege zakken in de wagen (voor meel). Terwijl de doden bekeken worden of ze misschien nog te redden zijn, en natuurlijk op aanwijzingen. Is Jo al druk bezig de kar te slopen om te kijken of er ergens nog verborgen componenten zijn.
Er wordt wat goud en zilver gevonden verstopt achter een plank. Dit neemt Jo in veilige bewaring.
Er wordt besloten de doden, kar en pony mee te nemen. Misschien dat verderop iemand meer weet.
Verderop zien ze een paard welke al een tijdje dood is. De ploeg zit er nog aan vast. Verderop is een boederij te zien waarbij, zelfs van deze afstand, duidelijk is dat er nog wat opgeknapt mag worden.
Na een kleine inspectie wordt er door de groep op de deur geklopt.
Een beleefde woordenwisseling zorgt ervoor dat de groep binnen gelaten wordt. 'Voordat de geestenruiter langskomt.'
Eenmaal binnen zien ze dat ze een vader met dochter getroffen hebben die net aan hun karige maal zitten. Nu er nieuwe monden te vullen zijn wordt dit verdeeld over de aanwezigen, die, alhoewel het er niet bepaald supersmakelijk uitziet, zich dit geen twee keer laten zeggen.
Bor brengt zet de spullen op stal en er volgt een klein 'gesprekje' met de welwillende roodharige boerendochter.
De boer zelf heeft niet veel te zeggen en bemoeid zich vooral met z'n eigen zaken. Al snel wordt duidelijk dat deze meneer iets meer geleden heeft dan een zonnesteek. Blijkbaar is hij er nog niet helemaal overheen dat de rest van zijn familie gedood is.
Een rommelige overnachting volgt, maar gelukkig kan een ieder tenminste onder een dak liggen.
De volgende ochtend gaat de groep alweer vroeg op weg. Maar laat wel voldoende eten achter, en zelfs een zak met eten die nooit op zal raken!
Na dit intermezzo in de reis komt de groep een aantal uren verder een klein gebouwtje tegen welke een kapel blijkt te wezen voor 9 neutrale goden verdeeld over het hele spectrum van goed tot kwaad.
Binnen staat een druïde die bijna mechanisch alle altaartjes afgaat en daar de verschillende gebeden zegt. De groep wordt uitgenodigd hier aan deel te nemen om daarmee 'zielenrust' te vinden.
Na een klein gesprek vervolgt de groep de reis en komt al snel aan in het dorp.
Het dorp blijkt omgeven te zijn door 2 rijen stenen die als een circel rond het dorp staan. De buitenrij heeft de grootste stenen welke onderling op een 10 meter afstand van elkaar staan.
Binnen in het dorp aangekomen worden ze al snel lastig gevallen door een meute die vraagt om eten, bescherming en hulp van de wilde elven en van de geestenruiter.
Deze benarde situatie wordt gelukkig snel verholpen door de lokale koekoek van een bard.
Met deze bard knoopt de groep een gesprek aan, en alhoewel deze zich vooral op een persoon concentreert wordt hij bestookt door vragen van de groepsleden. Waar is de dorpsoudste, hebben jullie een dorpshuis, weet je wie de geestenruiter is, wat is dat met die wilde elven, waarom staan er stenen rond het dorp.
Door al die vragen worden misschien niet alle tot tevredenheid van de groep beantwoord. En terwijl zij verdergaan op zoek naar de dorpsoudste blijft Jo achter om nog wat punten van herkenning te bespreken.
Nu het gesprek met de dorpsoudste wat gevorderd is word de situatie voor de groep wat duidelijker. En terwijl deze een woning beschikbaar stelt voor de helden om als basiskamp te gebruiken wordt hij zwaar geraakt door een pijl van grote afstand.
De groep springt in actie om de schutter, die zich naar de bomenrij terug snelt, te grazen te nemen.
Echter zorgen duivelse havikken en een monsterachtig grote uil voor flink wat ellende. Terwijl iedereen in paniek alle kanten op vlucht probeert de groep de wegrennende elf tegen te houden.
Door middel van flitsen licht vanuit de hemel gezonden lijkt dit te lukken. Maar de elf laat het er niet bij zitten en lijkt toch te ontsnappen het bos in.
|
Plaats de muis boven het | | om detail informatie te zien. |
|
|
Gepost door Tuning op 22 mei 2008 om 8:07 uur. |
Reacties van bezoekers (30 reacties) |
Jeff Bemoei je met je eigen zaken! Gepost op 22 mei 2008 om 10:51. |
Johan Get a life! Gepost op 22 mei 2008 om 16:15. |
Vulridir Sr What life? The after life? Gepost op 22 mei 2008 om 20:59. |
Jacco wat nou hij pakt me vast..oh? hij pakt me vast???
Gepost op 22 mei 2008 om 22:12. |
Jeff Life is life, na na na-na-na .... Gepost op 22 mei 2008 om 22:12. |
Vulridir Sr Ik zou mijn handen niet vies maken aan z'n 11. Yuk !!! Gepost op 22 mei 2008 om 22:52. |
Jeff Mompelmompelmompel ... xp ... mompelmompelmompel ... verhaal. Als je mij wilt evenaren heb je op zich nog tien dagen... :)
Ik zal me bemoeien met m'n eigen zaken... Gepost op 24 mei 2008 om 20:39. |
Jeff ARGGGGHHHH. Spanning! Ik doe het nooit meer, het stukjes voor stukjes! Gepost op 25 mei 2008 om 17:54. |
Jeff Wat typ jij snel! Nog 26000xp te gaan .... Gepost op 25 mei 2008 om 23:47. |
Jacco en die summoner..zit ook nog ergens..
Gepost op 26 mei 2008 om 0:38. |
|
|
|
|
Random insult |
|
|
|
What are you gonna do for a face when the baboon wants his ass back? |
|
|
Agenda |
|
|
Voor deze campagne wordt er niet meer gepland.
|
Campagne Top 10 |
|
|
|
Populaire lokaties |
|
|
|
|
Johan Wiersma
40x gespeeld |
|
|
Opa
7x gespeeld |
|
|
Eric van der Veen
4x gespeeld |
|
|
Tytsjerk
2x gespeeld |
|
|
|
Overzicht gebruikers |
|
|
|
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien. |
|
|
|
|