|
Inhoud Storybook |
|
|
|
Login |
|
|
|
Registratie |
|
|
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen
achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan. |
|
|
|
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 6: TEMPLE OF ELEMENTAL EVIL
| Over Oud Hollands Hekwerken vangen, Grondige Gezichtsreiniging en Reptielen... | Gespeeld bij/in Paulien in Raalte op 11 mrt 2002 |
|
(reacties) |
Als Florie de deurknop beetpakt en de deur wil openen wordt hij plots van de andere kant opengetrokken, bijna wordt ze meegtrokken, over de drempel de andere ruimte in. Maar gelukkig weet ze haar balans te behouden.
Ze staart recht in de ...eh... holle oogkassen van een enorm skelet. Daarachter ziet ze nog een handvol gewone skeletten staan. Sigismund staat achter haar, hij pakt zijn schild en stormt de kamer binnen. Kira beschiet het grote monster met Magic Missiles en Joldin maakt zich klaar ook de kamer binnen te stormen. Florie tumbelt snel naar achteren en het grote beest volgt haar maar ziet niet dat er een flinke drempel ligt, met veel lawaai van kletterende botten ligt hij plat op z'n bek. Een mooie kan voor Ashrem die hem met zijn zwaarden toetakelt. Dan wordt er vanuit de kamer een Doom spell op Sigismund gecast, hij ziet het niet meer zitten daar tussen de skelletons, dapper houdt hij toch vol! Joldin tumbled door alle skeletons heen de kamer in en hakt er stevig op los. Ashrem volgt hem maar wordt tot zijn verassing opgewacht door een Cleric in Half Plate met Large Steel Shield, die had zich verborgen achter een pilaar. Samen met Joldin weet hij de cleric neer te slaan. De skeletons hebben echter veel schade gedaan.
Gelukkig wordt er achter een pilaar nog wat treasure gevonden, want de kamers zijn verder leeg, niks te vinden! Vreemd!
Na flink wat zoekwerk wordt eindelijk een secret door ontdekt, alleen zit hier maar een klein kamertje achter ;*( Florie weet dan nog een deur te vinden die via een wenteltrap naar de toren op de begane grond leidt. Das handig! Iedereen sjouwt alle gevonden spullen, wapens en armor e.d. naar boven en Kira bekijkt het eens goed met Detect Magic. Ashrem is nog niet overtuigd, en als hij beneden de pilaren bekijkt vindt hij op 1 van de pilaren een drukkknop. Deze opent in de kleine net gevonden ruimte een paneel met daarachter een trap naar beneden. Vol goede moed dendered iedereen naar beneden, alwaar een doolhof hun opwacht.
Voor de verandering besluiten ze rechtsaf te gaan i.p.v. linksaf (ai ai ai!) Al snel bereiken ze een groot vertrek waarin totaal 6 bedden staan opgesteld met daarbij wat spullen. Meest opvallende is een ijzeren kistje met stevig slot. Florie maakt het open maar op dat moment spuit er een stevige straat Acid recht in haar gezicht! Bijna gaan haar armor en sieraden eraan, maar de echte schrik komt pas als ze in de spiegel kijkt. Haar mooie gezicht is helemaal geruineerd door het zuur! Ze heeft diepe worden en overal putjes en bulten, ai ai ai. Een rampdag voor de Bard, zo kan je niet optreden! Haar gezang zal nu minder inspirationeel zijn en huilend gaat ze op bed zitten (en ze was nog wel jarig vandaag ;*)
In het kistje blijken wat scrolls en potions te zitten en ook een stukje uit iemand zijn journal, een vreemd verhaal, blijkbaar had de schrijver wel een steekje of wat los zitten. Het geeft wel wat hints over de ruimte waar ze nu zijn, al worden ze er niet veel wijzer van.
Ashrem is ondertussen een gang naar het westen aan het bekijken, maar het is pikkedonker en hij ziet niks. Wanneer hij zich omdraait om terug te lopen wordt hij besprongen door een schuimbekkende Gnoll. Die vecht net als Ashrem met 2 wapens. Een klein gevecht ontstaat, iedereen komt helpen en tegen zo'n overmacht is de beste Gnoll niet opgewassen (boehoe!).
Er ontstaat een discussie, terug gaan, of doorgaan. Besloten wordt terug te gaan. Florie kan haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en trekt de middelste van de drie deuren in het zuiden open. Dat blijkt een vergissing. De deur zit vast maar iedereen hoort uit de gang waar ze vandaan kwamen iets dichtvallen. Als ze op onderzoek uitgaan blijkt een hekwerk naar beneden te zijn gevallen. Met man-en-macht wordt aan het hek getild, getrokken en geduwd. Na lang hijgen en puffen weten ze eindelijk het hek op te tillen. Ashrem en Joldin gaan snel op zoek naar iets wat ze er onder kunnen schuiven, ondertussen krijgt Sigismund een vreselijke kramp aanval en het hek komt naar beneden. Hij houdt het niet meer! Als hij weg wil springen schiet de kramp flink in z'n kuiten en hij kan dan ook niet meer wegkomen. Het zware hek boort zich door zijn rechterbeen heen; 5 cm dik staal heeft zijn bot net gemist. Kermend van de pijn ligt hij daar, de rest weet even niet wat te doen. Het is ook wel een maf gezicht, gespiest door een hek. Joldin weet gelukkig een geheime deur te vinden met daarachter een slinger waarmee het hek opgetakeld kan worden. Dat gaat niet zo snel! Ai, Florie gaat op Sigismund zijn been zitten zodat hij niet met het hek omhoog getrokken wordt. Tergend langzaam gaat het hek omhoog, dat moet toch zeer doen Sigismund? Jawel hoor! Wie bedenkt zoiets nou!?!?!? (har har har)
Eerst maar slapen... tja... maar er is niet zoveel lamp olie meer en de spells van Kira zijn ook op. En als ze nieuwe wil leren moet er toch licht zijn! Dan maar in het donker slapen. Ashrem gaat op wacht zitten, hij ziet niks, maar gelukkig kan hij nog wel horen. Na een uurtje gaat er plots een deur open en verschijnt er een Cleric en een Reptiel achtig persoon. Ze zijn nogal verast, gelukkig loopt de cleric met een torcht die hij maar snel laat vallen. Ashrem gaat snel Sigismund en Joldin wakker maken maar verder dan dat komt hij niet, zijn knieschijf heeft een aanvaring met een bedpoot. Toch niet handig, zo in het donker! |
|
Het Reptiel summonded een fiendish dire rat, precies bij het bed van Joldin, de Cleric drink een potion naar binnen. Ondertussen wordt de groep langzaam wakker. Gadver! Dat reptiel ding stinkt! Florie en Kira kunnen daar niet tegen (vrouwen!) en beginnen een potje te kotsen, de rest bijt door. Joldin gaat op het reptiel af maar raakt al snel zo bang dat hij er snel weer vandoor gaat (fear). Kira zet haar oude vertrouwde wapen in, Acid Arrows. Die werken nog wat rondes door, dus dat hakt er flink in. De 2 mannekes houden het dan ook niet zo heel lang vol (snif).
Eindelijk nachtrust. De volgende ochtend wordt alles naar boven gesjouwd en in Hommlet verkocht. Toch weer 1400 gp voor de groep. Een aantal van de gevonden items zijn magisch, Kira laat ze bij Spugnoir identificeren. De rest maakt een tour lange de kerken om wat healing te krijgen. De items zijn:- Studded Leather +1
- Necklace of Prayer Beads (2xBless)
- Brooch of Shielding
- Torch of Revealing (metalen torch)
- Incense of Dreaming (egg-shaped steen)
- Bead of Force
- Potion of Levitation
|
|
XP |
Deze bijzondere sessie (het record 1'een rollen op een avond is weer gezet) wordt afgesloten met de volgende XP verdiensten:
Karakter |
Experience Points |
Florie |
965 XP |
Sigismund |
900 XP |
Kira |
640 XP |
Ashrem |
725 XP |
Joldin |
725 XP |
|
|
Gepost door Pepijn op 14 februari 2003 om 11:08 uur. |
|
|
Random insult |
|
|
|
You are proof that God has a sense of humour. |
|
|
Agenda |
|
|
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
| | |
| April 2004 | |
| | |
| Ma | Di | Wo | Do | Vr | Za | Zo | |
| | |
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | | | |
| | |
|
|
Campagne Top 10 |
|
|
|
Populaire lokaties |
|
|
|
|
Danny in Deventer
15x gespeeld |
|
|
Pepijn in Deventer
10x gespeeld |
|
|
Sieger in Deventer
10x gespeeld |
|
|
Paulien in Raalte
9x gespeeld |
|
|
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld |
|
|
Sieger te Deventer
2x gespeeld |
|
|
Onbekend
2x gespeeld |
|
|
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld |
|
|
|
Overzicht gebruikers |
|
|
|
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien. |
|
|
|
|