Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
- Hoofdstuk 4
4.1Special Menu
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 4: WANT SOME DEER?
Last weekLast week's special menuGespeeld bij/in Pepijn in Deventer op 20 nov 2002
(reacties)
Na een goede nachtrust zit de party de dag na het Tomb Raiding avontuur eens te denken wat nu te doen. Kira wil wat tijd besteden aan de studie der magick kunsten en onder leiding van Thomas. Terwijl Kira studeert gaat de rest van de groep op pad naar het dorpje Chimera, op 2 uur rijden. 's Avonds in de kroeg verteld Flory schitterende verhalen over hun avonturen. Zij verteld in geuren en kleuren het verhaal dat zij net hebben meegemaakt bij de Shrine van Mieliki. Inclusief alle delen die de groep zorgvuldig verborgen had gehouden. Tegen middennacht gaat de groep terug naar de boerderij en daar is de bewaking verscherpt, er gaan verhalen de ronde over moordlustige orcs die het bos nabij onveilig maken (van wie zouden ze dat nou hebben ;*) De volgende dag is Kira nog druk aan de studie en besluit de groep een druide in het bos, Darig, op te sporen. Hij is net nieuwe in deze streek hebben zij in Chimera gehoord en ze willen hem waarschuwen voor de orcs. In het bos komen zij een dood hert tegen, behoedzaam naderen zij, als plotseling de planten tot leven komen en zich wikkelen om het paard van Dierkon. Hij leidt het dier snel naar een veilige plek en stapt dan dankzij zijn krachten van Tymora door de planten heen, zonder er hinder van te hebben. De groep roept Darig en al snel komt hij tevoorschijn, zich hevig verontschuldigen, hij probeerde een wolf te vangen. Het blijkt dat er bij een nabijgelegen ruine enkele wolven rondlopen die hij niet kan aanspreken, zij zijn van slag en erg aggresief. De groep biedt aan samen met Darig een kijkje te nemen.

De ruine blijkt een oude toren te zijn, bijna helemaal ingestort. Dierkon gebruikt zijn krachten om evil op te sporen maar vindt niks. De toegangsdeur tot de toren blijkt goed vast te zitten, maar gelukkig vindt iemand achter in de toren een gat waar je goed doorheen kunt klimmen. De binnenkant van de toren is ingestort en onder het puin liggen de resten van man, overwoekerd met onkruid. Een stenen trap leidt naar de 2e verdieping. De deur zit echter goed vast en er lijkt een fikse berg steen achter te liggen. Flory stelt voor dat Sigismund de deur opentrekt en eventuele vallende stenen negeert. Sigismund bedankt vriendelijk voor dit riante aanbod. Er zit voor Flory niks anders op naar boven te klimmen. Boven maakt ze een touw vast zodat Sigismund naar boven kan klimmen en samen helpen ze Dierkon naar boven. Een kleine rond kamer bevat een verrot bed met matras, een buro en een kist. Sigismund en Flory buigen zich over de kist terwijl Dierkon de kamer onderzoekt op evil magick. Flory krijgt de kist niet open, waarop Sigismund besluit zijn eigen 'lockpicks' in te zetten en slaan met enkele klappen de kist in stukken. In de kist bevinden zich wat oude vodden en een dagger die Flory bij zich steekt.
Ondertussen heeft Dierkon iets eigenaardigs ontdekt, achter het buro zit iets evil's. Flory onderzoekt het buro maar vindt niks, achter het buro is ook niks te vinden. Er lijkt een verborgen ruimte te zitten, maar een openingsmechanisme wordt niet gevonden. Uiteindelijk wordt door middel van Dierkon's magick bepaald dat 1 van de stenen los moet kunnen. Op advies van Sigismund zet Flory haar short sword tussen stenen en begint te wrikken, helaas breekt het sword al snel. Na flink wat moeite en capriolen weet de groep de steen los te trekken en daar blijkt een boek te liggen. De kaft van het boek lijkt gemaakt te zijn van mensenhuid!! De groep besluit heel voorzichtig het boek in een zak te schuiven en deze te bewaren voor Kira. Sigismund besluit wederom zijn zoekkunsten toe te passen op het buro. Na enkele flinke klappen vinden zij wat papieren met een vreemde taal erop. Alles in de zak voor Kira! De open plek waar de toren staat blijkt een pad naar het oosten te hebben. De groep, inclusief Darig, volgt het pad. Onderweg merkt Sigismund op dat ze over een oud slagveld lopen, dat hadden de andere niet zo snel herkend. Sigismund blijft er koel onder. Het pad leidt naar een kleine grot in een heuvel. Daar aangekomen herkennen ze al snel een man die zich verschuild in de struiken, als ze hem willen aanspreken springt hij tevoorschijn en valt hun aan! Uit de bossen springen ook 2 wolven! Terwijl Sigismund vecht met 1 van de wolven, probeert Dierkon de man en een wolf van zich af te houden. Flory heeft een strategisch heroverweging van haar positie gedaan en moedigt de groep van een meter of 30 aan. Dierkon probeert de man ondertussen tot rust te brengen. Hij roept allemaal rare dingen als "leave me allone... you will die for violating this place...arghh!...the pain...". Dit lukt redelijk maar op dat moment besluit 1 van de wolven achter Flory aan te gaan, ze heeft hem al een paar keer geraakt met haar pijl en boog. Dierkon haalt behendig uit en velt het dier voordat het kan wegrennen. Eenmaal bedaard blijkt dat de man een ranger is die ten strijde is getrokken tegen een evil necromancing wizard. Toen zij zijn toren lieten instorten werdt hij levend begraven, met zijn laatste adem vervloekt hij de ranger en zijn manschappen. Hij doolt al 150 jaar op deze plek rond en moet iedereen die in de buurt komt aanvallen. De druide heeft nog een scroll met Dispell Magic, Dierkon helpt hem met casten maar dat wordt niks. Ook een 2e poging faalt jammerlijk! Uiteindelijk weten de twee met veel gebeden tot hun god de ziel van de man tot rustte te leggen. De ranger blijkt Bartas te heten en wanneer hij is begraven geeft Darig een Ring of Animal Friendship aan Dierkon, dit bleek de ranger nog om te hebben. Darig vindt dat hij nu voor Dierkon is. Moe maar voldaan keert de party terug naar de boerderij. Zij geven het boek aan Kira, zodat zij het kan onderzoeken. Zij komt er al snel achter dat er een magische trap op zit! Flory gelooft er niks van en stelt dat er echt niks mis is met het boek. Kira stelt voor dat Flory het boek dan maar gewoon open moet doen. Flory op haar beurt schuift deze bal direct door naar Sigismund, met als argument dat hij het sterkst is van allemaal en immers nooit bang is. Sigismund weigert echter resoluut een boek te openen wat gemaakt is van mensenhuid. Kira besluit uiteindelijk Thomas om hulp te vragen. Die stemt in als hij de spells mag kopieeren die erin staan. Enige experimenten later is het boek veilig geopend en kan Kira kijken wat erin staat:
Gellevum's Travel Spellbook
Level 1 Level 2 Level 3
Alarm Protection from Arrows Dispell Magic
Protection from Good See Invisibility Stinking Cloud
Shield Darkness Clairaudience
Ray of Enfeeblement Ghoul Touch Gentle Repose
Burning Hands Spectral Hand Slow
Chill Touch Endurance Vampiric Touch
Chill Touch Melf's Acid Arrow
Cause Fear
Mage Armor
Lesser Electric Orb (Tome and Blood)
Thomas gebruikt 's avonds een magisch spell om het gehele boek in 1 uur te kopieeren! Handig denkt Kira... De volgende dag leert Kira haar eerste spell uit het boek: Melf's Acid Arrow. Na een goede nachtrust besluit de groep terug te keren naar Andolyn om het haar boek wat ze gevonden hebben in de shrine van Mieliki terug te brengen.
XP
Het avontuur is afgesloten met 600XP (totaal 3.150XP)

Gepost door Pepijn op 9 februari 2003 om 19:06 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Random insult
The magnanimity and sensibility of a lady who faints when she sees a calf being killed, she is so kind hearted that she can't look at the blood, but enjoys serving the calf up with sauce
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
51x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.