Inhoud Storybook
0.1Begin
  Eerste uitje
0.2Reis
0.3Naar Lance Rock
0.4Terug van Lance Rock
0.5De tombe en terug
0.6Under Red Larch
0.7Uit de tunnels
0.8Shallow graves
0.9Feathergale spire
0.10Feathergale Spire 2
0.11Knifepoint Gully
0.12Through the tunnels
0.13Temple of HH
0.14Temple of HH2
0.15Temple of HH (3)
0.16Temple of HH (4)
0.17Temple of HH (5)
0.18Temple of HHI (6)
0.19Howling caves (1)
0.20Howling caves (2)
0.21Shopping
0.22Sacred Stone Mon. 1
0.23Sacred Stone Mon. 2
0.24Sacred Stone Mon. 3
0.25Sacred Stone Mon. 4
0.26Sacred Stone Mon. 5
0.27temple black earth1
0.28temple black earth2
0.29temple black earth3
0.30temple black earth4
0.31temple black earth5
0.32temple black earth6
0.33temple black earth7
0.34Fane ot Eye 1
0.35Fane ot Eye 2
0.36Fane ot Eye 3
0.37Black Geode 1
0.38Black Geode 2
0.39Black Geode 3
0.40Black geode 4
0.41Black geode 5
0.42Red Larch 1/2-way
0.43Rivergard keep 1
0.44Crushing wave 1
0.45Crushing wave 2
0.46Crushing wave 3
0.47Crushing wave 4
0.48Crushing wave 5
0.49Crushing wave 6
0.50Plunging torrents 1
0.51Plunging torrents 2
0.52Plunging torrent 3
0.53Plunging torrent 4
0.54Plunging torrents 5
0.55Eternal flame 1
0.56Eternal flame 2
0.57Eternal flame 3
0.58Eternal flame 4
0.59Bonus
0.60Eternal flame 5
0.61Eternal flame 6
0.62Weeping Colossus
0.63Weeping Colossus 2
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | OPA'S CAMPAIGN | START OP LEVEL 0
Fane ot Eye 3Fane ot Eye 3Gespeeld bij/in Online op 24 feb 2021
(reacties)
Fane ot Eye 3

De kamer met de ziggurat wordt verlaten. Bruno loopt voorop. Hij zit een kamer voor zich waar een amorpheus body met een grote paarse bol (zo groot als een mensenhoofd) staat. Bruno denk kort na en vuurt een eldritch blast erop af. Er ontstaat een spell-effect. Een paar " vlam" schiet op Bruno af maar komt niet in de buurt. Van afstand ziet Egas dit als een soort magisch effect dat je kan veranderen. Linhas die op een minder goede zichtlijn staat herkent er een polymorph spell in, maar net wat anders dan een normale polymorph.

Verder is er in de kamer niets wat vreemd of eng is. Linhas ziet nog wel een magisch effect wegebben. De kamer heeft een aantal uitgangen. Maar bij al die uitgangen hangen van die olieachtige mistwolken. Linhas weet die vakkundig weg te blazen. Als iedereen de zuidelijke gang in wil lopen probeert Yvosh nog te waarschuwen en ze tot stilte te manen. Maar Darwishi en Tordek zijn al door de volgende ruimte in.
Daar staan 2 air elementals. Yvosh komt ook de kamer maar in en vuurt op de elementals. Deze vallen daarop Yvosh aan. Maar ze missen beiden zo erg dat hun bal & chain helemaal uit koers raken en ze zijn even bezig zich te herstellen.
Bruno zegt dat 1 air elemental dat zijn moeder op hem wacht. Daarop verdwijnt de air elemental naar zijn homeplane. De andere wordt met een stormachtige wind en keiharde klappen gesloopt. Bruno geeft aan dat hij nog even moet concentreren omdat anders de weggestuurde air elemental terug komt. Nog zo'n 45 tellen wachten zegt hij.

Linhas blaast ondertussen de volgende miswolk weg. De groep slaat aan het verkennen in een hele hoge kamer (ca 100' hoog). Op de grond liggen wat lichamen in verschillende stadia van vergaan en gegeten zijn. Er worden wat gangen bekenen en als net iedereen weer terug is in de hoge kamer hoort de groep een melodieus geluid. Maar ze herkennen het voor wat het is. En ze weerstaan de verleidelijke klanken van de harpy's.

1 Harpy wordt hard aangepakt en de lafaards proberen door de zuidelijke gang te vluchten. Maar voor ze goed en wel de kamer uit zijn worden ze alle 3 keihard beschoten en geslagen. Alle 3 vallen onder het geweld. De groep vind een kamer met een kleine pilaar. Om de pilaar heen ligt er weinig rommel. De groep loopt ruim om de pilaar heen.

Naar het westen is een gang die uitkomt bij een groot gat in de grond waar een stevige wind uitkomt. Na verder onderzoek vindt Yvosh vlakbij de gang waar wind uitkomt een tunnel naar boven. Dat is een hele brede tunnel naar boven. Hij ziet daarin een groot skelet hangen. Hij herkent de omvang en merkt op dat dat waarschijnlijk de worm is die de Temple of the Howling Hatred uit de grond was gekomen. Nou ja, waar je de kop en een stukje skelet van kon zien.Onderaan de tunnel vind Yvosh een paar rugzakken waar een soort parachute in zit. Misschien dat je daarmee naar boven kan zweven. 

De groep sluipt verder. De komen door/langs een kamer waar een fijne mist in hangt. Daarna komt Yvosh, die voorop loopt, bij een ruimte waar een waterval in een stroom valt. Hij ziet er een trap naar boven en een gang. Aan het eind van de gang ziet hij een ruimte waar 10 of 11 lizard men liggen te rusten. Yvosh haalt de groep op.
Linhas bungelt wat achteraan de groep en komt iets dichter bij het water. Opeens ziet hij een enorm watermonster. Hij maakt dat hij bij de groep kome en waarschuwt voor het gevaar. Ondertussen worden de lizards door intimiate van Yvosh en rake klappen opgejaagd en gedood. Een fireball van Egas legt 6 lizards dood neer. De anderen slaan op de vlucht. Ook de leider. Ze rennen en squeezen een smalle gang in. Ze worden achterna gezeten. Tordek ziet wat schedelt liggen en maakt wat skeletons. Darwishi kan wel overgeven, zo erg vind hij het. Maar hij laat ze met rust en gaat ook achter de vluchtende lizards aan. Yvosh, Darwishi en Egas zien de lizards aan de noordkant van de stroom de diepte in duiken.

Aan de zuidkant bij de waterval, waar het water naar binnenkomt, zien Bruno en Linhas hoe de skeletons... die te dicht langs het water moesten om terug te komen bij Tordek... worden gegrepen en het water in gesleurd.
Er zijn 2 grote monseters in het water die blijkbaar alert zijn.

Er wordt wat nagepraat. Yvosh merkt op dat in het noordwesten iets met vuur is. Dus daar zal de toegang tot die tempel wel zijn. In het zuidwesten zijn tunnels met wind en ook het skelet van de worm. Dus dat is de verbinding met de tempel van de howling hatred. In de zuidoost kant is water met diepte. Dus dat zal wel te maken hebben met de tempel van water. Maar waar is die van de aarde. Wat hebben we nog gemist.



KarakterSpelerXPInfo
Bruno Inestrosa Jacco 1.098
Darwishi Jeff 1.098
Egas Galinndan Johan 1.098
Linhas Dendrosar Tuning 1.098
Tordek Sietze 1.098
Yvosh Dopler Pake 1.098
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Vulridir Sr op 24 februari 2021 om 23:29 uur.
Reacties van bezoekers (9 reacties)
Vulridir SrDM (Vulridir Sr)

Verhaal en Xp. En toch nog bijna 9.000 te gaan voor de volgende level


Gepost op 25 februari 2021 om 0:29.
TuningTuning

Yezz... waar zijn die XP zakjes gebleven? ;-)


Gepost op 25 februari 2021 om 13:38.
Vulridir SrDM (Vulridir Sr)

Tja, geen idee. Misschien moet je daarvoor verder zoeken


Gepost op 27 februari 2021 om 19:09.
JeffJeff

Even samenvatten tijdens de rust... Eerst was er een Tempel/ Toren van Lucht met evil lucht elemental cultists - Feathergale Spire. Toen vonden we de Temple of Howling Hatred, dat was hun thuisbasis toch? Daarna vonden we de Sacred Stone Monastery en ontdekte een evil aarde elemental cult en daar zijn we nu nog onder, alleen zijn hier nu ook water en vuur gebieden? Misschien is handig eerst op zoek naar water en vuur tempels boven de grond en zorgen dat die niet steeds versterking naar beneden kunnen sturen. Ook van alles verkopen, misschien proberen wat magisch spul te bemachtigen, en checken bij de tempel in Red Larch waar bijvoorbeeld de andere dwergen plekken zijn. Bij de andere twee elemental tempels even snel door de minions pleuren en wat meer info vergaren.


Gepost op 28 februari 2021 om 18:59.
DarwishiDarwishi (Jeff)

Iemand?


Gepost op 10 maart 2021 om 20:02.
PakePake

Ik zie dit nu pas Jeff, maar ja klopt. Zoals Marc een keer uitgelegd heeft is Fane of the Eye een hub tussen alle tempel en portaal locaties.
Het leek mij handig / verstandig om e.e.a. per element af te handelen. Er kan ook versterking naar boven gestuurd worden, dus wat dat betreft maakt de volgorde niet uit.
Maar ik wil wel binnenkort de verzamelde troep verkopen en wat handige dingen kopen. Ik vroeg al of iemand kan teleporteren, maar kreeg geen reactie, dus ik denk het niet.


Gepost op 11 maart 2021 om 12:16.
PakePake

De ander dwergen plekken hoeven we niet te vragen nu we weten hoe we in de hub (FotE) kunnen komen.


Gepost op 11 maart 2021 om 12:17.
TuningTuning

Teleport is tegenwoordig een 7e level spreuk... dus die zal voorlopig nog wel niet beschikbaar zijn voor de party...
Hooguit via items oid?


Gepost op 11 maart 2021 om 17:12.
PakePake

Aaaah, dat wist deze bard nog niet :-)


Gepost op 12 maart 2021 om 15:12.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Famous last words
A Nightmare, huh? I'll attack for one round and prepare to run.
 
Agenda
Klaar!
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Online
42x gespeeld
Leeuwarden
14x gespeeld
Jeff
4x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.