Inhoud Storybook
0.1Begin
  Eerste uitje
0.2Reis
0.3Naar Lance Rock
0.4Terug van Lance Rock
0.5De tombe en terug
0.6Under Red Larch
0.7Uit de tunnels
0.8Shallow graves
0.9Feathergale spire
0.10Feathergale Spire 2
0.11Knifepoint Gully
0.12Through the tunnels
0.13Temple of HH
0.14Temple of HH2
0.15Temple of HH (3)
0.16Temple of HH (4)
0.17Temple of HH (5)
0.18Temple of HHI (6)
0.19Howling caves (1)
0.20Howling caves (2)
0.21Shopping
0.22Sacred Stone Mon. 1
0.23Sacred Stone Mon. 2
0.24Sacred Stone Mon. 3
0.25Sacred Stone Mon. 4
0.26Sacred Stone Mon. 5
0.27temple black earth1
0.28temple black earth2
0.29temple black earth3
0.30temple black earth4
0.31temple black earth5
0.32temple black earth6
0.33temple black earth7
0.34Fane ot Eye 1
0.35Fane ot Eye 2
0.36Fane ot Eye 3
0.37Black Geode 1
0.38Black Geode 2
0.39Black Geode 3
0.40Black geode 4
0.41Black geode 5
0.42Red Larch 1/2-way
0.43Rivergard keep 1
0.44Crushing wave 1
0.45Crushing wave 2
0.46Crushing wave 3
0.47Crushing wave 4
0.48Crushing wave 5
0.49Crushing wave 6
0.50Plunging torrents 1
0.51Plunging torrents 2
0.52Plunging torrent 3
0.53Plunging torrent 4
0.54Plunging torrents 5
0.55Eternal flame 1
0.56Eternal flame 2
0.57Eternal flame 3
0.58Eternal flame 4
0.59Bonus
0.60Eternal flame 5
0.61Eternal flame 6
0.62Weeping Colossus
0.63Weeping Colossus 2
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | OPA'S CAMPAIGN | START OP LEVEL 0
Terug van Lance RockTerug van Lance RockGespeeld bij/in Leeuwarden op 23 okt 2019
(reacties)
Terug van Lance Rock

Terwijl Oreioth als rollade ligt te slapen doorzoeken jullie rest van de grot. Aan het eind vinden jullie zijn “study”. Aan de wanden hangen 8 pars kleden. Geen motieven of tekeningen erop. Uiteraard zoeken jullie door en kijken er ook achter. Jullie vinden daar wat geld en wat kleding. Er zijn geen bijzonderheden. Alleen het tafeltje waarop een soort “kandelaar” staat van armen die kunstig en netjes aan elkaar zijn gehecht. De armen staan zo dat de handen met elkaar een kom vormen. In de kom ligt een bol. Dit blijkt een driftglobe te zijn. Erboven hangt een symbool. (Zie plaatje bovenaan het verhaal.) Linhas heeft het gevoel dat het bovenste stuk een oog is.
Egas kijkt met detect magic en ziet dat het symbool een illusion is. De bol heeft een evocation magic aura. Zodra Yvosh met een mage hand de bol oppakt verdwijnt het symbool. Ondanks wat creatieve pogingen weten jullie het symbool niet opnieuw zichtbaar te maken. Gelukkig had Darwishi er al snel een schets van gemaakt. Misschien dat die schets jullie helpt bij eventuele research.


Geprobeerd wordt om Oreioth tot het geven van informatie te bewegen. Hij wordt zo verpakt dat hij geen spell kan casten. (Vingers, tenen, armen en benen) Hij wordt wakker gemaakt en Yvosh staat klaar om een klap uit te delen als hij een spell gaat casten. En dat is maar goed ook.
Het eerste wat Oreioth doet is het casten van een spell. Maar voordat hij dat kan doen gaat hij opnieuw buiten bewustzijn, nu door een stevige mep van Yvosh. Gelukkig staat Tordek ernaast en die weet het slachtoffer meteen weer te stabiliseren. Egas en Linhas praten nog even door over de spell die Oreioth zou hebben willen casten. De spell wordt niet herkent, maar het had iets met mist te maken. En er zat een M klank in. Er wordt nog even met de gedachte gespeeld om hem opnieuw te ondervragen maar dan met een stok in zijn mond gedrukt zodat hij de M niet uit kan spreken.


Uiteindelijk wordt alles in de grot nog een keer onderzocht, geteld inclusief body(-parts) count. De valstrik bovenaan de gang wordt gebruikt zodat die niet zomaar weer gebruikt kan worden. Daarna gaat de groep met Oreioth terug naar Red Larch. Niet over de weg maar cross-country. Tordek zorgt ervoor dat Oreioth de bestemming haalt door hem regelmatig te stabiliseren. Er wordt dan wel een soort sleep-baar gebruikt maar de rit is niet zachtzinnig.
In het dorp wordt Oreioth bij de constable achtergelaten met de nodige waarschuwingen m.b.t . de mogelijkheden die Oreioth heeft om spells te casten. Het was richting het eind van de middag, dus hij beloofde de volgende dag naar de grotten terug te gaan om daar te kijken en de stoffelijke overschotten op te halen. Bij Kaylessa doen jullie je verhaal en ontvangen de rest van de beloning. Ze zal ervoor zorgen dat de geruchten van het goede nieuws onder de karavaans verspreid wordt.
Bij het Allfaiths shrine informeren jullie naar het symbool dat Darwishi heeft nagetekend. Imdarr Relvaunder van Tempus kent het niet. Zijn collega Lymmura Auldarkh, accolyte van Sune heeft er wel eens wat van gehoord. Het is iets met elementen. Het is iets ouds uit deze regio. Ze wil er wel eens naar gaan kijken. Maar dat kost wel wat tijd.

Jullie hebben besloten eerst nog “even” bij de haunted tomb langs te gaan. Dus Lymmura heeft even tijd en komt er nog op terug.

Jullie gaan naar de tombe. Tordek kan jullie daar prima heenleiden.
Het is de meest westelijke grafheuvel van ca 8-10 grafheuvels daar. De rest schijnt rustig te zijn, alleen deze niet. Aan de westkant van de heuvel is een opening die zo’n 4,5 meter naar binnen en naar beneden loopt. Tordek zal de deur openmaken maar Egas zegt dat hij een paar meter achteruit moet. Egas duwt met zijn mage hand de deur open en er klinkt een behoorlijk lawaai achter de deur. De groep besluit te wachten op iets wat reageert op het lawaai. Er gebeurd binnen echter verder niets. Tot jullie een half-ogre en een goblin aan zien komen sluipen. Ze hadden gehoopt jullie in de gang te verrassen. Dat lukt dus niet. Linhas reageert het snelst met een entangle. Egas gooit en een fire bolt tegenaan. De goblin weet zich los te maken en staat bijna oog in oog met Linhas. Yvosh pakt zijn kans een rent erop af en raakt de goblin stevig met zijn rapier. Bruno mist maar Darwishi raakt hard met zijn halberd. Een 2e actie met de halberd mislukt echter. Tordek schiet en mist. Daarop maakt Linhas het monster af met een slag met de quartestaff. De half-ogre probeert los te komen maar ondanks zijn kracht lukt dat niet. Hij wordt bestookt met chill touch die ook slow doet (Egas), eldritch blast (Bruno), een dubbelslag met de halberd (Darwishi) en quarterstaf (Linhas). Tordek support met een shield of faith op Darwishi. De half-ogre gromt dat hij weg wil. Maar Linhas zegt dat hij da slaaf wordt. Uiteindelijk valt de half-ogre entangled dood neer. De groep had zich nog een beetje ingehouden omdat de half-ogre wilde praten. Praten en niet luisteren werd hem fataal.

Buiten staat de groep nog even in overleg. Naar binnen?
De deur wordt open geduwd. Darwishi snuift wat, is dat een lichte vleug zwavel?

KarakterSpelerXPInfo
Bruno Inestrosa Jacco 97
Darwishi Jeff 97
Egas Galinndan Johan 97
Linhas Dendrosar Tuning 97
Tordek Sietze 97
Yvosh Dopler Pake 97
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 24 oktober 2019 om 10:23 uur.
Reacties van bezoekers (18 reacties)
Vulridir SrDM (Vulridir Sr)

Xp gegeven maar verhaal volgt nog...


Gepost op 24 oktober 2019 om 0:19.
PakePake

Woot! Tijd voor level up.


Gepost op 24 oktober 2019 om 9:19.
JeffJeff

Inderdaad. Monsters "buiten" de tombe. Hmmmm. 


Gepost op 24 oktober 2019 om 11:05.
DarwishiDarwishi (Jeff)

Ik moet even tien minuten rusten en bidden, GHorus-Re vind dat ik straks evi moet kunnen SMITEN! 


Gepost op 24 oktober 2019 om 11:09.
PakePake

Een short rest is een uurtje. Kan je ook eventueel helen.


Gepost op 24 oktober 2019 om 14:41.
JeffJeff

Even checken hoe levellen gaat... In principe zijn hitpoints, skills, spell spots gewoon "Poef! Beter!". Als je een spreuk moet voorbereiden gaat dat volgens je class. 


Gepost op 24 oktober 2019 om 23:56.
JeffJeff

Bij paladin staat dat ik "expended spell slots" terug krijg na een lange rust. En... een nieuwe set spreuken voorbereiden kost enkele minuten. Krijg ik de eerste keer de schone, lege, mooie spell slots bij het levelen an mag ik de eerste keuzes maken zonder acht uur te rusten? Want ik heb nog niets verbruikt waarvoor ik zou moeten rusten om te herstellen, bedoel ik.


Gepost op 24 oktober 2019 om 23:59.
PakePake

Ok, dus gewoon verder met level 2, nice. Dat laatste is up-to-the-DM


Gepost op 25 oktober 2019 om 11:58.
Vulridir SrDM (Vulridir Sr)

Afhankelijk van het moment dat nieuwe spells beschikbaar zijn voor jou als karakter zijn die ook na level op beschikbaar. Die als je normaal gesproken bij zonsopgang spells krijgt is dat nu ook zo. Als dat toevallig nu is, prima. Anders moet je gewoon wachten. Wie in principe de hele dag zou kunnen "laden" kan dat na een rust ook kunnen.


Gepost op 27 oktober 2019 om 0:57.
PakePake
De karkaters kunnen level up guys (behalve Hendrik, die eerste was). Onze paladin is zelfs nog level 0 hier, wat een watje. :-)
Gepost op 28 oktober 2019 om 22:04.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Ter land ter zee en in de lucht, met Durex blijf je onbevrucht
 
Agenda
Klaar!
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Online
42x gespeeld
Leeuwarden
14x gespeeld
Jeff
4x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.