Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 19
+ Hoofdstuk 18
+ Hoofdstuk 17
+ Hoofdstuk 16
- Hoofdstuk 15
15.1Setia
15.2En nu?
15.3Plan B
15.4Consort 2
15.5Tuinfeestje
15.6Einde Eirimanthus
15.7Bewaking, puzzel en
15.8Fluffie
+ Hoofdstuk 14
+ Hoofdstuk 13
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | WAY OF THE WICKED | BOOK 4, ACT 3: THE DRAGON'S ERRAND
Entering the Dragon's DominionEntering the Dragon's DominionGespeeld bij/in Leeuwarden op 10 jul 2019
(reacties)

De party gaat eerst terug naar Farshore, en verstoppen onderweg de Hippogriffs.

Met vermommingen via de headbands en undetectable alignments, de groep gaat op onderzoek uit. Rook weet al het een en ander over draken, vooral de goede typetjes. Een koperen draak is dol op grapjes en muziek. Dat, en mooie glimmende voorwerpen. Het heeft twee breath weapons - een dikke straal zuur en een wolk slow gas. Verder kunnen ze allerlei trucjes met aarde en steen - rock to mud en terug, stone shape, dat soort geintjes. Er wordt naarstig gezocht naar een wand met haste, en via de organizatie weten ze er eentje te kopen. 

Ze kunnen geen kaart vinden met het eiland van Eiramanthus op, maar Einar weet een boek te vinden met een betere omschrijving van de locatie. Deze wordt gekopieerd en aan Kapitein Sido gegeven. Hij vindt het een dikke prima zo en koopt wat extra kruiden in om de geur op het schip te bedekken. Vijf dagen later varen ze voorbij de Caer Bryr, bij het einde van de Ansgardian gebergte. Vanaf hier varen ze naar het zuidwesten en wanneer ze zo'n veertig mijl van de kust zijn stijgen Rizzen en Onyx op het kleedje op. Ze spotten het eiland bij het gloed van de opkomende zon en geven de locatie door voordat de zon écht omhoog komt. De kapitein laat een zeeanker uit en voorbereidingen worden getroffen - laat op de middag een heroes' feast en 's avonds de spreuken bespreken die er na middag gevraagd zouden worden. Met een volle lading aan spreuken gaan Rizzen en Onyx weer op verkenning. 

Ze vliegen snel over het eiland en zien dat het echt op een andere wereld lijkt - overal kleine paadjes door hoge kristallen en af en toe een clearing. Verder is er aan de noordkant een kleine steiger, oost een kleine bos met een mooie kersen boom, en daarboven een rode pagoda met meerdere versierde verdiepingen. Aan de zuidkant een grote witte toren staat naast een kleine lagune. 

Ze vliegen terug en geven dit allemaal door, en dan gaat het anker omhoog en varen ze richting Straya Avarna, het eiland van de draak Eiramanthus.

Vroeg in de ochtend, een paar uur voor zonsopgang en voordat het eiland in zicht komt, begint het water bakboord te schuimen. Een zwart-witte wezen steekt half uit het water, met de lijf en hoofd van een vrouw, en een orka-achtige staart. Een soort zeemermin misschien? 

"Het eiland is gesloten. Keer om en vaar terug. De riffen zijn verraderlijk en je brengt zo je leven in gevaar."

Licère houdt een verhaal op over een cadeau voor de draak, maar dit maakt haar achterdochtig. Schijnbaar zou de vrienden van de draak niet per schip aankomen. Licère doet verontwaardigd - zij zijn juist gestuurd, met een cadeau, om contact te maken voor hun baas. 

Het is op dit moment dat Rook know opponent cast vanaf de boeg, en dat valt niet in de smaak bij Setia Zwemt-de-Sterrenzee. 

************************************************************* 

Rook leert dat haar sterkste kracht een soort schokgolf is, en seconden later voelt hij het ook! Ze schiet omhoog en dan knalt er aan alle kanten een golf koud, doorregen met bliksem. Onyx, Rizzen en Hai'a weten dekking te vinden maar Rook, Licère, Einar en Kap'n Sido krijgen het zwaar. De kapitein ligt gebroken, tegen het hut bevroren. Vooraan het schip komt de zee omhoog in een soort pilaar - een reusachtig water elemental! Het blorbelt iets in Aquan en deelt een klap uit die Rook bijna op zijn knieën krijgt!

Rook cast meteen mislead en doet alsof hij naar de zeemeermin vliegt. Zijn image wijst naar zijn ogen en naar Setia. "You're dead..."

Licère schiet Setia met enervation en channelt healing in de buurt. Rizzen dropt een glitterdust op Setia, zonder effect. Een soort beschermaura misschien? Onyx pakt zijn kans en gooit twee vuurbommetjes op de consort - deze doen wél pijn. Einar merkt dit op en geeft iedereen vlammende wapens met een kort stukje zang uit "Rode Erik en het Vulkaan". Hai'a pakt de Oathbow en mompelt "Dood aan zij die mij onrecht hebben aangedaan." De boog sprankelt en Hai'a schiet twee pijlen op de zeemeermin. Eentje kaatst van haar dikke huid af, en een doet zeer.

Ze lacht en maakt zich klaar om het eiland, en haar geliefde, te verdedigen.

Gepost door Jeff op 13 juli 2019 om 21:40 uur.
Reacties van bezoekers (15 reacties)
DobbelaarDobbelaar
Jacco heeft er voor gekozen om bij dit verhaal dobbelstenen te gooien.
Het resultaat: Op 13-07-2019 om 22:10 is gegooid:
1: 6+2+5+4 [-2]=15
2: 5+1+6+2 [-1]=13
3: 1+5+3+6 [-1]=14
4: 3+3+6+5 [-3]=14
5: 1+3+6+2 [-1]=11
6: 4+5+6+3 [-3]=15

Gepost op 13 juli 2019 om 22:10.
JaccoJacco

Ik dacht, ik rol maar vast


Gepost op 13 juli 2019 om 22:10.
TuningTuning

Geen slechte rol....


Gepost op 13 juli 2019 om 22:23.
TuningTuning

Verhaal! +1


Gepost op 13 juli 2019 om 22:43.
Holy DMHoly DM (Jeff)

Rest van het verhaal :-)
Voor Eric's beeldvorming - de shockwave was zo'n 80 schade met een DC 25 Reflex save. De klap van de elemental was kritisch voor bijna 50 punten! Hij baalt dat hij geen power attack had gebruikt!


Gepost op 13 juli 2019 om 23:17.
JohanJohan

Hoe ziet dat er uit? Een balende elemental? 


Gepost op 14 juli 2019 om 14:07.
JeffJeff

tranen met tuiten


Gepost op 14 juli 2019 om 15:09.
JeffJeff

Ongeveer zo (knip, plak) :-)


Gepost op 14 juli 2019 om 15:15.
Holy DMHoly DM (Jeff)

Wicked vanavond! 


Gepost op 7 augustus 2019 om 18:25.
TuningTuning

Beter!


Gepost op 7 augustus 2019 om 18:53.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Veel beloven verzwakt het vertrouwen
 
Agenda
nntb
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
115x gespeeld
Online
13x gespeeld
Wytgaard
3x gespeeld
Lwdn
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Grou
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.