Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
  01-02-2006
1.1De aankomst
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | WORLD OF TRAP | DE AANKOMST
Gespeeld bij/in Johan Wiersma op 6 okt 2005
(reacties)
28-09-2005 Het verhaal begint wanneer de avonturiers nog verspreid zijn in de Forgotten realm. Ze hebben allen een uitnodiging gekregen van Gondo, in de vorm van een brief met een rune.Door deze rune aan te raken teleporteerd die persoon naar een bijna lege kamer. Deze kamer blijkt zich op het eiland Calimdor te bevinden. Nadat alle avonturiers zich in de kamer bevinden verschijnt er een wizard(Gondo). Deze wizard geeft ons de opdracht op een stel vogels te stappen en te vliegen naar Thunderbluff. Natuurlijk worden er eerst wat vragen gesteld door de avonturiers die zomaar van het ene op het andere moment aan de andere kant van de grote zee bevinden. De vragen worden zo goed als het kan beantwoord. En de avonturiers zijn onderweg naar Thunderbluff. Daar aangekomen ontmoeten ze de taurant Roelhof die de groep mondeling een korte rondleiding geeft van de stad. De avonturiers zijn welkom om gratis te verblijven in de Thunderbluff inn. Verder biedt Roelhof ons een opdracht aan, met als beloning een ring of wisdom+1. Hij wil dat we voor hem halen: 2 struisvogelsnavels, 5 wolfenhuiden, 1 SWOEPsnavel, en 2 cougarhuiden. De avonturiers besluiten om eerst te overnachten en elkaar beter te leren kennen in de inn. Diezelfde avond horen de avonturiers van de innkeeper dat het waterreservoir wordt vervuild door kobolds, en hij looft een beloning uit aan diegene die deze kobolds verwijderd. Wat is nu beter om elkaar te leren kennen dan een lekkere vechtpartij. (buiten de kroeg). De avonturiers twijfelen geen moment en gaan in het donker nog naar het waterreservoir. Met succes wordt deze gezuiverd, en de groep keert terug naar de inn. 05-10-2005 De groep komt ook in contact met Hamoel, een groot vechter in Thunderbluff. Deze beweert dat in het dorpje Kamarayar een stel aardvarkens de kindertauronts stelen. De groep besluit hierheen te gaan en de zaak op te lossen. Onderweg hopen nog de ingredienten voor Roelhof te verzamelen. Bij aankomst in Kamarayar blijken er 3 kinderen ontvoerd te zijn. De aardvarkens bleken in zuid-oostelijke richting verdwenen te zijn met de kinderen. Verhalen gaan dat achter de enorme doornstruiken in de bergen een grot zit waar de aardvarkens verblijven. De avonturiers rusten eerst een nacht uit en gaan 's ochtend naar het zuid-oosten en komen aan bij de enorme doornstruiken die huizenhoog reiken. Bijna ondoordringbare struiken maakt het de groep moeilijk om er door te komen, en na enig onderzoek blijkt dat de struiken via een geheime doorgang doorgaanbaar zijn. Deze doorgang leidt naar de ingang van een grot. Deze leidt vervolgens tot een kleine vallei. Er blijken wachttorens te staan en de groep wordt onthaalt met pijlen. Een lang gevecht volgt, waarbij enkele leden van de groep het erg moeilijk krijgt. Uiteindlijk weten ze de strijd te winnen. Achter de boogschutters ligt een vallei met een dorpje. Hier worden de 3 taurant kindertjes dood aangetroffen. Na het ondervragen van n van de boogschutters blijkt de leider van het dorp verderop te wonen. De woonplaats is bereikbaar door een grot. De avonturiers aarzelen even of ze rust nodig hebben, maar besluiten dapper de grot in te gaan op weg naar deze leider van het dorp van de aardvarkens. 26-10-2005 (level up) Voorbij de grot komen de avonturiers uit op een andere vallei opnieuw omringd door bergen en pieken. Vanuit de grot loopt een smal pad naar beneden die blijkbaar uitkomt op een mansion beneden in de vallei. Na een eindje het pad te volgen hebben de avonturiers al gauw door dat er een hinderlaag langs het pad is opgezet. Deze wordt door een misverstand tussen de dwergen afgezet. Het gevolg is gelukkig niet fataal, en al gauw wordt er door Redmer al gauw 2 varkens afgeslacht die zich achter de ambush verscholen. De avonturiers besluiten eerst een nacht te gaan rusten alvorens de mansion, met waarschijnlijk de leider erin, te bestormen. Borgazdin en Tsaf-nur besluiten die nacht om de mansion te bestoken met pijl en boog die ze bij de ambush hadden gevonden, en proberen zelfs zo de mansion in brand te steken, zonder succes overigens. Diezelfde nacht komt Rensque ook weer bij de groep aan. De volgende dag wordt een aanvaltactiek besproken en wordt de mansion aangevallen. De mansion is goed verdedigd door enkele varkens, die grote planken tegen het huis hebben getimmerd onder een hoek van 45 graden. Vanonder deze planken worden pijlen richting de deur geschoten waar 3 van de antoriers achter schuilen. Tsaf-nur en Drum rennen vanuit verschillende hoeken het dak op via de planken terwijl de 3 achter de deur langzaam dichter bij de mansion komen en uit glijden over een "grease". De strijd barst los in onoverzichtelijk heen en weer geren en wilde kreten die weergalmen in de vallei. Na enige tijd wordt het weer rustig en zijn de vogeltjes weer te horen. De avonturiers hebben de mansion veroverd en de leider overwonnen. 09-11-2005 Na de terugkeer in het taurunt(varken)dorpje met het hoofd van de doodgemaakt leider wordt er een groot feest gehouden ter ere van de avonturiers. Het hoofd wordt op een speerpunt ten toon gesteld, terwijl er rijkelijk zelfgemaakte brouwsels worden aangeboden. De volgende dag besluiten de avonturiers te gaan jagen op de cougars. Dit is een opdracht die nog open stond, en de groep verlaat het dorp en gaat enthousiast op pad. Na het volgen van een spoor van 3 cougars wordt een cougar gespot. Terwijl enkele groepsleden naderbij "sluipen" Sprinten de dwergen al met geheven wapens en schuimbekkend in de richting van de cougar. De cougar vlucht en de groep rent er gedeeltelijk achter aan. Terwijl de cougar opnieuw wordt gespot verschijnen ....plotseling... de andere twee cougars die de groepleden bespringen. De groepsleden zijn verspreid, wat niet erg help in de gevechtstactiek. Ternauwernood worden de cougars afgemaakt en wordt er nog maar net het leven van een groepslid gered. Later die dag gaan de avonturiers weer op pad en gaan op zoek naar de swoep-vogel. Tegen de nacht wordt er gestopt in het leefgebied van de swoeps. Eerst wordt er een val klaar gemaakt met gevangen konijnen als lokaas. 's nachts, terwijl de avonturiers op n na slapen, wordt er een hongerige swoep gespot. De groep wordt wakker gemaakt. Een gevecht met de swoep ontstaat en deze valt later vanuit zijn vlucht in het water. Diezelfde nacht worden de avonturiers nog bezocht door een aantal kobolds. Deze zijn echter geen probleem voor de avonturiers en worden al gauw afgemaakt. De kobolds schijnen een briefje (in het kobolds) bij zich te hebben. 07-12-2005 (level 3) De avonturiers keren terug naar thunderbluff en worden ontvangen als helden. Er wordt ter ere van hun een feest gehouden, en de drankt vloeit waar het maar vloeien kan. Door al die drank krijgt de groep nog ruzie met een berserker die met zijn knuppel schuimbekkend 2 partymember knock-out mept, maar gelukkig wordt overwonnen. Die volgende dag besluit de groep verder op avontuur te willen en besluiten de volgende put te gaan zuiveren van koboldgespuis. De put blijkt echter al verlaten te zijn. Weer terug in thunderbluff besluit de groep mee te gaan met een karavaan. Deze verlaat de groep weer en gaat richting de oost, terwijl de avonturiers afrijzen naar het noorden over een wat blijkt gevarlijke route. Deze weg naar het noorden schijnt vol te zitten met struikrovers. En inderdaad duiken er plotseling struikrovers op. Ternauwernood weet de groep nog een overwinning neer te zetten. De wizard in de struikrovergroep kan nog maar net wegkomen.

De ondergrondse (18-01-2006)
De groep gaat verder het grottenstelsel in en gaat via de doorgang die gevuld is met water. Na de benodigde droogacties is het tijd om verder te gaan en wordt een door personen gemaakte grot verder verkend. Hier worden wat skeletten, zombies, magische angstaanjagende honden, paddo's en een bank gevonden en natuurlijk vakkundig gesloopt. Vooral de comfortabele bank moet het ontgelden. De dwergen laten geen stukje stof onbewerkt en worden dan ook beloond met 3 koperen muntjes. Na nog wat kamers verkend te hebben is het al weer tijd om op de pauze knop te drukken. Next time more...

speelavond ergens begin Februari
Nadat alle gangen zin doorzocht en zelfs nog een jonge draak wordt gedood komt de groep aan bij een troonzaal, of in ieder geval iets wat daar op lijkt. Daar treffen ze de necromancer Jarit aan, precies diegene die ze zochten. Met enige moeite wordt de necromancer en zijn aanhang naar de andere wereld geholpen. Het dodenrijk in dit geval. De troonzaal wordt geplunderd, zelfs de zware troon wordt door de dwergen meegesjouwd naar de bovenwereld.

Gepost door Tuning op 28 oktober 2005 om 7:23 uur.
Reacties van bezoekers (7 reacties)
PakePake
volgt er ook XP? zijn we al bijna level-up
Gepost op 18 oktober 2005 om 12:14.
MarcoMarco
sorry Eric, hangt van Jacco af. Die zegt vanzelf een keer dat we level up zijn.
Gepost op 19 oktober 2005 om 7:49.
Vulridir SrVulridir Sr
Alleen die traps, die zouden ze moeten verbieden !!!! Hoe kan je nou als eerzame dwerg de boel een beetje schoonvegen als de vloer zomaar onder je boots vandaan valt. Waardeloze constructie!!! Duidelijk geen dwergenbouw. Dan gebeurt dat je niet......
Gepost op 24 januari 2006 om 0:28.
JohanJohan
Ach, zo'n waardeloze trap trekt een dwerg zich toch niks van aan!! Zeker niet een van Brightaxe!
Gepost op 26 januari 2006 om 15:37.
PakePake
Kon toch 6e level wizard zijn (op level 5 al 3 magic missile's) :-)
Gepost op 2 februari 2006 om 12:29.
Vulridir SrVulridir Sr
Nee een dwerg van Brightaxe zou zich er niets van aantrekken. Daarom kiezen de INTELLIGENTE dwergen voor Clangeddin Silverbeard ! Toch Johan?
Gepost op 12 februari 2006 om 16:19.
JohanJohan
Huh??
Gepost op 13 februari 2006 om 22:34.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Je weet nooit hoe een koe een bok schiet
 
Agenda
De volgende keer spelen we waarschijnlijk in St. Anne.
 Mei 2007
MaDiWoDoVrZaZo
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan Wiersma
8x gespeeld
Opa
7x gespeeld
Tytsjerk
2x gespeeld

1x gespeeld
Wytgaard
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.