Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 5
5.1Recapitulatie
5.2De tempel
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | VILHOLN REACH (PEPIJN) | HOOFDSTUK 5: WILD WOODS
RecapitulatieRecapitulatieGespeeld bij/in op
(reacties)
wat gebeurde er tot nu toe...
De party is op queeste gegaan naar een kleine nederzetting van een familielis van een noble house, Prince Halo, die last zou hebben van een groene draak. De nederzetting zou ooit gestocht zijn om handel te drijven via boten. Er is wel een palissade, maar dat helpt niet voldoende. In eerste instantie willen ze ons niet binnenlaten maar uiteindelijk accepteren ze de hulp. Onze contactpersoon is een vrouwelijke luitenant, luitenant Samos. We krijgen een hut toegewezen die zwaar wordt bewaakt. We mogen s avonds niet uit de hut, en ook niet in andere gebouwen. Randall heeft nog een slinkse poging ondernomen om met de elven te praten en dit is ook gelukt. Aangezien Randall invisible was, denkt de lef dat hij is bezocht door geesten en voelt zich zeer vereerd. De prins blijkt niet zon lieverdje en heeft de lokale wild wood elves, die hem alleen maar wilden helpen, tot slaven heeft gemaakt. Het kamp wordt aangevallen door een wild beest, dat overigens volgens de verhalen geen groene draak is, raar genoeg steeds op ongeveer dezelfde plek. Enige dagen later, en enkele uitstapjes later, probeert Randall achter meer info te komen door invisible de tent van de Prince binnen te sluipen. De prince maakt zich druk over het feit of de boten wel op tijd klaar zijn. Het lijtk wel alsof hij een aanvalsplan aan het maken is. Hij geeft aan desnoods de slaven te willen aftuigen om nog harder te werken. Ook geeft hij aan niet veel geduld meer te hebben met onze party. Op een gegeven moment breekt s nachts de pleuris uit omdat het beest de nederzetting aanvalt. Het lijkt eerder een soort van dinosaurus te zijn en geen draak. Het vliegt in ieder geval niet. We helpen wat mee in de strijd. Als het beest wegvlucht, vliegt Elmina het beest na in de hoop zijn verblijfplaats te weten te komen. Na de strijd beledigt Richard, onze vredelievende cleric, prince Halo en krijgt in antwoord hierop een klap voor zijn bek van een guard. De party wordt uit het kamp gegooid. De groep kampeert aan de bosrand en dan komt Elmina terug. Zij heeft het beest zo lang mogelijk gevolgd en hij lijkt gevlucht te zijn naar een grote piramide midden in het bos, die hoog boven de bomen uit torent. 1 van de partygenoten heeft gehoord dat er hier in de buurt een inheems volk schijnt te zijn van half-mensachtigen die zich op de natuurgoden richten. De piramide zou bij dit volk kunnen horen. Aangezien de boten van de prince toch nog niet klaar zijn, en er zo snel geen battle plan te bedenken is om de leven te bevrijden, besluit de groep het inheemse volk te gaan onderzoeken. Je weet nooit of er misschien hulp van is te verwachten. De nacht verstrijkt en de volgende ochtend gaat de party op weg. Na een uur of wat komt er een centaur uit de bossen te voorschijn. Halt, moordenaars, keer om en het bos laat je leven. Ga door en er komen problemen. Na wat gepraat wordt ze iets vriendelijker en we stellen ons voor. Ze heet Serra. Er zit overigens ook een grote eagle, genaamd Avilor, naar ons te kijken. Ze weet ons te vertellen dat hetb eest een Tyranosaurus is en dat het een vrouwtje is. 1 van haar jongen is begraven bij de poort van de palissade, daarom komt ze steeds terug. Prince Halo was eerst vriendelijk, zowel tegen de elven als tegen de centaurs. Vervolgens probeerde hij hen gevangen te nemen, waarbij de centaurs zijn ontsnapt. Serra is momenteel alleen. De overige centaurs zijn op het aggressieve pad geraakt onder leiding van haar zoon Lucien. De centaurs hebben het jong van het beest expres bij het fort begraven. Ook heeft haar zoon de hulp van evil creatures ingeroepen, elvenhaters. Hiertoe heeft hij de familieschatten geroofd en gebruikt. De party vraagt of ze hen wil helpen de palissade weg te halen. Serra wil wel helpen, maar is maar alleen. Volgens Serra moeten er een aantal dingen gebeuren: De rex moet zijn kind terug krijgen, de elven moeten vrij, \haar zoon moet op het rechte pad of desnoods dood, de andere centaurs komen dan weer op het goede pad en als laatste moet de prince tegengewerkt worden. We besluiten eerst haar zoon aan te pakken, en daarna de overige punten aan te pakken. Serra geeft aan dat het piramide-gebouw een tempel is en dat haar zoon er diep in zit verscholen, met een aantal van die evil creatures. Haar zoon heeft een zoete stem waarvoor we uit moeten kijken. Naast de piramide is de ingang van de grot van het beest. Door middel van een illusie komt de groep er veilig langs. Serra praat de twee centaurs die de trap bewaken om, Assir en Kalix. We gaan naar binnen, er is een trap die Randall disabled. We gaan allen verder het complex in.

Gepost door Angelique op 12 februari 2006 om 21:35 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Als een donderdag bij heldere hemel
 
Agenda
Geen agenda informatie beschikbaar.
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Deventer
2x gespeeld
?
1x gespeeld
Angelique
1x gespeeld
Rijsen (Angelique)
1x gespeeld
Deventer (Pepijn)
1x gespeeld

1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.