|
Inhoud Storybook |
|
|
|
Login |
|
|
|
Registratie |
|
|
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen
achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan. |
|
|
|
HOMEPAGE | VILHOLN REACH (PEPIJN) | HOOFDSTUK 4: HET ULI-ULI BOS
| MegaWolf to ze Rescue | Gespeeld bij/in Deventer (Pepijn) op 31 mei 2005 |
|
(reacties) |
We hebben gisteren een redelijk rustige sessie gehad. Na de vondst van de oranje klei op het plaats delict (ontvoering, weet je nog?), zijn we het bos in gegaan op zoek naar de slachtoffers van de ontvoering. Na een kwartiertje lopen hoorde Richard iets in de bosjes. Daar lag een zwaargewonde/stervende man naast een dode wolf. De man mompelde iets in de trend van: "Sorry Remus, Ik had hem bijna te pakken maar...." Richard heeft de man gestabiliseerd, we hebben hem ontwapend (hij had een short sword en een halsband). Randal vond veel sporen van wolven in de buurt en had ook het idee dat ze nog erg dicht bij waren. We hebben besloten de man snel weg te halen hier. Folior en Helaviir hebben hem teruggedragen naar het dorp.
Toen we uit het bos kwamen, zagen we een aantal wolven, waaronder een uitzonderlijk grote met een witte streep haar over zijn kop ons in de gaten houden. Ogenblikkelijk was iedereen op zijn hoede, mensen trokken hun bogen wapens en andere voorwerpen om deze dreiging zo gauw mogelijk te smoren. Vreemd genoeg deden de wolven niets. We zijn doorgelopen naar het dorp en de herberg, ondertussen goed om ons heen kijkend of ze niet achter ons aankwamen. Toen we de rand van het dorp bereikten, blafte de grote wolf orders naar zijn roedelgenoten en verdween de hele troep in het bos.
In de herberg hebben we de man verhoord met behulp van een zone of truth. Hij vertelde dat hij in opdracht van een druide genaamd Remus (bekende naam, maar geen relatie met de eerdere Remus naar het schijnt) wolven ving met een schijnbare magische halsband. Als de wolf in aanraking komt met de halsband is hij willoos. Remus heeft een hekel aan de druides in dit bos en misschien in het algemeen ook wel; hij vecht tegen ze (evil druide/blighter). De gevangen wolven worden gevangen gehouden in een jachthut bij de rivier op een open plek in het bos. Remus zou zich daar niet bevinden. De wolven waardoor de man te grazen is genomen vechten tegen de jagers. De gevangen wolven zijn degenen die het dorp terrorizeren. We dragen de man over aan de "stadswacht" en besluiten op zoek te gaan naar de wolf met de witte kam.
Van deze wolf (Felinor) krijgen we meer informatie; informatie die het verhaal van de gewonde jager bevestigen. Hij vertelt ons dat Remus verantwoordelijk is voor het verdwijnen van de druides. De baas van Felinor is ook gevangen genomen. Felinor zegt toe ons naar de hut te brengen om de wolven daar te bevrijden. Ook krijgen we een deel van de buit die de wolven hebben gemaakt op de jagers (130 gp en een dagger). Onderweg naar de hut komen we bij een driesprong; Felinor legt uit dat de aflag links lijdt naar een territorium van een draakachtig beest waar de wolven niet in de buurt komen. De andere afslag lijdt naar de jachthut. Op ruime afstand van de jachthut laat Felinor ons alleen, de wolven durven niet dichterbij. We besluiten te gaan werken met een illusie spel uit het assortiment van Elmina zodat het lijkt of we een wolf komen afleveren. Bij de nadering van de hut loopt Folior nog in een tweetal traps. De eerste weet hij te ontwijken (vallende boomstam) de tweede (pittrap) lazert hij met volle overtuiging in. Diep beneden ons horen we een plons. We maken een touw vast laten het zakken maar geen resultaat. Richard klimt naar beneden en gaat onder water Folior zoeken (toch handig dat je een beetje blauw bent en affiniteit hebt met water...) Ik zwem met Folior naar boven en met behulp van Thordek weten we ook uit de kuil te komen. Folior heeft wat schade gekregen op zijn CON door de aanwezige Leeches onder water. Op afstand van de hut pompen we ons zelf op met behulp van wat Bull strengts, een invisibility (Die Randal voor het gemak tijdens de volgende encounter ook direct weer vergeet... ), een bless en wat magic weapons. Vol goede moed lopen we naar de hut om onze illusionary wolf af te leveren als we onder vuur worden genomen. Een hevig gevecht ontspint zich die we uiteindelijk weten te winnen (wearboar verslagen, vier orcs en de wolven vrij, sneeuwvlokje het kleine takkezwijntje weet te ontkomen. ) Orcs hadden 30 gp de man, een longbow, studded leather en een longsword. Randal heeft schade gehad van de wearboar dus na afloop zullen we even met een druide moeten praten, anders gaat hij voortaan knorrend door het leven.
(Met dank aan Sieger voor het verhaal)
|
|
Gepost door Pepijn op 1 juni 2005 om 16:53 uur. |
Reacties van bezoekers (7 reacties) |
Tuning leeches.... nice detail :-) Gepost op 1 juni 2005 om 18:26. |
Johan Krijg geen ideeen. Daar houden we niet van!!! :-) Gepost op 2 juni 2005 om 12:28. |
Tuning Grmph... (te laat! gna gna....) Gepost op 3 juni 2005 om 7:08. |
Pepijn Het begin van The Gladiator geeft ook veel input voor de creatieve DM. Al gaat ie eraan dood, Sieger zal z'n scene waarderen ;-] Gepost op 4 juni 2005 om 9:09. |
Sigismund Ach, als iemand ervaren is met stervende characters, dan ben ik het wel. Waar ga ik dit keer weer aan overlijden? Gepost op 19 juni 2005 om 13:09. |
Pepijn Zelfde als gisteren Sieger... je overlijdt aan DM Evilness Gepost op 20 juni 2005 om 21:45. |
Sigismund OINK OINK..... :-) Gepost op 5 augustus 2005 om 12:43. |
|
|
|
|
Fout spreekwoord |
|
|
|
Bij het opstaan hou ik van mensen, rond het middaguur wordt dat een stuk minder |
|
|
Agenda |
|
|
Geen agenda informatie beschikbaar.
|
Campagne Top 10 |
|
|
|
Populaire lokaties |
|
|
|
|
Deventer
2x gespeeld |
|
|
?
1x gespeeld |
|
|
Angelique
1x gespeeld |
|
|
Rijsen (Angelique)
1x gespeeld |
|
|
Deventer (Pepijn)
1x gespeeld |
|
|
1x gespeeld |
|
|
|
Overzicht gebruikers |
|
|
|
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien. |
|
|
|
|