Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
- Hoofdstuk 9
9.1To the spire
9.2Into the spire
  Fotos
9.3Back into the spire
9.4The dragon heart
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | DND WEEKEND (2004-2007) | HOOFDSTUK 9: HEART OF NIGHTFANG SPIRE
Battle with the mooncalfBattle with the mooncalfGespeeld bij/in Tytsjerk op 17 mrt 2007
(reacties)
De groep is nog maar net weer terug in hun eigen burgt of er blijkt al weer wat aan de hand te zijn. Elwing heeft een aantal geruchten gehoord over dat beroemde familiezwaard van hem en is vast van plan dit tot de bodem uit te gaan zoeken. Na een kleine motivatie is iedereen eigenlijk wel klaar voor een nieuw avontuur! Een handelaar helpt met het een en ander aan kopen en verkopen waaronder de meest magische en bijzondere Scythe en daarna is de groep al op weg. Er zijn een aantal leden nog onderweg met hun eigen dingen, maar daarvoor zijn de zielenstenen achter gelaten zodat de groep zich op die manier kan complementeren. Een teleport helpt de groep de halve wereld over waarna ze aankomen bij de meest prachtige shrine van Shaundakul. Vash is hierover zeer verheugd en helpt de verstomde boeren/verzorgers weer wat op gang. Blijkbaar is het teleporteren van personen hier niet zo heel erg normaal... of ze zijn gewoon bang voor vreemdelingen. Dat kan ook. Hoewel Vash het niet kan laten om hier het een en ander te gaan verkennen ruikt de rest van de groep de dichtstbijzijnde kroeg en is al op weg voordat Vash Shaundakul kan zeggen. Het wordt al snel duidelijk dat de gezochte informatie gevonden kan worden in een of andere puntig/pilaar achtig ding waar o.a. een grote draak zit die de laatste 3 weken 3 personen heeft ontvreemd. De helden kunnen het niet laten en zeggen de burgerij min of meer toe dit kippetje wel even te wassen. Na wat omzwervingen en verkenningen komt de groep bij de beruchte piek die midden in een groot ravijn blijkt te staan. Na wat verkenningen blijken er wat personen in een hutje te liggen nadere inspectie wijst uit ...gaap... zzzzzz De halve groep ligt al te slapen voor de rest wat in de gaten heeft. Er blijkt wat slaapverwekkende muziek rond het hutje te hangen. Met wat slapen en opstaan komt uiteindelijk een flinke knal van Vash zijn steentjes de groep te hulp. Hierdoor is het plantachtige wezen blijkbaar zo van geschrokken dat deze het hazenpad kiest. In de hut liggen een aantal lichamen waaronder een van de gezochte dorpelingen. Een kwestie van zoeken, inladen en verder gaan. Hierna blijft de groep nog eventjes rond de toren hangen maar besluit uiteindelijk maar om verder te gaan. De enige duidelijk ingang is een redelijk eindje naar boven en er wordt dus gevlogen, geklommen en ge-tele-deurd. Boven blijkt een (naar later blijkt) zogenaamd Mooncalf de groep op te wachten. Dit tentakuleuze beest heeft wel trek in de groepsgenoten en valt dan ook zonder pardon aan. Met zijn lange armen maakt hij het de groep dan ook flink lastig. Seamus blijkt bijna naar beneden te storten maar weet zichzelf nog net te redden door 1 van de tentakels stevig vast te houden. Ro is minder gelukkig en wordt ietsje later naar beneden gegooid. Alle reddingsacties vergeefs landt Ro onzacht in het eerder genoemde hutje. Dit is wel het omkeerpunt. De groep begint zichzelf te verenigen en alhoewel ze niet naast elkaar staan wordt er nu wel flink samengewerkt. Met vereende spreuken wordt het monster 6-voet onder de grond gedrukt en daar verblijft het tot zijn laatste ademtocht. Tijd voor koffie en healing in de burgt... Nu weer helemaal opgelapt is het tijd om verder te gaan. Zo'n koffiesessie helpt aardig en nu is Faelar er ook bij om het team te versterken. In de burgt wordt verder gezocht, maar er worden vooral veel ondoden gevonden welke na enig aandringen van de priesters zo vriendelijk zijn om te verdwijnen.
KarakterSpelerXPInfo
Elwing Windsong Johan 3.060
Ro Kol Pepijn 1.830
Seamus Mc Guinness Sigismund 3.400
Vash Tuning 3.700
Zschokke Jacco 3.400
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 25 maart 2007 om 13:12 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Tegeltjeswijsheid
De beste manier om beloften na te komen, is niet te veel beloven.
 
Agenda
Deze campagne wordt niet meer gespeeld
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Tytsjerk
5x gespeeld
Deventer
3x gespeeld
Johan Wiersma
2x gespeeld
Leeuwarden (Johan H.)
2x gespeeld
Pepijn (Deventer)
2x gespeeld
Leeuwarden
1x gespeeld
Johan Hiemstra
1x gespeeld
Jacco te Leeuwarden
1x gespeeld
Sieger (Deventer)
1x gespeeld
Tytsyerk
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.