|
Inhoud Storybook |
|
|
|
Login |
|
|
|
Registratie |
|
|
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen
achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan. |
|
|
|
HOMEPAGE | DND WEEKEND (2004-2007) | HOOFDSTUK 8: DUNGEON WITHOUT DRAGONS
| In een oude tempel van het kwaad | Gespeeld bij/in Johan Hiemstra op 24 jun 2006 |
|
(reacties) |
"Vandaag kwam er een handelaar langs met de mooiste spullen die je je voor kunt stellen. Maar ook nog met een geweldig verhaal over een plek niet zo heel ver hier vandaan waar ongelovelijk veel schatten te vinden zijn."
De groep is helemaal geobsedeerd door de verschillende verlokkingen van het ondergrondse gangenstelsel vol met waardevolle voorwerpen. Barf loopt meteen die kant op, hij is al weg voordat de zon op komt de volgende dag en Elwing het woordje teleport kan roepen.
De groep komt na een snelle teleport in de buurt van de beruchte locatie. Hier wordt de boel verkend en met wat moeite wordt een trap naar beneden gevonden.
De toegangsweg is ontsloten!
Eenmaal beneden zijn veel gangen en vol goede moed wordt de ene naar de andere gevold. Hier en daar wat schermutselingen met slijmmonsters, ondoden, barbaren, ogres en nog wat ongedierte.
Ongemerkt gaat de groep steeds dieper en dieper onder de grond.
Vele schermutselingen volgen maar na een paar rustpunten later komt de groep bij 3 zwevende deuren. Ze blijken toegang te bieden tot een ander deel van dit stelsel.
Iemand van de groep kiest deur nummer 1 waarna de rest volgt min of meer vrijwillig. Er wordt nog wel even kort gecommuniceerd of Barf goed terecht is gekomen. Het was namelijk helemaal nog niet duidelijk of het ergens heen ging met die deuren.
Na een gevecht met hele erge grote spinnen en een gevecht met trollen volgt een groot doolhof. Hier zitten een groot aantal minotauri die de bijzondere eigenschap hebben dat ze erg gemakkelijk tussen de etherische wereld en de echt kunnen wisselen.
Dit laatste levert de groep grote problemen op en Barf delft het onderspit. De groep heeft wel de mogelijkheid om hem weer op de been te krijgen maar het is nog te gevaarlijk om dit te doen. Een tactische terugtrekking was namelijk noodzakelijk maar het is nog steeds niet veilig.
De groep probeert met het lijk van Barf in een veilig gebied te komen zodat ze hem weer tot leven kunnen wekken. Helaas denken de minotauri daar anders over. En net voordat de groep uit te doolhof te voorschijn denkt te komen vallen ze plotseling weer aan.
Een zwaar gevecht volgt en er worden flinke klappen uitgedeeld. Maar het echte element van verassing hadden de minotauri niet meer. De groep kent nu de methoden en maakt korte metten met de beesten.
De minotaur koning probeert nog verdwaasd te vluchten tijdens de na-effecten van een bijzonder effectieve spreuk. Helaas voor hem zijn zijn voeten niet vlug genoeg en Seamus maait hem zonder pardon neer.
Hierna wordt de reist vervolgd naar een veilige plek en wordt Barf weer op de been geholpen.
Een weg terug met behulp van teleportatie blijkt niet te bestaan, nu is het dus zaak om deze gruwel te overleven en hier en het is maar de vraag of de groep ooit het daglicht weer mag aanschouwen.....
|
|
Gepost door Tuning op 27 juni 2006 om 20:00 uur. |
|
|
Fout spreekwoord |
|
|
|
Holle vaten zijn het leegst |
|
|
Agenda |
|
|
Deze campagne wordt niet meer gespeeld
|
Campagne Top 10 |
|
|
|
Populaire lokaties |
|
|
|
|
Tytsjerk
5x gespeeld |
|
|
Deventer
3x gespeeld |
|
|
Johan Wiersma
2x gespeeld |
|
|
Leeuwarden (Johan H.)
2x gespeeld |
|
|
Pepijn (Deventer)
2x gespeeld |
|
|
Leeuwarden
1x gespeeld |
|
|
Johan Hiemstra
1x gespeeld |
|
|
Jacco te Leeuwarden
1x gespeeld |
|
|
Sieger (Deventer)
1x gespeeld |
|
|
Tytsyerk
1x gespeeld |
|
|
|
Overzicht gebruikers |
|
|
|
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien. |
|
|
|
|