Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
- Hoofdstuk 4
  Achtergrond
  Hero Points
  XP Uitdelen
4.1Deel 1 - Onderzoek
  Meer foto's
  Clues
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | DND WEEKEND (2004-2007) | HOOFDSTUK 4: A NEW BEGINNING...
Deel 1 in de Banewarrens serie...Deel 1 in de Banewarrens serie...Gespeeld bij/in Jacco te Leeuwarden op 19 mrt 2005
(reacties)
Aankomst in Baldur's Gate
Na de recente heldendaden begint de groep op te vallen bij het bestuur van Baldur's Gate. De groep is uitgenodigd voor een 'dankjewel etentje'. Na een heerlijke avond wordt de volgende dag besteed aan de verkoop van wat buitgemaakte goederen.

Als de groep aan het shoppen is op een pleintje gebeurt er wat vreemds... een Half-Orc stormt brandend het plein op! Enkele omstanders vatten vlam als de barbaar tegen het aan botst. Getracht wordt de vlammen de doven maar de goede bedoelingen van Barf worden verkeerd geinterpreteerd en een kleine schermutseling ontstaat. Met behulp van magie worden de vlammen gedoofd maar ondertussen gebeurt er nog meer op het plein. Een bakkersvrouwtje begint weg te zweven terwijl plaatsgenoten haar op de grond proberen te houden, een omstander begint lightning bolts te gooien en aan de rand van het plein verschijnt een enorme octopus, half in een gebouw. Een dwerg verdedigt het beest in zijn laatste stuiptrekkingen (hij verschijnt midden in een muur, auw!).

Vreemde gebeurtenissen die de groep al snel de baas weet... er verschijnen nog 2 imps waarvan er 1 onzichtbaar de benen neemt. De druide Zschokke is de enige die hem ziet wegglippen. De aanstichter lijkt een arrogante drow, die trekt zich van niemand wat aan maar straalt zoveel magie uit dat Vash uiterst voorzichtig met hem omgaat. Barf is wat impulsiever maar als hij de drow nadert begint Barf zonder ervan bewust te zijn spells te casten waardoor er gaten in de grond ontstaan. Precies voor zijn neus en hij is dan ook de 1e die erin flikkert.

Aandacht trekken
Alle gebeurtenissen hebben de aandacht getrokken van de kerk van Tyr, sinds enkele dagen is een Paladin van Tyr vermist. Hij was op onderzoek, meer is niet bekend. De groep wordt gevraagd onderzoek uit te voeren, betaald uiteraard. Na wat wikken en weken en de woorden dat Tyr blij mag zijn dat de groep met hun wil praten wordt de opdracht aangenomen. Fealer doet het wordt op zijn eigen charmante Elven manier.

Kort daarna wordt de groep ook benaderd door een groep dit zich de 'inverter pyramid' noemt. Een geheim genoodschap van magiers. Zij vragen de groep uit te zoeken wat er allemaal aan de hand is. Het spoor leidt naar een kraakpand waar een tunnel zou zijn.

Op onderzoek
Het kraakpand wordt 'gekraakt' door een stevige vrouwelijke Orc. Er is wat ongeduld bij sommige partyleden over de manier van binnenkomen. Elwing is het zat en gooit de deur van het pand open. De Orc had alle discussie gehoord en stond klaar om Elwing een goede klap te verkopen. Dat kwam nogal hard aan, de 'return klappen' ook en de Orc lag snel horizontaal de voegen in de tegens te inspecteren.

De rest van het pand was verlaten. In de kelder is een tunnel gevonden die zo'n 3/4 mijl onder de stad loopt. Al snel werdt duidelijk wie de tunnen gemaakt had. Een umber hulk had hier zijn hol. Even leek het erop dat de hele groep in zijn pittrap zou rollen, maar met wat touwen en spider climb kwam het allemaal weer goed.
De Banewarrens
Aan het einde van de tunnel was een klein complex met kamers. Blijkt een opslagplaats te zijn van allemaal evil artefacten. De ruimte was deels al geplunderd maar er waren nog wat interessante lui waarmee een goed gesprek was te voeren:
  • een stel undead ratten die levels drainden
  • een soort van watertroll die steeds etheral werdt (ontsnapt toen de groep zich terugtrok)
  • een Paladin van Tyr (he! dat komt mooi uit!)

En nog een groepje bestaande uit 2 half-paard half-mens, een grote vechter en wat klein grut met pijl en boog om te irriteren.
Het half-paard ding was nogal lastig, Fealer kreeg rake klappen en voelde zich dommer dan ooit. Het beest drainde steeds Wisdom weg, de magie gebruikers waren op dat moment met andere drukke werkzaamheden bezig (neusboren etc.) waardoor Fealer zo'n beetje op eigen houdtje het beest moest verslaan.
Onderzoek
Tijd voor een rustpauze. De groep is teruggekeerd naar de stad om te rusten en wat onderzoek te plegen. Ook was er wat geld te incasseren voor het terugbrengen van de Paladin van Tyr. Prompt wordt de groep uitgenodigd in de Cathedral van Tyr. Blijkt er nog wat meer aan de hand te zijn. De kerk denkt dat er een speciaal zwaard verborgen ligt in de catacomben en dat willen ze graag terug hebben. Of de groep dat kan halen en of ze kunnen uitzoeken hoe de magie werkt om zoveel evil's in de hand te houden.

Verder komt de groep er ook achter dat een lokaal edelhuis er niet zo frisse praktijken om na houdt. En zij schijnen in het bezit te zijn van een sleutel om de rest van de catacomben te onderzoeken... Maar ja, hoe kom je er binnen? in vogelvlucht (@#$&%* druides en wizards met polymorph self spells) wordt de boel verkent. Lijkt mee te vallen. Vash is op kroegentocht geweest en heeft o.a. in het gesticht iemand gesproken. Hij haalt aardig wat info op over het edelhuis. Er blijkt een kleine groep knights van Sune te zijn waarvan 1 persoon een wrok heeft tegen het edelhuis. Na wat gepraat is hij meer dan bereid de groep te helpen de sleutel te jatten.
Inbraak!
Op slinkse wijze worden de guards afgeleid en sluipt de groep naar binnen. Daar trappen ze bijna in een oude valkuil: hoe praat je met elkaar als je elkaar niet kunt zien (invisibility) of kunt horen (silence)? rabarabtruc: je ademt op een spiegeltje, schrijft er wat op en legt de spiegel dan voor je neer. Spiegel wordt zichtbaar en iedereen kan de boodschap lezen.

In het huis aangekomen wordt al snel de verbogen deur naar de kluis gevonden. Die blijkt goed bewaakt en Vash krijgt een Dart met Wyvern poison in zijn achterste... ai, dat gif is nogal sterk. Met zijn laatste krachten werkt hij dapper door en weet bij de kluisdeur te komen. Het gevaar van preassure plates en gifpijlen deert hem niet! de volhouder wint! De kluisdeur blijkt een nogal sterke explosieve lading te bevatten... mmm... Elwing probeert de magie te verwijderen maar hij is niet sterk genoeg... dan de trap maar op veilige afstand laten afgaan. Galmt flink door zo onder de grond, had de cleric zijn Silence nou toch maar gecast :-) Er komt een guard op het geluid af maar voor dat hij iets kan doen steken er al meer pijlen uit zijn hoofd dan hij ooit in zijn leven heeft gezien.

In de kluis wordt al snel de sleutel gevonden, dan volgt een wat chaotisch tijd. Sommige groepsleden willen de diefstal verhullen door andere spullen ook mee te nemen (tss... wat een nobele uitleg van een ordinaire diefstal!!!) anderen willen de daad verhullen door van alles stuk te maken. In goed nederlands poldermodel wordt een compromis gevonden (lees: de eerste aanwezige vernielt de boel, de 2e aanwezige besluit de kapotte spullen dan maar mee te nemen, hevig geirriteerd). Barf en Fealor vervelen zich te pletter terwijl de rest aan het valkuil omzijlen is... ze vinden een paar cellen met lieden erin. Instictief flikkeren ze de deur naar de kerkers dicht, timmeren de deur vast en zeggen niks tegen de groep. Na enige tijd begint er toch iets van geweten te knagen en denken ze edelmoedig aan de beloning die er vast op het hoofd van de gevangenen staat. In de hoop een schone dame te vinden gaan te toch kijken en zijn zichtbaar teleurgesteld dat er alleen een dwerg en half-elf gevonden wordt. De beide heren worden op sleeptocht genomen en de groep ontvlucht het huis.
Adraline
Na de succesvolle uitbraak is de groep nogal opgepomt en ontstaat enige chaos over de volgen acties. Na spoedberaad trekt de groep naar een kleine kerk van Tyr om de sleutel veilig te stellen. De knight van Sune die mee was om de groep te helpen toont er veel interesse in de sleutel en in een onbewaakt moment grijpt hij de sleutel en verdwijnt!

De groep is 'not amused' en breekt bijna de stad af... de volgende ochtend ontdekt Vash dat de knight met een serie Dimension Doors terug is gegaan naar het landhuis waar ze net hadden ingebroken...argh!

Einde 1e deel
En met deze frusterende move eindigt deel 1 van het avontuur, zullen de avonturiers volgende keer hun agressie botvieren op iets of iemand? wat zit er achter de deur in de catacomben? wie zitten er nog meer achter de sleutel aan? waarom worden de bedrogen door een knight van Sune?

XP van de sessie
De XP is in 2 gedeelten uitgekeerd, op zaterdagavond en op zondagmiddag.

KarakterSpelerXPInfo
Barf the Bold Dick 3.255
Elwing Windsong Johan 3.114
Faelar Braegen Glibness 3.575
Sasha Petrovich Pepijn 3.584
Seamus Mc Guinness Sigismund 3.255
Twelve Twisters Johan Hiemstra 3.260
Vash Tuning 4.265
Zschokke Jacco 3.685
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Pepijn op 28 maart 2005 om 20:22 uur.
Reacties van bezoekers (3 reacties)
JohanJohan
Wanneer wordt het 'beloofde' hoofdstukje met clues ingevuld? Ik wacht er nu al 3 maanden op. :-)
Gepost op 27 juni 2005 om 12:58.
GlibnessGlibness
Is nog steeds niet ingevuld, ik heb begrepen dat het zelfs nog na Sint Juttemis zou worden ... :-)
Gepost op 2 juli 2005 om 0:04.
JohanJohan
En nog steeds is het niet ingevuld. Zelfs Sint Juttemis is al geweest, maar nog steeds geen clue's. :-)
Gepost op 12 oktober 2005 om 10:37.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Random insult
I wrote a song about dental floss but did anyone's teeth get cleaner?
 
Agenda
Deze campagne wordt niet meer gespeeld
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
174x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
66x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
World of Trap
19x gespeeld
 
Populaire lokaties
Tytsjerk
5x gespeeld
Deventer
3x gespeeld
Pepijn (Deventer)
2x gespeeld
Johan Wiersma
2x gespeeld
Leeuwarden (Johan H.)
2x gespeeld
Tytsyerk
1x gespeeld
Leeuwarden
1x gespeeld
Johan Hiemstra
1x gespeeld
Jacco te Leeuwarden
1x gespeeld
Sieger (Deventer)
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.