Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
- Hoofdstuk 2
  Achtergrond
  Geruchten
  Foto's
2.1Het verhaal
  Verdeling buit
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | DND WEEKEND (2004-2007) | HOOFDSTUK 2: SLECHT WEER
Slecht weerSlecht weerGespeeld bij/in Johan Wiersma op 28 aug 2004
(reacties)
Slecht weer op komst
Het stormt verschrikkelijk ten noorden van Waterdeep. Na de nodige onderzoek blijkt dat er 2 tempests actief te zijn die Neverwinter al half plat hebben gegooid en het nu op Waterdeep gemunt hebben. De verhalen gaan dat druides, heksen, goden of demonen er achter zitten.

Aan het begin van het weekend doet Barf erg raar en wordt er van beschuldigd dat hij de verkrachtingen en moorden op mens en vee op z'n geweten heeft. De party denkt dat Barf dit dit in opdracht doet van een persoon, door wie hij gecharmd is. Wat de party niet weet, is dat de persoon de gewetenloze grofheden zelf doet en heeft gedaan, en dat hij Barf wat onschuldige dingen laat doen om hem als afleiding voor de dorpelingen te gebruiken. De party weet via Barf waar deze persoon is.

Echter, door de geruchtenmachine heeft de party ook vernomen dat Tanna, de min-of-meer volgelinge (ze volgt haar tenslotte) van Sasha gevangen zit in Waterdeep op verdenking van hekserij, samen met nog enkele andere personen. Ze staan gepland om 2 dagen later op de brandstapel te eindigen. Onder tijdsdruk beslist de groep om eerst naar Waterdeep te gaan om Tanna en een druide te bevrijden. Ze reizen af naar Waterdeep en ontdekken dat ze gevangen zit bij een tempel van Banor. Later blijkt dit Cyric te zijn. De tempel is vervallen en blijkt niet de juiste plek te zijn. Dat moet een gebouwtje zijn naast de tempel. Ze dringen binnen en verslaan enkele aanhangers van Cyric. Ergens in een diepe kelder blijkt een kleine dubbele cel te zijn waar Tanna, nog een vrouw die beschuldigd wordt van hekserij en een druide gevangen te zitten.

De druide en de vrouw worden bevrijd, evenals Tanna, die met de groep terug gaat naar het dorp. Nu is het tijd om het andere probleem op te lossen. Voordat ze teruggaan, heeft de groep nog een ontmoeting met Ro-Denter, die een Pooka blijkt te zijn. Een Pooka is persoon die er als dier uit ziet. In het geval van Ro-Denter gaat het om een cavia die zeer netjes gekleed is met rokkostuum, monocle en hoge hoed. Hij vertelt de groep dat achter de stormen/tempests 2 demonen zitten die ze op afstand besturen en er op uit zijn paniek en vernieling aan te richten. Hij vertelt ook het nodige over een demon/devil in/rond Ardeep Forest, waar waarschijnlijk Barf last van heeft.

's Nachts gaan ze met Barf mee Ardeep Forest in, waar Barf een ontmoeting heeft met de duistere figuur. Deze man komt de opening in Ardeep Forest binnenwandelen en begint te praten, maar voordat er een gesprek ontstaat, valt de party hem al aan. Barf is hoogst verontwaardigd (onder invloed van de charm) en valt de groep aan. Er ontstaat verwarring, maar als de figuur van gedaante veranderd en een Devil blijkt te zijn, is Barf genezen. Het gevecht duurt niet lang en de Devil wordt met moeite overwonnen.

Er zijn nu 2 problemen uit de wereld geholpen, maar de stormen bedreigen nog steeds Waterdeep en omgeving. Dat is het volgende probleem. De groep gaat op weg naar een oude rune ten oosten van Daggerford, wat de vermoedelijke schuilplaats is. Dit blijkt echter niet juist, maar er is daar wel iets aan de hand. Want juist op het moment dat de groep daar aanwezig is, blijkt er een Sirene ontvoerd te worden door een stel Stingers. De groep achtervolgt de stingers door een klein ondergronds labyrint en komen uit in een lair.

Hier vindt een gevecht plaats en stingers worden overwonnen. Vervolgens blijkt de bevrijde sirene meer af te weten over de demonen. Ze was er namelijk op uit gestuurd om meer informatie in te winnen en daarmee naar haar volk terug te gaan, toen ze onderweg de stingers tegen kwam.

De sirene geeft Sasha een stukje zeewier wat ze voor het slapen gaan moet opeten. Sasha doet het, en tijdens de nacht die ze doorbrengen bij de rune, ziet Sasha in haar dromen welke route ze moet volgen naar de demonen. Het blijkt een grot te zijn in de bergen die aan de rand van de High Forest liggen. Dit is zo'n 2 dagen reizen en qua tijd wordt het erg krap. De groep twijfelt dan ook niet langer en gaat onderweg. Tijdens de nachtrust tussen de eerste en 2e dag hoort Faelar iets, evenals de dire-hawk van Zschokke. De groep gaat naar het bosje toe en er blijken een groepje spinnen uit te komen. De spinnen worden vrij makkelijk overwonnen en de nachtrust verloopt verder zonder problemen.

Aan het eind van de volgende dag, bij de bergketen aangekomen, vindt de party de grot vrij makkelijk, met behulp van de aanwijzingen uit de room van Sasha, en gaat de groep de grot binnen. Dit blijkt een lange kleine gang te zijn, waar men doorheen moet kruipen. Al aan het begin van de gang ontkomt de party maar net aan een wisse dood door een val net op tijd onschadelijk te maken. De gang gaat verder en verder naar beneden en Elwing ruikt een zwavelgeur. Ook hoort men sissende en borrelende geluiden. De gang mondt uit in een grote grot met zijgangen, waar een lavastroom doorheen gaat.

Bij binnenkomst komen er uit de andere zijgangen direct al Zombies en Skeletten, die zonder problemen verdreven worden door de clerics in de groep. Dan verschijnt ook ineens een kwaadaardig vurig demoontje uit een lavastroom en begint met magmaklodders te gooien. Hij weet uit het gevecht te ontkomen als hij merkt dat zijn hitte en vuur de groep niets doet en na nog wat zombies en skeletten wordt het relatief rustig. De zij-gangen worden verkend en ze blijken uit te monden in diverse kamers. In 1 kamer ontdekken ze een bowl of scrying en dat verklaart het gevoel dat de groep eerder had (nl. dat ze in de gaten gehouden werden). Ook ligt er een kapotte wand. Na uren zoeken vinden ze in de laatste kamer die ze nog niet hadden doorzocht een geheime gang die naar een kleine ruimte leidt waar ook weer een lavastroom doorheen gaat.

Zodra de groep in deze ruimte is, komen er weer 2 demoontjes uit springen die de groep belagen met hun hitte. De fire-protection-spells zijn op dat moment al uitgewerkt en hierdoor ontstaat een vrij zware battle, maar de groep weet ze te overmeesteren en ze terug te sturen naar de onderwereld. Ze vinden nog enkele waardevolle items, evenals een magische halfspear en ze gaan zelfvoldaan weer terug naar Waterdeep.

Dan blijkt dat de stormen niet meer worden aangestuurd en net Waterdeep missen. De ene storm dwaalt af naar zee, de andere gaat landinwaarts waar hij nog wel enige schade aanricht, maar al snel oplost.

Faelar heeft de halfspear geprobeerd, maar die blijkt vervloekt te zijn. Bij het werpen naar een boom keert de speer terug alsof het een boomerang was en raakt Faelar. Hij gooit daarna de spear achteloos weg, maar ook dan vliegt-ie terug en raakt Faelar opnieuw. In Waterdeep probeert Sasha deze speer te verkopen en gaat naar een magicshop van de familie van Elwing. Daar blijken ze hun werk goed te doen en ze ontdekken dat het een evil spear is. De wacht wordt er bij gehaald en de spear wordt geconfisceerd. Sasha maakt er een persoonlijk drama van en daarmee voorkomt ze vervolging.

Een gevonden marmeren beeldje wordt verkocht en de buit wordt verdeeld. Twee tendays verstrijken, waarin de party de boel in het dorp en in Waterdeep op orde helpt te krijgen en daarna gaan ze nog eens naar de riviermonding nabij Daggerford, waar ze hadden afgesproken met de sirene. Haar vader en twee broers zijn meegekomen en ze bedanken op plechtige manier de party door hen een magic item te geven. Het gaat om een Bracelet of Friendship, een item die bekend is bij de sirenes en waarmee ze de eeuwige trouw en vriendschap van de sirenes kunnen afdwingen.

Einde.

KarakterSpelerXPInfo
Barf the Bold Dick 2.700
Elwing Windsong Johan 2.480
Faelar Braegen Glibness 2.700
Sasha Petrovich Pepijn 2.915
Twelve Twisters Johan Hiemstra 2.540
Vash Tuning 2.215
Zschokke Jacco 3.525
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Dick op 30 augustus 2004 om 21:03 uur.
Reacties van bezoekers (12 reacties)
PepijnPepijn
natuur = goed
Gepost op 30 mei 2004 om 18:07.
DickDick
en wat te zeggen van bovennatuurlijke zaken?
Gepost op 30 mei 2004 om 18:24.
PepijnPepijn
Ok, wie maakt er een verslag van de afgelopen keer?!?!?!
Gepost op 30 augustus 2004 om 19:59.
DickDick
Zo, direct maar even de tijd genomen om bovenstaande samenvatting te schrijven.
Gepost op 30 augustus 2004 om 20:56.
JaccoJacco
ik besef me net...dat wanneer ik mijn animal companion niet geupgrade had, dat ik dan nu level 7 was
Gepost op 30 augustus 2004 om 22:54.
PepijnPepijn
hahahaha... de ironie... de druide wordt ingehouden door zijn animal companion!
Gepost op 31 augustus 2004 om 20:35.
PepijnPepijn
ging juist niet bij een familie shop de spear verkopen, maar bij de concurrent! weet wel wie ik een loer draai!
Gepost op 31 augustus 2004 om 21:03.
PepijnPepijn
Diagonaal bewegen: heb ik niks van gemerkt :-]
Gepost op 3 september 2004 om 8:44.
TuningTuning
diagonaal spul is even ter sprake geweest, maar door de DM van het weekend bewust niet gebruikt
Gepost op 3 september 2004 om 12:57.
JohanJohan
De speer is in de grot bij de spinnen gevonden en de speer is inderdaad bij een concurrent van elwing verkocht.
Gepost op 3 september 2004 om 20:50.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
De kous op de mouw spelden
 
Agenda
Deze campagne wordt niet meer gespeeld
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
174x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
66x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
World of Trap
19x gespeeld
 
Populaire lokaties
Tytsjerk
5x gespeeld
Deventer
3x gespeeld
Pepijn (Deventer)
2x gespeeld
Johan Wiersma
2x gespeeld
Leeuwarden (Johan H.)
2x gespeeld
Tytsyerk
1x gespeeld
Leeuwarden
1x gespeeld
Johan Hiemstra
1x gespeeld
Jacco te Leeuwarden
1x gespeeld
Sieger (Deventer)
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.