Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Koude start
1.2Wij haten goblins!
1.3Ice, ice baby!
1.4Een kopje kleiner!
1.5Op naar de grove!
1.6We komen dichterbij
1.7Belak's laatste uur
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE SILVER MARCHES | HOOFDSTUK 1: SUNLESS CITADEL
Wij haten goblins!Wij haten goblins!Gespeeld bij/in Paulien op 3 mrt 2003
(reacties)
Naar binnen!
Voorzichtig stappen de helden naar binnen. Een viertal dode goblins liggen in de ruimte. Een zwaar gevecht heeft hier plaatsgevonden en de goblins hebben klaarblijkelijk het onderspit gedolven. Bob haalt een goblin, die met een javelin aan de muur gespietst is, naar beneden en ontdekt een aantal tekens in Draconic. ASHARDALON staat er. Dat is de naam van de draak waar Bob het eerder over had. De Goblins zijn volledig gestript en voor onze helden is er niets meer te halen. Aan elke deur wordt verder geluisterd en nauwgezet wordt de ruimte verder uitgekamd. Salogel, dankzij zijn overgevoelige elvenzintuigen, ontdekt een geheime deur die leidt naar een ruimte met schietsleuven aan de buitenkant van de toren. Een drietal skeletons worden hierdoor gealarmeerd en gaan kijken wie hun rust heeft verstoord. Dit hadden ze beter niet kunnen gaan doen.
Gnooms en grapjes
Gesterkt door hun overwinning op de skeletons gaan ze verder de citadel binnen en komen in een ruimte met een grote stenen deur. Op de stenen deur is een schitterend relif van een woeste draak. De deur heeft n sleutelgat gesitueerd in de bek van de draak. Bob, vanwege zijn drakenverleden in de familie, is gelijk geobsedeerd en wil de complete deur gaan natekenen op papier. Hij let niet op en een rat springt uit de rubble en valt aan. Die ratten zitten ook overal hier! Gelukkig is het er maar n en er wordt snel korte metten mee gemaakt. Plotsklaps komt er rook uit de bek van de draak op de deur. Iedereen raakt lichtelijk in paniek, behalve Bob en Ooze. Bob is druk bezig met zijn tekening van de deur, terwijl Ooze grondrollend, schuddebuikend en dijenkletsend schatert dat het maar een grapje is Een aantal zijn not amused (DM wel hoor!) De deur is met geen mogelijkheid open te krijgen.

Dungeons and ...
Nog na gniffelend van de geslaagde grap gaat Ooze met Bob voorop. De helden komen aan in een grote ruimte met allerlei symbolen en glyphs geverfd op de muren in helder groen. Here there be dragons maken de lui er uit op die Draconic kunnen lezen. Een grote pit in het midden van de kamer toont tekenen van een recentelijk vreugdevuur. Een grote metalen kooi aan de zuidelijke muur bevat een gapend gat en is leeg. Nabij een klein houten bankje voor de kooi ligt een Kobold in een bedroll te snurken. Het kost enigszins moeite om de Kobold wakker de krijgen, maar de schrik bij het kleine wezen is er niet minder om. Tactisch wordt het wezentje uitgehoord en men komt te weten dat een kleine witte draak, genaamd Calcryx, van de koboldstam is ontvreemd door de goblins en dat Meepo (zo heet de kleine kobold) de Keeper of Dragons was. Meepo geeft aan dat hij verder geen antwoorden heeft, maar dat Yusdrayl die wel heeft. De leider van de kobolden zal de helden zeker over haar grondgebied doorlaten als ze beloven de draak terug te brengen. Voordat de groep instemt om die Yusdrayl te ontmoeten krijgen Bob en Shaemus het nog even op de heupen en verkennen in vliegende vaart een gedeelte van de Citadel. Omdat de rest vertwijfeld blijft staan, enigszins verbaasd over hun kordaatheid, gaat ze niet al te ver en komen gauw weer terug. Als Salogel dan het voorstel doet om eerst maar eens de deuren in deze kamer van Meepo te gaan verkennen reageert Bob dat die elven altijd wat te zeuren hebben, daar is helemaal geen tijd voor! Men gaat met Meepo mee.

Nog een opdracht? Dat is nu al 3x verdienen!
De helden worden door Meepo verder de citadel ingeleid. Meepo onderhandeld met de zenuwachtige kobold patrouilles zodat de party zonder problemen bij een kleine ruimte aankomen. Een vrouwelijke kobold prijkt daar op haar troon. De troon bestaat uit een oud altaar met wederom een grote drakenkop met een oude bronzen sleutel in zijn bek. Tegen het altaar is een opbouw gemaakt waar Yusdrayl zit. Op het altaar liggen een aantal voorwerpen en scrolls die ongetwijfeld de meest waardevolle bezittingen zijn van de Koboldstam. Meepo neemt het woord en geeft in Draconic aan dat deze helden de stam willen helpen in het vinden van Calcryx. Yusdrayl hoort het aan en beantwoord een aantal vragen van de helden. Zo geeft ze aan dat de goblins het meel hebben en dat een aantal mensen, drie mannen en een vrouw een tijdje geleden naar de goblins zijn getrokken om het meel terug te halen. Ze zijn nooit weer teruggekeerd. Verder geeft ze aan dat de Citadel behoort aan de erfgenamen van Ashardalon, aan zij die het drakenbloed dragen (lees: de kobolden). Er wordt onderhandeld en de groep gaat akkoord met het terugbrengen van de draak (dm-noot: een blik werpende in de ogen van Bob doet vermoeden dat hij gaat zinspelen over het feit dat er nooit gesproken is van levend of dood terugbrengen). Als beloning mogen de helden twee voorwerpen uitkiezen uit de koboldschat bij het terugbrengen van de draak. Meepo gaat met de groep mee als gids.

Goblins en caltrops ...
Na een rustige nacht in de Citadel te hebben doorgebracht wordt de dungeon verder uitgekamd en men vindt nog een interessante fontein. Helaas kan men er niet veel meer mee aanvangen dan wat vers water er in gooien. Oozewieze die even niet had opgelet verbaasde zich over het feit dat er nog een plasje echt vers water in de fontein lag. Dit keer was het aan de groep om te lachen! Toch leuk zon gnoom erbij! Hilde probeerde nog een deur te openen die gesloten was met energie van de clerics die in deze Citadel duizenden jaren geleden geleefd hebben. Helaas waren haar krachten te zwak, na twee maal proberen moest ze het opgeven (dm-noot: Angelique kan beter zelf gooien, dat gaat veel beter). Men stuitte op een 20 lange gang volledig bezaaid met caltrops. Aan het eind van de gang ligt een aarden wal van ca. 4 hoog. Een aantal Goblins achter de aarden wal bestookt de helden gelijk met javelins en kruisboogpijlen. De helden hadden geen onthaal met open armen verwacht, maar door de caltrops verliep de bestorming van de aarden wal behoorlijk wat moeizamer dan verwacht. Bob, zwaar onder vuur, schuifelde voetje voor voetje verder door de gang, tussentijds de caltrops verwijderend. Zijn gezicht werd almaar grimmiger met elke pijl en javelin die raakte. Nee, deze goblins hadden geen vrienden gemaakt. Shaemus en Ooze lieten hun kunsten met de boog zien en vooral Ooze raakte behoorlijk doel. Hilde volgde in het kielzog van Bob en dat was maar goed ook, want met een dappere sprong over de aarden wal raakten de klappen van de goblins toch behoorlijk. Bob ging ten onder en Hilde kon net op tijd een healing spreuk toedienen. Shaemus en Ooze maakten vervolgens korte metten met de rest van goblins nu de aarden wal was doorbroken. Salogel dacht slim te zijn en probeerde een andere ingang te vinden tot de hide-out van de goblins en rende om. Helaas voor hem kwam hij langs een nest grote ratten (alweer!) en stond er alleen voor. Zijn snelheid kwam hem goed te pas en al dansend velde hij met pijl en boog rat na rat, Shaemus en Ooze kwamen later nog helpen, maar Salogel gebaarde dat alles reeds onder controle was. Bij het bericht dat Bob geveld was door de goblins snelde Salogel weer samen met Shaemus en Ooze terug naar de plek des onheil. Men is er nog niet over uit of het nu een zucht van verlichting of een zucht van teleurstelling was op het gezicht van Salogel toen Bob, met magische hulp van Hilde weer op beide benen stond.

XP
XP volgt

KarakterSpelerXPInfo
Bob Dragadoca Pepijn 400
Hilde Angelique 200
Meepo (NPC) Glibness 200
Ozzewieze Paulien Boven 400
Salogel Johan 400
Seamus Sigismund 400
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Glibness op 11 maart 2003 om 13:31 uur.
Reacties van bezoekers (4 reacties)
PepijnPepijn
Bob meldt: Saaiegel loopt steeds achter me aan, ga weg!
Gepost op 11 maart 2003 om 17:14.
JohanJohan
Salogel meldt: Ik zal wel moeten om je in de gaten te houden.
Gepost op 14 maart 2003 om 12:54.
JohanJohan
Anders ga je steeds dood, en dan moet ik je weer redden.
Gepost op 14 maart 2003 om 12:54.
JohanJohan
P.S. We haten ook kobolds, maar dat weten ze nog niet. :-)
Gepost op 14 maart 2003 om 12:59.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Sommige mensen drinken stiekum; anderen doen in het openbaar bezopen
 
Agenda
De volgende speelavond is ? november bij ?
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny
6x gespeeld
Sieger
4x gespeeld
Pepijn
3x gespeeld
Paulien
2x gespeeld
angelique
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.