Inhoud Storybook
0.1Begin
  Eerste uitje
0.2Reis
0.3Naar Lance Rock
0.4Terug van Lance Rock
0.5De tombe en terug
0.6Under Red Larch
0.7Uit de tunnels
0.8Shallow graves
0.9Feathergale spire
0.10Feathergale Spire 2
0.11Knifepoint Gully
0.12Through the tunnels
0.13Temple of HH
0.14Temple of HH2
0.15Temple of HH (3)
0.16Temple of HH (4)
0.17Temple of HH (5)
0.18Temple of HHI (6)
0.19Howling caves (1)
0.20Howling caves (2)
0.21Shopping
0.22Sacred Stone Mon. 1
0.23Sacred Stone Mon. 2
0.24Sacred Stone Mon. 3
0.25Sacred Stone Mon. 4
0.26Sacred Stone Mon. 5
0.27temple black earth1
0.28temple black earth2
0.29temple black earth3
0.30temple black earth4
0.31temple black earth5
0.32temple black earth6
0.33temple black earth7
0.34Fane ot Eye 1
0.35Fane ot Eye 2
0.36Fane ot Eye 3
0.37Black Geode 1
0.38Black Geode 2
0.39Black Geode 3
0.40Black geode 4
0.41Black geode 5
0.42Red Larch 1/2-way
0.43Rivergard keep 1
0.44Crushing wave 1
0.45Crushing wave 2
0.46Crushing wave 3
0.47Crushing wave 4
0.48Crushing wave 5
0.49Crushing wave 6
0.50Plunging torrents 1
0.51Plunging torrents 2
0.52Plunging torrent 3
0.53Plunging torrent 4
0.54Plunging torrents 5
0.55Eternal flame 1
0.56Eternal flame 2
0.57Eternal flame 3
0.58Eternal flame 4
0.59Bonus
0.60Eternal flame 5
0.61Eternal flame 6
0.62Weeping Colossus
0.63Weeping Colossus 2
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | OPA'S CAMPAIGN | START OP LEVEL 0
Temple of the crushing wave 1Temple of the crushing wave 1Gespeeld bij/in Online op 7 jul 2021
(reacties)
Temple of the crushing wave 1

De groep ondervraagd Grimshaw hardhandig. (Hij verliest een hand en een duim.) Hij verteld dat hij als wereboar beneden niet welkom was. Hij weet niet precies wat daar is alleen dat Shaoldar de baas daar is. Die naam krijgt hij door bij orders.
De commoners willen hem wel naar een dorp brengen zodat het recht zijn loop kan hebben. Ze nemen 4 short swords mee om hem in bedwang te houden.

 

De groep gaat via een geheime deur in de vergaderzaal naar beneden met een wenteltrap. Het is wat dringen omdat er niet meteen doorgelopen wordt. Maar beneden aangekomen worden 6 ghouls binnen 10 seconden uitgeschakeld.
Iedereen, incl. de 3 undead bugbears die Tordek op sleeptouw heeft, gaan in 2 roeisloepen de tunnel in.
Na ongeveer 15 minuten duren en slepen door Tordek en Bruno die fly heeft georganiseerd komt de groep aan in een grotere ruimte.

Rechts is een kade waar wat mensen hun op staan te wachten lijkt wel.
Tordek zijn fly is uitgewerkt maar weet de sloep met zijn undead (en hemzelf) nog naar de kade te sturen.
Vanuit de andere boot worden 2 van de 3 Crushing wave reavers uitgeschakeld door dansende lichtjes.
Een dame geeft een fluitsignaal en gaat naar de kant. Een reaver schopt zijn maat wakker en trekt zijn zwaard.

Maar de groep gaat in de aanval. Met slagen van Darwishi, sneak attacks van Yvosh, firebolt van Egas, eldritch blasts van Bruno en de quarterstaf van Linhas wordt de tegenstand snel teruggebracht. De Fathomer wordt door Bruno in het water gestoten. Daar veranderd hij echter in een slang van water en verdwijnt uit zicht.
De knight aan de water rand staat in brand door de fire bolt en springt in het water. Daar wordt ze opgepikt door een hele grote haai. Rijdend op de haai valt ze de roeiboot aan waar alleen Egas nog in zit. Die weet de aanval echter op te vangen en blijft zonder problemen in de boot zitten. Na wat klappen zijn zowel de knight als de haai ook dood.

In de verte klinkt echter wel een aantal alarm kreten. De groep trekt op naar het noorden via de oostkant van het complex.
Linhas loopt voorop en de deur aan het eind van de gang slaat open en hij wordt opeens omringt door 6 reavers. Verderop klinken meer voetstappen. Deze groep reavers wordt uitgedund en teruggeslagen. Linhas hoort ondertussen meer rumoer. Het klinkt ook alsof er nog creatures op zwemvliezen aankomen.
Na wat klappen blijven er 2 reavers over de zwemvliezen blijken bij lizardfolk te horen.

 



KarakterSpelerXPInfo
Bruno Inestrosa Jacco 263
Darwishi Jeff 263
Egas Galinndan Johan 263
Linhas Dendrosar Tuning 263
Tordek Sietze 263
Yvosh Dopler Pake 263
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Vulridir Sr op 1 augustus 2021 om 23:04 uur.
Reacties van bezoekers (4 reacties)
Vulridir SrDM (Vulridir Sr)

Mooi voor de vakantietijd het verhaal en de xp (t/m de ghouls) verwerkt.
De rest van de Xp komt als er weer een mooi rekenmoment komt. devil


Gepost op 7 juli 2021 om 23:56.
PakePake

En dan ook zo goed als level up


Gepost op 8 juli 2021 om 15:23.
JaccoJacco

Yvosh geeft wat inspiratie aan Darwishi voor de volgende golf bad guys. En gaat daarna heel stoer iets verderop glazig uit de ogen kijken. De twee zaagmannen worden daarna binnen mum van tijd op een normale manier voor de groep geneutraliseert. Het peleton lizardfolk verderop baart ietsje meer zorgen. Maar Linas gaf ze wat extra licht zodat de groep ze wat makkelijker kon raken en Egas vond dat te lang duren en fikte de boel met een dikke fireball gewoon maar op. Nu de rust enigszins wederkeerde horen we verderop over de brug een gong. Daar zijn vast nog meer bad guys. Duszz, wat zou je denken - de groep gaat een andere kant op - want het zou zomaar kunnen dat je in de rug aangevallen wordt. Wat er gevonden wordt is twee bewaarsilos van 30 voet diep en een mooie rustplaats. Bruno heeft nog wat verkend verderop over het water en verteld de groep over een dubbele deur verderop. Neemt nog de moeite om de twee bootjes op te halen. Maar na een heerlijke rust in een tiny hut van de bard gaat de groep toch op de gong af. Een en ander natuurlijk na een inspirerend verhaal van Bruno over houtskool en vingerverf.  Tordek heeft zijn zombies de lijken laten opruimen en in de bewaarkuil gedumpt en voordat de zombies rogue kunnen gaan, zijn die ook de kuil in gecommandeert.

Maar goed, nieuwsgierig als de bard is, ging hij op onderzoek richting de gong. Zag een kamer met een fontein buiten werking en twee standbeelden zonder armpjes. twee deuren waarvan eentje met aqua-achtige tekeningen. Darwishi krijgt een fly van Bruno zodat hij  snel voor schandknaap  uh schildknaap kan spelen indien nodig. We waren bij de nieuwsgierige Yvosh gebleven die maar eens wat gangen induikt en onzichtbaar een deur opentrekt met 3 trollen. Met naar later blijkt een zeer behoorlijk reukvermogen. Het lijken aquatrollen omdat ze waterig uit de ogen kijken. Er ontspint zich een tactisch gevecht waarbij Tordek Egas en Darwishi vrij snel met zware middellen een van de trollen onschadelijk maakt. Inclusief opruimactie zodat deze ook niet regenereerd. De andere twee worden door een onzichtbare Yvosh afgeleid maar het kan ook zijn dat ze niet zo van vuur houden en daar die deur toch open was, leek dat de troll een prima route van de vlammen weg. En het ruikt er ook lekker naar half-elf. 

Ondertussen bij de achterblijvers Bruno en Linhas komt er wat gegrom achter de aquadeur vandaan. Althans volgens Bruno. En omdat Linhas nooit enig geluid mist maar deze niet hoort, vind Linhas dat Bruno zicht aanstelt en gaat hij de rest van de groep achterna, want daar klinken combat geluiden. Dus Linhas is net 2 komma drie seconden weg en Yvosh komt onzichtbaar met een troll achter zich aan de hoofdgang weer binnengelopen. Bruno vind dit maar niks en schiet die troll tien voet terug de gang in. Dit geeft Yvosh de mogelijkheid om ook richting Bruno te gaan zonder eventuele aanvallen. Yvosh en Bruno zijn er trouwens ook achter gekomen dat er achter de aquadeur nog drie grote eng uitziende vijanden vandaan komen. Bruno denkt dat hij alleen is, hoewel hij wel Yvosh heeft gehoord in de buurt. Maar blijft zoveel mogelijk uit zicht. Egas lijkt ook in de gaten te hebben dat het gevaar nu voor de rest van het team van achteren komt. (tekening zou veel duidelijk maken)


Gepost op 30 juli 2021 om 15:03.
TuningTuning

Goed verhaal @Jacco... Ben benieuwd naar de tekening :-)


Gepost op 30 juli 2021 om 15:55.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Beter een vagina in de hand, dan de lucht van tien
 
Agenda
Klaar!
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Online
42x gespeeld
Leeuwarden
14x gespeeld
Jeff
4x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.