Inhoud Storybook
0.1Begin
  Eerste uitje
0.2Reis
0.3Naar Lance Rock
0.4Terug van Lance Rock
0.5De tombe en terug
0.6Under Red Larch
0.7Uit de tunnels
0.8Shallow graves
0.9Feathergale spire
0.10Feathergale Spire 2
0.11Knifepoint Gully
0.12Through the tunnels
0.13Temple of HH
0.14Temple of HH2
0.15Temple of HH (3)
0.16Temple of HH (4)
0.17Temple of HH (5)
0.18Temple of HHI (6)
0.19Howling caves (1)
0.20Howling caves (2)
0.21Shopping
0.22Sacred Stone Mon. 1
0.23Sacred Stone Mon. 2
0.24Sacred Stone Mon. 3
0.25Sacred Stone Mon. 4
0.26Sacred Stone Mon. 5
0.27temple black earth1
0.28temple black earth2
0.29temple black earth3
0.30temple black earth4
0.31temple black earth5
0.32temple black earth6
0.33temple black earth7
0.34Fane ot Eye 1
0.35Fane ot Eye 2
0.36Fane ot Eye 3
0.37Black Geode 1
0.38Black Geode 2
0.39Black Geode 3
0.40Black geode 4
0.41Black geode 5
0.42Red Larch 1/2-way
0.43Rivergard keep 1
0.44Crushing wave 1
0.45Crushing wave 2
0.46Crushing wave 3
0.47Crushing wave 4
0.48Crushing wave 5
0.49Crushing wave 6
0.50Plunging torrents 1
0.51Plunging torrents 2
0.52Plunging torrent 3
0.53Plunging torrent 4
0.54Plunging torrents 5
0.55Eternal flame 1
0.56Eternal flame 2
0.57Eternal flame 3
0.58Eternal flame 4
0.59Bonus
0.60Eternal flame 5
0.61Eternal flame 6
0.62Weeping Colossus
0.63Weeping Colossus 2
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | OPA'S CAMPAIGN | START OP LEVEL 0
Temple of Howling Hatred Temple of Howling Hatred Gespeeld bij/in online op 9 apr 2020
(reacties)
Temple of Howling Hatred (1)

Nu de gevangen bevrijd zijn is er even overleg wat met hen te doen.

Besloten wordt dat ze voorlopig meelopen maar zich steeds verstoppen als het gevaarlijk wordt. En zo gaat het dus. Bruno houdt een insprirende peptalk die iedereen net even wat meer body geeft. Het is net of ze nu meer aan kunnen.

 

De volgende discussie die gevoerd wordt is of er linksom of rechtsom verkend gaat worden.
Rechtsom betekend dat er links een deel is waar nog niet gekeken is en waarin in ieder geval die “wannabe” muzikanten zijn.
Besloten wordt om eerst linksom te verkennen. De gevangenen gaan zich verstoppen in een reeds eerder verkende kamer en zijn veilig.

 

Yvosh gooit de deur open van een grote kamer. Voor zich ziet hij 2 hele grote horizontale tredmolens die elk door 4 arme sloebers rond worden gedraaid. Dat kost best wel wat kracht zo is te zien.
Egas is de eerste die op het nieuwe uitzicht reageert. Hij schiet een firebolt af op een priester die hij zo’n 60 foot verderop ziet staan. Die rente linksom om de tredmolen heen.
Bruno maakt zich onzichtbaar en gaat de kamer binnen. Hij ziet in totaal 8 van die arme sloebers, 4 per tredmolen. En hij ziet daarnaast 2 priesters.
Omdat hij onzichtbaar is krijgt hij niet de reactie van de 2e priester die klaar staat met een spreuk.
Zodra Tordek binnenstapt blijkt wat de 2e priester klaar had. Een witchbolt, maar die mist Tordek. Tordek vuurt een guiding bolt terug en raakt de priester flink die daardoor extra opvalt en makkelijker te raken is.

Yvosh geeft inspiratie en rent naar binnen. Hij valt de 2e priester aan met zijn rapier. Hij wordt op de voet gevolgd door Darwishi die de priester ook flinke rake klappen uitdeelt. Dan komen de arme sloebers in beweging. Die hebben wat traag gereageerd op alle actie. Ze komen aanrennen en vallen aan met hun dolken.

Egas gaat naar binnen. Het gevecht wordt voorgezet. Over en weer worden rake klappen uitgedeeld. Met name Tordek krijgt het even flink te voortduren. Egas krijgt ook wel rake klappen maar weet het met zijn magie toch niet door te laten dringen.

Yvosh is onderwerp van een witchbolt spell van de 1e priester. De andere priester sneuvelt. Net als wat sloebers die door een burning hands worden geveld. Nu raakt de groep op dreef en maakt korte metten met de blijkbaar bezetten fanatici.
Linhas haalt uit met zijn quarterstaff en velt met 1 klap. De laatste wordt door Tordek neergeschoten met een snipershot waardig schot met zijn crossbow.

 

De gevangenen worden weer tevoorschijn gehaald. Die willen eigenlijk wel naar huis/buiten. Dat is echter lastig te realiseren. Ze willen wel maar hoe, is het veilig, en waarheen dan.
Ze geven aan de mensen die net verslagen zijn niet te kennen. Wel dat die sloebers de leerling priesters zijn en dat ze minimaal net zo erg zijn als de priesters. Darwishi roept: “ Ik zei toch dat het stagaires waren!”

Na wat over een weer praten wordt besloten dat de gevangenen een leather armor aankrijgen en een dagger en indien mogelijk een stoelpoot als knuppel. Daarmee volgen ze de groep die eerst nog verder moet/wil. Ze zullen niet echt vechten maar kunnen wel assisteren door af te leiden. De gevangen besluiten daar mee in te stemmen.

 

De verkenning over de oostkant (rechtsom) leidt naar een kamer waarin oude praktisch vergane meubelen staan. Yvosh verkent het daar en komt onder het bed daar een hele oude bijl tegen. Een mooie metalen bijl. Echt een stukje vakwerk. Er staan (als je goed kijkt) hele fijne lijnen op die de kracht van Clangeddin symboliseren. (Technisch gezien: het is een silvered +1 battleaxe)


De groep gaat verder en komt bij een utramarine blauwe vloer waar een djinni (Ahtayir) bezig is met het onderhoud en herstel van het metselwerk. Er wordt gepraat en samengevat:
Ahtayir is door de dwergenkoning Torhild Flametongue geroepen met een magische hoorn. Hij mag pas terug als hij klaar is met zijn taak. En dat is het onderhoud/herstel van de dwergen stad.Daarvoor mag geen magie gebruikt worden.
Aerisi Kalinoth heeft de hoorn nu. Zij heeft geweigerd hem vrij te laten.
Ahtayir verteld dat Aerisi toch zo’n 10 tot 15 priesters heeft. Maar hij ziet ook wel verschillende en niet altijd even veel. Dus het is lastig inschatten hoeveel er precies zijn op enig moment.
Meestal is ze wel in die tempel daar aan de andere kant van de brug. Let op in het water zit ook iets. Ik heb een keer iemand erin zien vallen en die kwam er niet fraai uit.
Het water gaat regelmatig zo’n 3 meter omhoog/omlaag. Hoe dat komt kan hij zo niet vertellen.


Als de groep de brug overgaat en al een heel eind richting de tempel is valt het de zeer oplettende avonturiers op dat er wat kraakt boven op een rots aan de zuidkant van de brug. Na heel aandachtig kijken valt het op dat daar een groot beest zit. Het heeft vleugels en een kop op een lange nek.



KarakterSpelerXPInfo
Bruno Inestrosa Jacco 450
Darwishi Jeff 450
Egas Galinndan Johan 450
Linhas Dendrosar Tuning 450
Tordek Sietze 450
Yvosh Dopler Pake 450
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Vulridir Sr op 9 april 2020 om 0:04 uur.
Reacties van bezoekers (1 reacties)
JaccoJacco
copy paste paste paste
Gepost op 9 april 2020 om 10:13.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Random insult
Don't be so open-minded your brains fall out.
 
Agenda
Klaar!
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Online
42x gespeeld
Leeuwarden
14x gespeeld
Jeff
4x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.