Inhoud Storybook
0.1Begin
  Eerste uitje
0.2Reis
0.3Naar Lance Rock
0.4Terug van Lance Rock
0.5De tombe en terug
0.6Under Red Larch
0.7Uit de tunnels
0.8Shallow graves
0.9Feathergale spire
0.10Feathergale Spire 2
0.11Knifepoint Gully
0.12Through the tunnels
0.13Temple of HH
0.14Temple of HH2
0.15Temple of HH (3)
0.16Temple of HH (4)
0.17Temple of HH (5)
0.18Temple of HHI (6)
0.19Howling caves (1)
0.20Howling caves (2)
0.21Shopping
0.22Sacred Stone Mon. 1
0.23Sacred Stone Mon. 2
0.24Sacred Stone Mon. 3
0.25Sacred Stone Mon. 4
0.26Sacred Stone Mon. 5
0.27temple black earth1
0.28temple black earth2
0.29temple black earth3
0.30temple black earth4
0.31temple black earth5
0.32temple black earth6
0.33temple black earth7
0.34Fane ot Eye 1
0.35Fane ot Eye 2
0.36Fane ot Eye 3
0.37Black Geode 1
0.38Black Geode 2
0.39Black Geode 3
0.40Black geode 4
0.41Black geode 5
0.42Red Larch 1/2-way
0.43Rivergard keep 1
0.44Crushing wave 1
0.45Crushing wave 2
0.46Crushing wave 3
0.47Crushing wave 4
0.48Crushing wave 5
0.49Crushing wave 6
0.50Plunging torrents 1
0.51Plunging torrents 2
0.52Plunging torrent 3
0.53Plunging torrent 4
0.54Plunging torrents 5
0.55Eternal flame 1
0.56Eternal flame 2
0.57Eternal flame 3
0.58Eternal flame 4
0.59Bonus
0.60Eternal flame 5
0.61Eternal flame 6
0.62Weeping Colossus
0.63Weeping Colossus 2
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | OPA'S CAMPAIGN | START OP LEVEL 0
Naar de tombe en weer terugNaar de tombe en weer terugGespeeld bij/in Leeuwarden op 13 nov 2019
(reacties)
Naar de tombe en weer terug

Darwishi snuift nog een keer. Toch wat meer een rottende geur niet zozeer zwavel. De tombe is rustig en verlaten. Door de deuropening zien jullie een grote degelijke houten tafel staan. Voor de rest is de ruimte van 25 bij 30 foot leeg, op stof na.
Halverwege de rechtermuur is een stevige (met metaal versterkte) deur. Er worden posities ingenomen. Er wordt door de groep beleefd op de deur geklopt. Daarop komt een geestverschijnimg door ee deur naar de kamer? Het is een mensgrootte geest, transparant met een paarse gloed waardoor hij wel goed zichtbaar is.
De geest roept dat ze weg moeten gaan en zijn meester moeten laten rusten. Vanaf diverse kanten wordt de geest bestookt met vragen. Wie zijn meester is, waarom ze weg moeten gaan, of ze niet toch even mogen  gaan kijken. Tordek probeert onopvallend de geest weg te sturen. Het onopvallend lukt, verder gebeurt er nieta. De geest heeft helemaal geen zin in discussies, hij wil gewoon rust voor zijn meester. Al hij weer weggaat komt de groep weer in beweging, raakt de deur en de geest komt weer terug.
De geest ziet er niet angstaanjagend uit, al is hij natuurlijk wel ondood. Er wordt geen evil gevoeld. Bruno probeert de geest nog zover te krijgen dat hij de kamer achter de deur in mag om een mooie inscriptie te maken. Uiteindelijk maakt hij die op de buitenkant van de buitendeur van de tombe. Als de geest na aandringen komt kijken hoopt Bruno dat Darwishi de kans grijpt om door de geheimzinnige deur te gaan. Die doet dat echter niet. De geest wordt wel steeds wat chagrijniger.
Linhas vraagt en krijgt toestemming om de houten tafel mee te nemen.
Uiteindelijk vertrekt de groep. Yvosh is er wat eerder klaar mee en is zo’n 10 minuten op de groep vooruit gegaan.
 
Bij het dorp aangekomen ziet de groep (zonder Yvosh) een groot gat in de landweg. Een sinkhole van zo’n 20 foot diameter. Voorzichtig kijken ze naar beneden en zien daar Yvosh op een grote bult grond staan in een ruimte zo’n 30 foot onder hen. Hem mankeert niets. De “losgestorte grond” heeft zijn val gebroken.
Met een touw wordt Yvosh naar boven gehaald en hij verteld dat daar een grote ruimte van een natuurlijke vorm en steen. Er loopt een gang richting noord en er is een deur een de oostkant.
Achter de deur na zo’n 30 foot is er een kruizing. Rechtsaf loopt de gang al sne, dood. Een instorting van al een behoorlijke tijd terug verspert de weg. Rechtuit valt het opeens op dat er regelmatige gaatjes in het plafond zitten. En nog beter kijken en onderzoek wijst uit dat er een zelfde patroon van putjes in de vloer zit. Het lijkt of allemaal spijlen of speren uit het plafond kunnen komen. Onderzoek naar de trigger van de val loopt op niets uit.
De groep gaat daarom linksaf na zo’n 50 foot of zo gaat de gang naar rechts…. Ergens op de rand van de darkvision zien jullie wat op de grond liggen en daartussen ook beweging…



KarakterSpelerXPInfo
Bruno Inestrosa Jacco 109
Darwishi Jeff 109
Egas Galinndan Johan 109
Linhas Dendrosar Tuning 109
Tordek Sietze 109
Yvosh Dopler Pake 109
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Vulridir Sr op 19 november 2019 om 23:40 uur.
Reacties van bezoekers (2 reacties)
JaccoJacco

squeek piep, er start een conversatie. :)

Nice Opa, verhaaltje!


Gepost op 20 november 2019 om 10:45.
JeffJeff

Hey Sietze, van welk God was Tordek ook al weer?

 


Gepost op 1 december 2019 om 20:33.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Beter met slecht weer thuis. Dan met goed weer op het werk
 
Agenda
Klaar!
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Online
42x gespeeld
Leeuwarden
14x gespeeld
Jeff
4x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.