Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 19
+ Hoofdstuk 18
+ Hoofdstuk 17
+ Hoofdstuk 16
+ Hoofdstuk 15
+ Hoofdstuk 14
+ Hoofdstuk 13
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
- Hoofdstuk 6
  De Caer Bryr
  Level 0
  Level 1
  Level 2
  Level 3
  Level 4
  Het Ritueel
  Alchemical Golem
6.1Kwaaaak!
6.2Level 1 - leeg
6.3Level 2 - niet leeg
6.4Level 3 - spannend!
6.5PHAT LEWT!
6.6Bliksem!
6.7Speldenkussen
6.8Voorbereidingen
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | WAY OF THE WICKED | BOOK 2, ACT 2: TAKING THE HORN | ALCHEMICAL GOLEM
Artephius, the Alchemical GolemArtephius, the Alchemical Golem

De handleiding geeft precieze specificaties voor alle onderdelen van de Golem. Deze golem heet blijkbaar Artephius. De Victor en zijn troepen hebben veel kapot- of buitgemaakt.

1. The Eye – Artephius, even if activated, would be blind. Its single glass lens has been shattered. The lens is entirely present however and so could be repaired using the make whole spell. Failing that, a new lens matching the exacting specifications of the schematics can be made in Farholde. De vorige kostte 1200gp.

2. The Brain – Artephius needs a new human, dwarven, elven, half-orc or half-elven brain. No other race will do – they are not the right size and attunement. It need not be from a living person. Someone who died in the last twenty four hours from natural causes will do. Of course, murder is always an option. The real difficulty is installing it. A successful Craft (Alchemy) skill check is required to install the brain. 

3. The Heart Cog – Artephius’ mithral heart cog has been stolen long ago, likely by one of the Victor’s retainers. Without this critical component, Artephius will not activate. A new cog will have to be made. Fortunately, the exact shape is described in the schematics. 500 gp worth of mithral will suffice to make the heart cog. A smith in Farholde could certainly do the delicate work. Regardless, a Craft (smith) skill check is required.

4. The Reservoir – Artephius needs a new glass reservoir where the four primal reagents can mingle and power the golem. The glass reservoir was smashed during the battle and now the pieces are missing so make whole is of no help. However, there is a spare reservoir amongst the smashed remains of the alchemist’s gear. A craft (alchemy) skill check has already identified the reservoir for what it is. Installation is a simple matter requiring no skill check. 

5. The Reagent of Fire – Artephius needs ten doses of alchemist’s fire.

6. The Reagent of Ice – Artephius needs ten doses of alchemist’s ice (sometimes also called liquid ice).

7. The Reagent of Acid – Artephius needs ten doses of a potent acid. 

8. The Reagent of Electricity – Artephius needs a large supply of lightning elemental blood.

Once all the components have been assembled and the golem is repaired, Artephius can be brought to life by simply activating his heart pump.

 
Gepost door Jeff op 22 februari 2016 om 17:37 uur.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Oost west, ik doe niks en mijn moeder doet de rest
 
Agenda
nntb
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
115x gespeeld
Online
13x gespeeld
Wytgaard
3x gespeeld
Lwdn
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Grou
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.