Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 19
+ Hoofdstuk 18
+ Hoofdstuk 17
+ Hoofdstuk 16
+ Hoofdstuk 15
+ Hoofdstuk 14
+ Hoofdstuk 13
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
- Hoofdstuk 4
  Aldencross
  Balentyne
  Geruchten
  NPCs
4.1Aankomst
4.2Wortelen
4.3Ontdekkingen
4.4Voorbereiden
4.5First Blood!
4.6Das een grote kip
4.7Dood en vergif
4.8Wyvernjacht
4.9In de toren
4.10Donder en ravenkill
4.11Wakker en actief
4.12Ontsnapt!
4.13Frontal ambush!
4.14Assault from below
4.15Assault continues
4.16Exit Balentyne
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | WAY OF THE WICKED | BOOK 1, ACT 4: BURNING BALENTYNE
Het hele fort is wakker en actief.... Harde klappen en vuurballen voor de liefhebbers!Het hele fort is wakker en actief.... Harde klappen en vuurballen voor de liefhebbers!Gespeeld bij/in Leeuwarden op 22 jul 2015
(reacties)

Er zijn even geen tegenstanders en Rook kijkt of Onyx nog te redden is, met een genezend spreukje. Deze landt en Onyx opent langzaam één oog. Hij is lijkbleek en trilt helemaal.
“Asmodeus heeft je blijkbaar nog steeds nodig – wakker worden, kereltje!”


Onyx staat voorzichtig op zijn benen en pakt zijn amulet vast. Het geeft hem - tijdelijk - wat healing, een soort buffer voor de volgende klap, die ongetwijfeld gaat komen! Zijn ogen vallen op het lijk van de kapitein en hij vrolijkt meteen op. Samen met Hai’A kijken ze hoe moeilijk het is om een lijk uit het blik te halen, op zoek naar wat leuks.


Tenminste, dat denkt Onyx. Het blijkt dat Hai’A andere ideeën heeft – hij snijdt het hart van de kapitein eruit en neemt een hap.


“Een waardige tegenstaander verdient de eer. En het geeft kracht.”


Bar geeft aan dat hij iets gehoord heeft en sluipt (zo goed als hij dat kan) weer naar boven. Daar ziet hij de deur schudden wanneer het harde klappen krijgt. Één scharnier begeeft het een beetje en de deur hangt scheef – Bar kijkt even door de kier en ziet een menselijke vorm in ijs-harnas, of een ijs-man. Hij is in ieder geval groot en sterk, met ijspegels overal uitsteken. Achter de ijsman staan soldaten in harnas. Bar probeert de ijsman te ontmoedigen met zijn speer maar het kaatst van zijn harnas af.


“Tijd om te vertrekken” denkt hij, en hij gaat weer naar de trap.


Beneden heeft Rook hetzelfde idee en hij roept tegelijkertijd, “Bar! Deze kant op!”


Licère loopt de hal op en luistert bij de deur naar de grote gang – ze horen voetstappen van gelaarsde voeten. Licère houdt zijn handen omhoog en signaleert, “Tien…”
Bar springt van de trap af de smederij in, en landt met één voet op de grond en een knie op de open borstkas van Captain Barhold. Hai’A steekt zijn hand uit,


“Bar, hapje?”


[***geen idee wat Bar zegt… help?***]


Boven wordt zwaar op de deur gebeukt.


Licére opent de deur beneden, nog steeds in zijn guardkostuum. Verderop staan een viertal mannen met zwaarden opgesteld, met achter hen een rij boogschutters en daarachter ene vliegend standbeeld.
“Hamer!” zegt Licère.


De mannen begrijpen het even niet en dan roept het standbeeld,


“Stap naar buiten en ga liggen, nu!”


Licère zwaait, roept en bukt weer terug de gang in. Om de soldaten heen ontstaat een bovennatuurlijk koude mist en de voorste rij zakken heel snel in elkaar. De tovenaar zwaait terug met een stokje en een vuurbal vliegt de gang in, waar het in de deurgang ontploft…


“BOEM!”


De boogschutters laten hun bogen vallen en schuifelen bibberend naar de deur. Ze trekken hun zwaarden onderweg en vallen de gebrande Licère aan. Onyx, Hai’A en Rook snellen hem te hulp.


“BOEM!”


Met een knal slaat ook de deur boven open – voetstappen en geschreeuw luiden boven en gelaarsde voeten stormen de trap af. De voorste figuur heeft full plate aan en draagt een zware schild en een gloeiend zwaard. Het is Lord Havelyn! Achter hem staat Father Donnagin, ook in harnas, en achter hen komen een boel soldaten aan. Bar reikt naar boven en valt de Lord aan, maar zijn slag wordt vakkundig gepareerd.


Zodra de Lord het slagveld beneden beschouwt stopt hij even. Hij wijst naar Bar met zijn zwaard en het punt gloeit op met zijn harde woorden,


“Hatelijke moordenaars! Leg nu de wapens neer en geef je over, dat je zielen misschien nog absolutie kunnen krijgen.”


Bar kijkt naar het zwaardpunt en laat zijn schouders zakken…


“Ik geef over…”


En dan rent hij weg, de hoek om.


“Jongens –de hoofdman, de cleric en een boel mannen komen eraan...o…”


Rook opent de deur naar de kamer van Kapitein Eddarley en maakt voor de actermuur, net voordat de tovenaar Tacitus, nog altijd in een Stoneskin, verschijnt achter de mannen in de deurgang. Hij laat een enorme web verschijnen in de gang en zet de rest vast.


 

Gepost door Tuning op 23 juli 2015 om 9:27 uur.
Reacties van bezoekers (70 reacties)
TuningTuning

Nog een paar honderd XP te gaan... Misschien nog net level-up voor de volgende dag? Dat is cool! thumbsup


Gepost op 23 juli 2015 om 9:49.
Holy DMHoly DM (Jeff)

Run for your lives! The heroes are coming!


Gepost op 23 juli 2015 om 13:56.
OnyxOnyx (Opa)

Ik ben gehecht aan mijn leven.... dus ik ga er ook zéker voor rennen. wink


Gepost op 23 juli 2015 om 23:51.
JaccoJacco

@ Eric  Van twee kanten af belaagd, één kant door de wizard met extra soldaten, en van boven komen we twee rondes later achter door de baas van het fort tezamen met soldaten en zijn hoofdcleric. wizard cast fireball, komt dichterbij zet iedereen vast ..behalve rook want die was al een aftocht aan het voorbereiden, in een web. Hij had even niet aan de brandende toortsen in het web gedacht. Het vervelende van vastzitten in het web is dat je als Bar zijnde dan alle HEFTIGE klappen moet opvangen van El Cheffe de Fort. Maar omdat Bar heel netjes net deed alsof ie zich overgaf kreeg hij maar 62 schade ofzo in 4 seconden van El Cheffe.. *subdual gelukkig* Haia nam toen ie vrijkwam bar op de schouders, terwijl onze eigen wizzie de toof eventjes op non actief had gezet. Nu allemaal in één van de kapitien zijn kamer.  *denkt de do-gooder* :)  maarja.. de aftocht werd voorbereid :D

 

zoiets in het kort.

 


Gepost op 24 juli 2015 om 19:36.
EricEric

beetje chaotisch. hoe heeft het zo ver kunnen komen?
als we vanuit de kamer waar we nu zitten kunnen werken en ze een voor een binnen kunnen laten druppelen is het misschien nog te doen.


Gepost op 25 juli 2015 om 10:49.
TuningTuning

Het is altijd chaotisch met de (anti)helden in de buurt thumbsup

Eigenlijk ging het mis vanaf het moment dat iemand op die toeters aan het blazen was... Het hele fort is in rep en roer en ze hebben één of andere codewoord om de boel uit elkaar te houden. Echter wordt deze niet altijd consequent door iedereen (correct) gehanteerd.

Momenteel proberen we iets te bedenken waardoor we kunnen ontsnappen zonder te veel gedoe... Het alternatief is barricaderen, maar dan krijg je geen rust....


Gepost op 25 juli 2015 om 11:09.
EricEric

iets met een doekje en een raam... ?


Gepost op 25 juli 2015 om 12:56.
JeffJeff

Die is helaas op. Er was maar één raampje.

Code systeem is blijkbaar niet zoals je denkt hypocrite

Martin had ook getoeterd, en buiten bij de wyvern werd getoeterd... nu doen ze het alleen maar voor de lol? 


Gepost op 25 juli 2015 om 13:11.
JaccoJacco

zijn er items die getoeterd worden bij jullie weten?

 


Gepost op 25 juli 2015 om 20:06.
JaccoJacco

Enige wat ik mij kan bedenken is die summoning toeter...

 


Gepost op 25 juli 2015 om 20:06.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Iemand tegen je in het harnas strijken
 
Agenda
We spelen waarschijnlijk online, en anders mogelijk in de blokhuispoort
 Januari 2021
MaDiWoDoVrZaZo
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Opa's campaign
33x gespeeld
Amn
23x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
115x gespeeld
Online
13x gespeeld
Wytgaard
3x gespeeld
Lwdn
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Grou
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.