Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 19
+ Hoofdstuk 18
+ Hoofdstuk 17
+ Hoofdstuk 16
+ Hoofdstuk 15
+ Hoofdstuk 14
+ Hoofdstuk 13
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
- Hoofdstuk 4
  Aldencross
  Balentyne
  Geruchten
  NPCs
4.1Aankomst
4.2Wortelen
4.3Ontdekkingen
4.4Voorbereiden
4.5First Blood!
4.6Das een grote kip
4.7Dood en vergif
4.8Wyvernjacht
4.9In de toren
4.10Donder en ravenkill
4.11Wakker en actief
4.12Ontsnapt!
4.13Frontal ambush!
4.14Assault from below
4.15Assault continues
4.16Exit Balentyne
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | WAY OF THE WICKED | BOOK 1, ACT 4: BURNING BALENTYNE
Tijd om de raventil te verwijderen, maar de cola valt om....Tijd om de raventil te verwijderen, maar de cola valt om....Gespeeld bij/in Leeuwarden op 10 jun 2015
(reacties)

Rook stapt even terug uit het slagveld en telt de doden: “Opgeruimd staat netjes. Geen drankorgels meer die ons wakker houden ‘s nachts. Toch misschien een beee-eetje verdacht als we allemaal terugkomen, ongedeerd en zonder dwergen.”

“Ongedeerd?” zegt Bar, “Die klootzak heeft me bijna in tweeën gehakt.” Hij bloed inderdaad heftig van een grote wond in zijn zij. “Een beetje healing zou fijn zijn.”


“Inderdaad,” zegt Rook, “Een beetje healing komt eraan.” Hij mompelt een snel gebed en raakt Bar aan. De wond stopt met bloeden maar geneest niet – of in ieder geval niet veel. “Zeg dat de wyvern het heeft gedaan, we kunnen het morgen laten genezen ergens bij één van die Mitran sukkels. Zijn ze ook wat spreuken kwijt.”

Bar kijkt Rook met open mond aan, “Is dat alles? Zo kan ik niet vechten als ze ons niet geloven! En ze verwachten natuurlijk ook dat jij spontane healing kan. Hoe leggen we uit dat ik nog gewond ben?”

“Ik heb al mijn spreuken op die wyvern moeten gebruik. Helaas. Wie gaat dan terug naar de inn?”

Onyx verandert in een gewonde dwerg – misschien een beetje slanker maar wel herkenbaar als Nikkel. “Ik ga wel, maar zo gestrest dat ik niets ga zeggen”

“Ik ben niet gewond, Rook ook niet – met zijn harnas.” zegt Licère, “En Bar is flink gewond. Onyx is dus dood – en … Hai’A ook?” De monnik haalt zijn schouders op, “Maakt mij niet uit. Zo koud is het ook niet buiten. Ik slaap in dat schuurtje wel – als Onyx checkt of er meer vallen zijn die hij kan laten afgaan.”

“We kunnen beter bij elkaar blijven,” zegt Licère. “Jij bent ook gewond – wij zijn gewoon sterker dan die dwergen.”

“En dat kleine halflingetje, ik snap het.” Onyx zijn beste dwergen stem klinkt veel te hoog. ”Tja, niet aanspreekbaar zijn lijkt mij inderdaad de beste optie. Zeg, over vallen gesproken – die alchemist is mij wat ontplofspul schuldig. Ik ga hem even opzoeken. Maar eerst even kijken wat die dwergen bij zich hadden.”

Bar vindt het zwaard van Barnabus interessant – wanneer hij het vasthoudt kijkt hij meteen op,
“Het voelt alsof het … trek heeft. Het voelt alsof het ergens op wacht. Dit is geen zwaard voor een dwerg. Ik zal het even uitproberen.”

Ook Barnabus zijn cape is magisch, en wanneer men het vastgrijpt kan het als schild ingezet worden. De dwergen hebben, naast harnas en wapens ook sleuteltjes en geld bij zich. De uitrusting wordt verstopt, de lijken na kort beraad naar de afgrond gesleept en gedumpt. De consensus is dat tegen de tijd dat ze ontdekt zijn, de oorlog zal begonnen zijn.

Eenmaal klaar met de losse eindjes loopt de groep rustig terug naar het dorp. Bar moppert dat hij geen healing krijgt – hij zou net zo goed wonden kunnen laten zien via zijn kroontje bijvoorbeeld. Volgens Rook en Licère is er teveel kans dat iemand door die illusie ziet bij het aanraken om te genezen.

“Ja, bullshit – als ze dat zien, zien ze ook wie ik echt ben. Jij vindt het gewoon leuk om mij te laten lijden.”

“En ik ben geen Mitra-priester die nuttige spreuken kan opofferen om schrammetjes op te lappen. De Duistere Vader geeft mij de kracht om mijn vijanden te vernietigen.”

“Schrammetje? Het is weer open, kerel. Ik laat een bloedspoor dat een blind paard kan volgen.”

“Alles op z’n tijd, Bar. We kijken eerst of de alchemist wat aan potions heeft, hé Onyx?”

**************************************************

De groep maakt een verslagen indruk wanneer het Aldencross binnen schuifelt, en maakt eerst voor de winkel van de alchemist. Ze bellen aan maar niemand doet open. Ze kloppen bij de buren aan en die zeggen dat ze hem al dagen niet hebben gezien of gehoord.

“Nog steeds geen healing,” moppert Bar, onderweg naar het kasteel. “Ik maak onze vijanden af en ik moet boeten als toneelstukje.” De anderen proberen niet te glimlachen, ook al is leedvermaak het beste vermaak.

Bij het kasteel is de quarantaine nog steeds actief. Ze doen verslag door de brievenbus en dikken het verhaal lekker aan. “De wyvern was meer draak dan wyvern, alleen magische wapens zoals die van Barnabus konden het verwonden – en wat heeft hij daar voor moeten boeten! Heeft iemand binnen healing voor ons – het gaat heel slecht met Bar (die kreunt)…”

Uiteindelijk horen ze dat de acolieten druk zijn met het maken van tonics en een bewaker regelt een viertal tonics voor de groep. Drinken en naar bed, is de instructie. Met een heel overtuigend verhaal weten ze nog een CLW potion te regelen voordat ze terug naar de Lord’s Dalliance gaan.

Barhold kan zijn ogen niet geloven – tien dwergen dood! En die halfling ook! Wat vreselijk – hij regelt meteen eten en drinken, hete soep en warme mead. De groep loopt langzaam en verslagen naar boven om uit te rusten. De tonics versnellen inderdaad het proces van genezing, en met de potions die ze hebben komen ze een heel eind.

Donderdag 02 december, Jaar 16 van het bewind van Koning Markadian V, genaamd de Dappere.

Hai’A gaat het hok van de Flesh Golem in de gaten houden (door daar te kamperen) en vroeg in de ochtend gaan Licère en Onyx de alchemist bezoeken. Onyx weet de deur open te krijgen, checkt dat er geen verrassingen zijn, en dan glippen ze binnen. Onyx gaat stilletjes naar boven en kijkt in de slaapkamer – die is leeg behalve dat er vijf kleine flesjes en een brief op het bed staan. Beneden checkt Licère de winkel – alle dure dingen zijn weg!

Boven kijkt Onyx eerst naar het envelopje. “Adventurers” staat erop. Hij doet het open en haalt een briefje eruit, dat hij gaat lezen. Licère staat onderaan de trap, klaar om Onyx te vertellen dat de alchemist gevlucht is wanneer hij de knal hoort!

********************************

Seconden later staat Licère boven. De slaapkamer is een grote wolk veren en het bed ligt in meerdere stukken. Onyx ligt tegen de wand achter de deur, en boven hem heeft de muur een grote deuk – in de vorm van een Onyx. Zijn gezicht is één en al bloed, alsof iemand op een tomaat heeft gestaan. Tanden en botten zijn overal zichtbaar, en Licère giet snel een potion erop en erin. De ergste verwondingen verdwijnen meteen en Onyx wordt vloekend wakker.

“Vlug naar buiten!” sist Licère, “In de vorm van een wachter!”

De twee rennen naar buiten net als de buurman opendoet.

“Hij ging die kant op!” roept Licère en de twee “wachters” gaan erachter aan.

Eenmaal om de hoek en in de schaduwen plegen ze overleg – Onyx is wel zwaar gewond maar kan nog even door. Ze gaan Hai’A ophalen. Achter hen, in de buurt van de winkel, wordt er gefloten en een paar wachters komen aangerend vanaf het torentje. De twee laten de boel mooi achter zich en komen vijf minuten later aan bij het schuurtje. Hai’A springt van het dakje af en begroet ze. Daarna gaan ze naar de inn – Hai’A gaat via het raampje naar binnen.

“Jemig, waar heb jij nou aangezeten?” vraagt Bar aan Onyx, “Met je neus zo platgestampt lijkt je een goblin wel!”

Onyx speelt even met een dolk en zegt niets.

“Wil je vannacht doorgaan, Onyx?” vraagt Licère.

“Ja, hoor – ik kan wraak nemen op die vogels.”

“Prima. Heren – zullen we?”

********************************

De groep loopt geruisloos naar beneden en neemt de geheime tunnel naar Balentyne. Ze komen binnen in de opslag en merken dat er al wat eten en water weg is. Het luikje gaat stilletjes open en Rook bevestigt dat er niemand in de smederij aanwezig is. Hup, naar boven, dus.

De groep verzamelt zich eerst in de smederij – het smidsvuur is aardig gedoofd, maar er is genoeg licht om de schilden, zwaarden, breastplates en halberds aan de muren te zien. Alle schilden hebben het embleem van Balentyne erop afgebeeld. Onyx gaat voorop lopen met de trap naar boven; met Hai’A achter hem. Dan Bar en Rook, met Licère als laatste. Hai’A geeft een zachte sis en gebaart dat hij wat boven hoort. Hij trekt Onyx zachtjes terug en wijst naar beneden, naar de smederij. Rook fluistert de woorden van een invisibility spreuk en legt deze op Onyx. Boven gebaart dat hij voetstappen boven hoort, en een sleutel in een sleutelgat. Onyx fluistert dat hij gaat kijken en rent stilletjes (en onzichtbaar) de trap op. Daar ziet hij een wachter die heel zachtjes probeert de deur open te doen – de deur naar de binnenplaats. Hij merkt ook op dat er een bult in een muurkleed zichtbaar is, en op de vloer onderaan die bult zijn de toppen van twee schoenen zichtbaar.

Hij glipt weer naar beneden en fluistert in de oren van de anderen. De deur boven gaat open en dicht. Licère kijkt naar boven en roept een spookhand op – deze pakt de enkel van de verstopte wachter vast en hij zakt op de vloer, morsdood.

Bar neemt het lijk naar beneden en de rest van de groep verzamelt zich in de vlaggenruimte. Hier hanger zes grote vlaggen als muurkleden – honneurs van Balentyne en de soldaten die hier gestationeerd zijn. In deze ronde ruimte is er een deur naar de binnenplaats en een trap naar boven. De groep staat onderaan de trap – Onyx gaat eerst onderzoeken en rapporteert snel terug. De trap leidt tot een boogschuttersruimte; overal zijn er gleufjes om uit te schieten – de hele buitenmuur zit er vol van. Tussen de twee trappen, naar boven en beneden, staan twee rekken vol pijlen, duizenden pijlen. De trap naar boven leidt tot hun doelwit – de raven. Onyx, nog steeds onzichtbaar, gaat even verkennen en komt snel terug.

Boven zijn er nog twee wachters in een kleine ruimte die vreselijk stinkt – een sterke ammoniakgeur. De bovenste traptreden zijn al dik beklad in vogelpoep en de ruimte staat bijna enkeldiep vol witgrijze kak. De zichtbare leden van de groep nemen de vormen aan van wachters. Rook cast een silence spreuk op een steentje en deze gaat in de vuist van Hai’A. De monnik en Licère lopen naar boven, en worden aangesproken door de twee wachters,

“Ja? Wat is er aan de hand?”

“Mompelmompel…problemen…mompel” zegt Licère.

“Hoezo problemen?”

“Kijk hier…” Licère wijst naar beneden met zijn linkerhand en wappert vriendelijk met zijn rechterhand… die de elleboog van de wachter even aanraakt. Er ontstaat en donkere flits negatieve energie en de wachter sterft, kokhalzend. Hai’A lanceert zichzelf over Licère heen en na een salto komt zijn hiel neer op het hoofd van de andere wachter. Ook deze gaat liggen – met een gebroken nek.

De onzichtbare Onyx tilt de sleutels van de riem van de wachter en ze verdwijnen. Een paar seconden later vloekt hij,

“Geen van deze gaat passen.”
Rook, nog steeds in de vlaggenkamer, heeft het gezicht overgenomen van de dode wachter. Hij wordt licht verrast wanneer de deur open knalt en een groep wachters stroomt naar binnen. Rook wijst naar de trap en fluistert,

“Naar beneden…”

De eerste wachter, zwaard in hand, kijkt Rook aan en zegt, “Hamer.”

“Hamer?”

“Laat je wapens vallen en ga nu tegen de muur staan!”

Rook stapt echter op hem af en houdt zijn vuist boven zijn hoofd. Hij trekt naar beneden en een wolk verschijnt in de lucht. Grijze, rokende regendruppels vallen neer op de voorste twee wachters en ze gillen uit van pijn! De twee proberen Rook snel te overmeesteren, maar de evil regen brandt in hun huid en één valt dood neer. De derde wachter, niet oplettend, probeert een soort charge uit te voeren maar wordt levend verbrand voordat hij Rook haalt.

De volgende twee kijken deze gebeurtenissen verbaasd aan en gaan de trap naar beneden afschermen. Ze pakken kruisbogen en laden ze snel. Dat laat nog ééntje achter, en deze mompelt de woorden van een spreuk en roept de naam van Mitra aan. Rook voelt zijn ledematen verstijven… totdat een koud vuur zijn spieren schoonveegt. In zijn oor hoort hij één woord gefluisterd in de Infernal taal.

Eenvoudig vertaald “Dood hem.”

*******************************

De acoliet pakt een hoorn van zijn riem wanneer de spreuk faalt, en dan wordt zijn leven heel ingewikkeld. Twee wachters rennen snel de trap af naar beneden – de een stopt onderaan de trap, buiten de regenzone, en zegt,

“We hebben boven hulp nodig!”

De andere komt helemaal naast hem staan en vraagt,

“Wat moet ik doen?”

Het zijn Bar en Hai’A, en Hai’A, naast de acoliet, ziet 8 man en een tweede acoliet naast het fontein staan. Ze wachten duidelijk op iemand in het kerkje.



Gepost door Tuning op 11 juni 2015 om 8:02 uur.
Reacties van bezoekers (66 reacties)
JaccoJacco

En het kasteel is in rep...bijna ook in roer.

 


Gepost op 11 juni 2015 om 18:11.
RookRook (Jacco)

komt dat door ons?

 


Gepost op 11 juni 2015 om 18:12.
OnyxOnyx (Opa)

nee hoor, wij zijn heel rustig... al die anderen zijn in rep en roer


Gepost op 12 juni 2015 om 8:24.
JeffJeff

Check je email, Jacco, laat maar weten wanneer je het hebt gedownload.
Ik kan het ook OCR-en maar het wordt 600Mb. Misschien moet ik het weer proberen, maar op 150 dpi :-)


Gepost op 12 juni 2015 om 21:05.
JaccoJacco

thanks!!! :D

 


Gepost op 13 juni 2015 om 10:44.
JaccoJacco

@Jeff blz 838 - 839 ??

 


Gepost op 13 juni 2015 om 12:31.
JeffJeff

Helaas.
Maar wel... http://www.rpgmp3.com/ipb/files/category/13-dungeons-and-dragons-35/ 


Gepost op 13 juni 2015 om 14:02.
Holy DMHoly DM (Jeff)

Turn Undead wordt zelden gebruikt. Ik zit er aan te denken de Pathfinder variant te gebruiken. Kort samengevat - alle clerics kunnen positive of negative energy channelen - in een 30' radius om zich heen.


Positive energy - kies elke keer of je levende wilt genezen of ondodoen schade doen. (Will save half damage DC 10 + 1/2 cleric level + CHA modifier)
Negative energy - kies elke keer of je ondoden wilt genezen of levenden schade doen. (Will save half damage DC 10 + 1/2 cleric level + CHA modifier)
Je geneest/ deelt schade van 1d6 per cleric level. Je kiest zelf of jij doelwit bent of niet. Channel energy gaat (3 + CHA modifier) keer per dag. 

Turn Undead is een feat: Je kunt channel energy gebruiken om ondoden te verjagen.
Selective Channeling is een feat: Je kunt (CHA modifier) targets negeren met je channel energy.

Voorbeelden van andere feats:
Extra Channeling - 2 keer per dag extra
Command Undead - gebruik channel energy om ondoden te commanderen.
Channel Smite - doe je channel energy tijdens een melee attack
Improved Channel - +2 op DC

Clerics etc krijgen ook een bonus feat om de 4 levels om deze een beetje bij te houden :-)

Schiet maar!


Gepost op 14 juni 2015 om 13:15.
Holy DMHoly DM (Jeff)

En anders maak ik het een optie bij Character creation - kan ik met gemak de Good guys gebruiken zoals ze al beschreven zijn hypocrite


Gepost op 14 juni 2015 om 13:16.
Holy DMHoly DM (Jeff)

O ja - en (Anti)Paladins zijn op z'n Pathfinders. Die van 3.5 missen te veel opties.

Het verschil?
Smite is nuttig in plaats van een gok! (blijft een paar keer per dag)
+ CHA modifier to hit en + Paladin level to damage zoals normaal
+ CHA modifier deflection bonus to AC for attacks from the target of the Smite. (Da's nieuw)
Smite attacks ignore DR (Dit ook denk ik)
Smite lasts until the chosen target is dead, or a new target is chosen. (JA! JA! JA! JA! JA!)


Gepost op 14 juni 2015 om 13:22.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Hij die alles slikt, moet ook alles verteren
 
Agenda
We spelen waarschijnlijk online, en anders mogelijk in de blokhuispoort
 Januari 2021
MaDiWoDoVrZaZo
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Opa's campaign
33x gespeeld
Amn
23x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
115x gespeeld
Online
13x gespeeld
Wytgaard
3x gespeeld
Lwdn
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Grou
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.