De groep komt aan bij het volgende dorp en wil eigenlijk meteen door. Deze etterende puist midden in het landschap is slecht voor de ogen.
Alleen goed fatsoen (we moeten immers een ieder waarschuwen) en misschien het vooruitzicht van een kroeggevecht zorgt ervoor dat er toch een herberg gezocht wordt.
Hier in deze herberg is alles x2 qua prijs. Dus een groot aantal goudstukken veranderen van eigenaar voor het vooruitzicht van een zacht bed en herkenbaar voedsel (een feestmaal).
Na wat heen en weer geklets met de eigenaar is het tijd om eens op bezoek te gaan bij de baas van de stad. Onderwijl wordt er gepoogd wat loot te verpatsen en met veel moeite lukt dit dan uiteindelijk tegen de 'standaard' verkoopprijs. Hierna is de baas of eigenlijk zijn de bazen van de stad aan de beurt. Maar daarvoor komt de groep nog een stelletje herrieschoppers tegen. Zij hebben er zin in om nieuwelingen te pesten en komen voordat de initiatiefronde voorbij is erachter dat dit geen goed idee was.
De aanstichter ligt dood op de grond, drie bendeleden zijn bewusteloos en de overgebleven proberen zich na wat halfslachtig verweer tegen de binnen 6 seconden aanwezig zijnde stadswacht te verdedigen in de vorm van een aanval richting de helden....
Net voordat de groep door de 'kapitein' in de cel worden gegooid blijkt dat ook hier goed te handelen valt met informatie. De groep koopt zich vrij en betaald met het spoedige vertrek de volgende dag. Echter hebben de 'bazen' handelaren toch nog wat bewijs nodig, dus voordat dit haastige vertrek plaatsvind moet de groep toch nog wat bewijs leveren. Dit is echter geen probleem. En even later is de groep toch op weg naar het volgende dorp met een oorlogspaard en oorlogspony rijker als extra compensatie :-D.
Eenmaal buiten de stad vertoond een groepslid nog wat interesse in een zijden onderbroek van een dikzak(lees burgemeester) die is afgezet uit de stad.
--
Aangekomen bij een dicht bebost gebied, een klein stukje van het volgende dorp op de route heeft de groep nog een ontmoeting met een Worg. Deze heeft een persoonlijk conflict met de animal companion (wolf) van de lokale druid.
Met wat 'hulp' van de groep is de Worg snel een velletje armer en begeleid de druid de helden richten het volgende dorp.
Een prachtig elvendorp is het einddoel van de dag...
|