Na de discussie wordt gewoonweg besloten de trap te nemen en voor over het terrein te paraderen!
De groep is gemengd over dit idee, maar het wordt toch uitgevoerd. En net als iedereen denkt dat dit rustig gaat lukken gaan de deuren van de burcht open!
Een groepje ondode lizards verschijnt en die laten er geen gras over groeien. Terwijl de dwerg de geredde gevangenen naar buiten probeert te brengen en Cindy haar best doet om de verschillende valhekken op tijd te openen maakt een simpele turn-undead poging van Choq in 1 ronde een einde aan deze dreiging.
Echter de volledige dreiging is nog niet weg, voetstappen volgen en terwijl de groep zich opmaakt voor een terugtrekking komen 2 mensachtige wezens met hoge snelheid uit de burcht te voorschijn. Deze snelheidsduiveltjes lopen zo hard dat ze in 1 ronde het terrein over kunnen rennen. En dat ondanks plassen en glibberige stukjes. De groep gaat snel in de verdediging en Kostin maakt korte metjes met de eerste gast.
De tweede gast blijkt echter niet zo snel neer te gaan en verrast de groep met zijn tactieken. Even ziet het er slecht uit voor Kostin die nu stevig in het nauw zit. De rest van de groep blijft echter niet nutteloos staan (hoewel dat wel even zo lijkt). Even is Snx zelfs zo in de war dat hij bijna zichzelf onthoofd! Maar na een paar ronden is van goed opletten en uitkijken is ook deze laatste dreiging geneutraliseerd.
Laatste dreiging? Niet helemaal.... Nieuw voetstappen volgen en een vrouwelijke stem vraag schreeuwend wie dit heiligdom komt ontwijden!
Dit ondanks de pogingen van Snx om de deur te barricaderen met zichzelf als hulpmiddel.
De nieuwkomster klopt echter dermate hard op de deur dat deze bijna onder de klappen bezwijkt. Snx ziet dat het nutteloos is om de deur nog verder tegen te houden en met de hulp van Choq en Kostin gaan ze het gevecht met deze onbekende dame aan. 'Lady Arthas I presume?' - "No such luck!"
Het blijkt een dame te wezen die flink harde klappen kan uitdelen. En nog wat gemene verrassingen achter de hand heeft. Echter de groep heeft ook nog een paar azen in de mouwen en zo komt er een einde aan het gevecht. Snel worden de restanten meegenomen en eindelijk kan de groep de burcht achter zich laten.
Een tochtje door het moerassige gebiedt en de groep komt uiteindelijk veilig aan in het kampement van de lizards. Hier wordt de groep ontvangen en een klein feestje begint spontaan wanneer blijkt dat de baas en de vrouw van de baas veilig uit de burcht zijn gehaald. Hulde voor de redders!!!
De redders beginnen aan een verdiende rust en onderzoeken de 'gevonden' voorwerpen op bruikbaarheid..
Zoals beloofd door Kessessek krijgt de groep zijn magische items aangeboden:
- Potion of barskin +3 - Potion of hide from undead - Bracers of armor +1 - Wand of CLW (33 charges) - Periapt of wisdom +2 - Ring of protection +1 - Acrobat boots (MiC 67)
|