Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 2
2.1Temple cleared
2.2Tomb of Chonis
2.3Lizardfolk
2.4In de burcht
2.5Het wachthuis
2.6De toren
2.7Terug in het kamp
2.8Bevrijding deel 2
2.9Diep in de burcht
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | HET KAPOTTE LAKEN | THE VAST SWAMP
In de toren van de burchtIn de toren van de burchtGespeeld bij/in Grou op 11 mei 2011
(reacties)

De volgende ochtend wordt de groep door de lizards naar de plek gebracht waar de eigenlijke stamleider vastzit. Toevallig is dit ook de plek welke als volgende tussenstop gepland staat op de kaart. Deze grote burcht in de stijl van cormyr-se architecten heeft zijn beste tijd duidelijk gehad. Hier mag de winterschilder best eens langskomen voor een opknapbeurt.

Tot die tijd komt de groep alvast schoonmaak houden. Niet door de voordeur, maar door een achterdeurtje te openen. Deze 'knock' heeft echter een flink geblaf tot gevolg. Van dit afschuwelijk geluid laat zelfs de barbaar zijn bijl vallen en rent rondjes door de modderige tuin totdat alle paniekletters weer netjes op een rij staan.

De groep als geheel heeft echter wat minder problemen hiermee en gaat binnen aan de slag. In deze duistere ruimte heeft zelfs een sun-rod niet zoveel licht als verwacht. Wel is er voldoende licht om wat te zien. Hier onderaan de toren staan een paar vage elf-achtige wezens met lange kettingen waar ze goed mee om kunnen gaan. Even is het een ping-pong spelletje, maar de grote hond maakt het helemaal vervelend. Dit beest is zo goed als onzichtbaar. En wanneer hij niet in je been zou zitten te bijten dan zou je niet eens door hebben dat ie naast je staat.

Net wanneer de groep wat op orde komt, komen er van boven nog een paar ondode lizards aan met gemene klauwen en spreuken-zuigende krachten. Hier zat de groep niet op te wachten en een verbluffende turn van Choq maakt stof van ze. Daarna volgt de rest van de tegenstanders en uiteindelijk ook de hond. Omringd door vuur en vlammen en geen uitweg is het voor hem een kwestie van tijd....

Nu dit achter de rug is zet de groep door en gaat meteen naar boven. Iedereen weet dat hoog geplaatste gevangen ook altijd in de toren opgesloten zitten. En inderdaad wanneer de dwerg bovenkomt ziet deze een groepje gevangen lizards met alle verschijnselen van gebonden zitten met kettingen aan de muur.

Echter blijkt hier ook een grote bewaker te zitten. Eentje die nog het meest weg heeft van een draakje zonder brute adem. (Alhoewel deze misschien nog wel wat ruikt) In elk geval is 1 grote hap genoeg om de dwerg weer terug de trap af laten te rollen die daarna in een vurige versie van de foetushouding blijft liggen. De barbaar gaat meteen ook omhoog om de dader een poepie te laten ruiken. Echter krijgt hij ook de wind van voren en van achter terug. Slechts met hulp van de toegesnelde priester komen ze minstens net zo snel weer beneden.

Het is duidelijk, zonder een goed plan zullen ze deze lizards niet snel kunnen bevrijden. En aangezien ze aangekondigd zijn door het geblaf van de hond moeten ze snel kiezen wat ze gaan doen. Voordat ze omringd door allerlei vijanden gedwongen worden de laatste keuze te maken.

KarakterSpelerXPInfo
Choq Pake 360
Cindy Johan 360
Kostin Ghostwalker Jeff 360
Nebula Batholiet Vulridir Sr 360
Snx Jacco 360
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 12 mei 2011 om 16:15 uur.
Reacties van bezoekers (75 reacties)
PakePake

Was het boven niet donker?


Gepost op 12 mei 2011 om 8:09.
TuningTuning

Ja, maar er was net genoeg licht om wat te zien :-)


Gepost op 12 mei 2011 om 9:23.
JeffJeff

TANDEN!


Gepost op 12 mei 2011 om 9:59.
PakePake

TROS logo zijn 4 'oogjes' over elkaar, dus toch weer een beetje anders Jacco. :-P, ze verzinnen wat sterfiguren.


Gepost op 12 mei 2011 om 10:05.
JaccoJacco

uh..burcht met ch

 


Gepost op 12 mei 2011 om 11:27.
JeffJeff

Ultimate Magic (LINK) is geweldig!!!


Gepost op 12 mei 2011 om 11:58.
PakePake

De dollar euro koers is gunstig :D
De Magus, daar zat ik vandaag nog aan te denken, ik ben benieuwd hoe ze die hebben uitgewerkt. De fighter/wizard.


Gepost op 12 mei 2011 om 15:39.
TuningTuning

beter zo? Wink


Gepost op 12 mei 2011 om 16:15.
JeffJeff

Ja - harde kaft boek van $35 is maar €23. :-)

Ik gooi de pdf in de dropbox en deel het met jullie. De Magus is erg leuk, en het Words of Power systeem is intrigerend. Ook veel leuke spreuken natuurlijk.

Level 7 - Create Lesser demiplane... Bohairic? :-)


Gepost op 12 mei 2011 om 17:59.
TuningTuning

Ooooeeeh! Die create demiplane is echt gaaf :-)


Gepost op 12 mei 2011 om 18:36.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Tegeltjeswijsheid
Niets is moeilijker dan vergeten wat je zo bezighoudt.
 
Agenda
Het tussen-avontuur is beëindigd.
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Grou
12x gespeeld
Wytgaard
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.