Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Introductieruimte
  Wheloon
1.2De tempel van Mystra
1.3Een zwarte dag
1.4Geen bewaking
1.5Terug uit de tempel
1.6Terug in de tempel
1.7Het scherm
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | HET KAPOTTE LAKEN | AANKOMST IN HET STADJE WHELOON
Een donker scherm, displacers en een amfibische otyughEen donker scherm, displacers en een amfibische otyughGespeeld bij/in Grou op 13 apr 2011
(reacties)

De groep onderzoekt alle ruimtes die nog te vinden zijn. De meesten zijn leeggehaald of er zijn alleen vernielingen aangericht. Blijkbaar hebben de creaturen die dit achtergelaten hebben een grondige hekel aan Mystra.

De meest ruimte (T26) met een vreemd portaal achter een dun kleedje welke de line of effect netjes blokkeerd is iets wat lijkt op een portaal.
Dit koude uitstralende object is een vreemd ding en nadat de overige ruimtes onderzocht zijn blijft hier nog enige discussie over wat er nu mee te doen...
Doorheen??? Of juist niet...

In de martel ruimte (T29) zijn nog wat lichamen gevonden. Hevig verminkt en slechts een paar hints naar de namen van de vormalige eigenaren van deze stoffelijke resten. Voordat de groep echt verder gaat is er nog tijd om deze resten over te dragen aan de Purple Dragons.

 

De ruimte die volgt is een van de ergste tot noch toe. Hier blijkt een altaar te staan die (na wat onderzoek) ter ere van Shar zou kunnen zijn. Ook hangt hier alweer een scherm/portaal. Dit laatste leidt tot enige verwarring, maar de algehele conclusie is toch wel dat dit met rust gelaten kan worden tot het onderzoek in deze ruimte is afgesloten.

Echter het gepruts met het altaar om een verborgen vakje open te krijgen blijkt een summon val te starten. Een 3-tal displacer-beast-met-slang-achtige-kenmerken maken het de groep moeilijk. In het heetst van het gevecht loopt iemand van de groep door het 'donkere' portaal/gordijn en komt uiteindelijk tot de conclusie dat dit een slecht idee was. De schaduwenergie in zijn lichaam begint alle energie op te eten en zijn krachten nemen zienderogen af. Zijn enige redding op dat moment is het standbeeld van Mystra in een paar ruimtes terug. Echter, daar aangekomen, blijkt dit verandert te zijn in een gruwelijk beeld van Medusa. En in deze verwarrende toestand durft hij geen verdere actie te ondernemen.

Choq heeft in de gaten dat er iets niet klopt en gaat erachteraan. Een snelle check en een restoration later is genoeg voor Nebula om weer tot rust te komen.

De ruimte (T32) wordt nog wel verder onderzocht maar een Detect Magic blijkt een slecht idee te wezen. De overweldigende aanwezigheid van magie zorgt voor de nodige duizelingen en de concentratie wordt verbroken. Wel wordt in de verborgen ruimte (na gebruik van Snx zijn universele sleutel) een mooi voorwerp gevonden wat lijkt op een magische shakram.

 

De groep gaat verder door een lange gang en komt bij een ruimte met kooien en een half vernielde kaart getekend op een muur.
Verder is hier niet veel te vinden behalve een amfibische otyugh die korte metten probeert te maken met Snx.
Ternauwernood en met hulp van Nebula weet de immens sterke Snx te ontsnappen aan de tentakels van de Otyugh. Deze houdt zich daarna rustig zodat de groep nog wat tijd heeft om de voormalige kaart te bestuderen.

 

Wel bestaan er nog wat twijfels over de nu te nemen actie. Niemand heeft namelijk zin in een zwempartij met de Otyugh....

KarakterSpelerXPInfo
Choq Pake 375
Cindy Johan 350
Nebula Batholiet Vulridir Sr 350
Snx Jacco 350
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 14 april 2011 om 8:09 uur.
Reacties van bezoekers (34 reacties)
JaccoJacco

ja jeff, je hoort het, je het weer wat gemist :d


Gepost op 14 april 2011 om 9:11.
JeffJeff
Ja, ik had al Hendrik zijn snode plannetjes gehoord ,-)
Ik was ook voor 10 uur in bed :-(

Hopelijk is het slapen snel onder controle, ik had gisteren al de hele dag hoofdpijn van slaaptekort! Nog niet in de DM topconditie nodig om jullie vijf aan te kunnen!
Gepost op 14 april 2011 om 9:42.
JaccoJacco

Ooh dat eerste jaar kan zo verschrikkelijk zijn. Of je moet van die dochters hebben als Eric. Maar dat slaapwerk van Jesse....allemachtig.. Ruben was een stuk beter te behapstukken.

 


Gepost op 14 april 2011 om 21:52.
JeffJeff

Ja - ik wil graag D&D - en maar de hele dag werken en de hele avond weg zijn kan ik Sanne nog niet aandoen. Ik denk dat jullie nog een paar weken in Cormyr rondlopen.


Gepost op 14 april 2011 om 22:45.
PakePake

kan ik? of mag ik? Jeff. ;-)

Wij zijn daar heel makkelijk ingeweest, je moet ook eens wat anders kunnen doen, bovendien zo lang ben je niet weg en elke ouder moet zich kunnen redden. (Tenzij je misschien een drieling of meer hebt :-P )
Ook met het 's nachts voeden, er kan maar beter 1 doorslapen, je kan moeilijk met 2 personen 1 baby gaan voeden. En als het de borst krijgt, tja dan kan jij altijd mooi doorslapen XD.
En als je geluk hebt slaapt ze lekker door.


Gepost op 15 april 2011 om 8:07.
PakePake

Zo hebben wij het gedaan. Maar ja, smaken verschillen :-)


Gepost op 15 april 2011 om 8:08.
TuningTuning

WEKEN?????Cry
Hoe hou je dat vol Jeff Confused. Ik krijg na 1 week al af-kick-verschijnselen... Laughing


Gepost op 15 april 2011 om 8:13.
Vulridir SrVulridir Sr

Wij hadden ook makkelijke meiden...
En we hadden ook toerbeurten. Dan heb je om de dag een volledige nachtrust.
Borstvoeding is natuurlijk wat moeilijk voor Jeff Smile

Maar het is maar net hoe Sanne is. Die moet de avonden wel kunnen trekken.
Jullie weten zelf wel wat je aan kan.
Misschien wordt Jeff ook wel wat milder..Innocent. dan hebben we iets meer kans tegen die mindflayers.


Gepost op 15 april 2011 om 9:26.
TuningTuning

Jaaa.. milder... Of hij (Devil) moet nog wat frustraties kwijt.... dat kan ook!


Gepost op 15 april 2011 om 10:53.
JeffJeff
Muhahahaha!
Gepost op 15 april 2011 om 22:57.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
De medaille snijdt aan twee kanten
 
Agenda
Het tussen-avontuur is beëindigd.
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Grou
12x gespeeld
Wytgaard
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.