Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
- Hoofdstuk 2
2.1Elchiot's hideo
2.2Meet Elchiot
2.3DIE! Elchiot
2.4Stupid demon
2.5Combat
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | STORYBOOK HENDRIK | HOOFDSTUK 2: SPOILS OF COMBAT
Spoils of combatSpoils of combatGespeeld bij/in Johan Wiersma op 9 okt 2002
(reacties)
26-Utkar-1372 [vervolg]
Het is een drukke dag voor onze helden... Na een zware dag is het tijd voor ontspanning in de beste Inn van de stad... Er wordt van alles aangeboden en er kan flink gegeten en gedronken worden. Dit wordt door Snogard en Mawly in praktijk gebracht. Snogard denkt zelfs nog even zijn charmes te kunnen laten werken op een schone dame die naar eigen zeggen op haar vriendje wacht. Maar na de eerste zin:Ben jij een hoer? is het al afgelopen met de vriendelijkheid. Mevrouw heeft er geen goed woord voor over! Verslagen druipt Snogard af en na nog een biertje van Mawly wordt hij naar zijn bed begeleid. Mawly die nog helemaal in de ban is van zijn ontmoeting met de avatar is de vriendelijkheid en charme in persoon. Met grote zelfopoffering bied hij zich aan de dame aan om deze de rest van de avond gezelschap te houden... Misschien dat ze hem iets van de stad kan laten zien? De dochter van de baas van de stad, Lisa, is zeer gecharmeerd en samen vertrekken ze om de stad bij nacht te bewonderen. Helaas voor Snogard wil de slaap niet echt komen, en na wat sluimeren vindt hij eigenlijk dat het weer eens tijd is om de bank te beroven ofzo... Na flink wat omzwervingen komt hij aan bij een bank, maar zijn geweten zegt hem dat je een bank niet kunt beroven zonder gereedschap! Dus maar weer terug, onderweg terug komt hij een ietwat rumoerige drinkgelegenheid tegen. Er blijkt een feestje aan de gang te zijn. Hoogst interresant denkt Snogard, maar eens binnenkijken. Hij wordt door de 'Uitsmijter/Binnenhouder' herkent als een van de helden en hij mag doorlopen Mawly is weer terug en voegd zich bij het gezelschap in de Inn, hier is het overigens al weer wat rustiger geworden. Hij wordt nog wel even voorgesteld aan het vriendje van Lisa en na een biertje en een wijntje laat hij haar in vertrouwde handen achter Maar de nacht is nog niet voorbij... Tijd voor meer gefeest! En omdat het hier zo rustig is vragen ze de uitbater of deze toevallig nog wat weet... En ja hoor! Er blijkt een besloten feestje te zijn, slechts een paar straten verder. Mawly en Wyrnos gaan eens kijken wat daar te doen is Shanice en Tagi vinden het wel welletjes en die duiken onder de wol. Wanneer Mawly en Wyrnos aankomen bij het feest worden ze na enig geklets binnengelaten. Het feest is in volle gang en er worden flink wat liter pullen bier opgemaakt. Voordat Mawly bij de bar is heeft hij er al 2 in handen. Op de bar blijkt Snogard te zitten die in geuren en kleuren de belevenissen van de afgelopen maanden zit te verkondigen Bij de bar blijkt na enig zoeken ook nog een bekende te zitten! Het is de barbaarse priester Wermydil hij is al flink bezopen, maar met enige moeite kunnnen ze toch nog een gesprek met hem aanknopen. De laatste nieuwtjes worden uitgewisseld... Na verloop van tijd weten ze hem om te praten en hij belooft min of meer met hun mee te zullen gaan om een rode draak te meppen De volgende bewuste actie is de volgende morgen; Mawly ligt met 1 been op de bar en met zijn hoofd half op de poot van een barkruk te ronken Snogard ligt ergens in een hoek en is niet in staat te bedenken wat boven en onder is. Wyrnos is wel redelijk bij bewustzijn en blijkt in staat te zijn tot redelijk handelen. Ondertussen zijn Tagi en Shanice aan een heerlijk ontbijt begonnen en al plannen aan het maken, er wordt nog wat gesneupt in de bibliotheek en wanneer de groep 's avonds weer bijelkaar is wordt besloten nog wat verdere voorbereidingen te nemen tegen de draak. Mawly!! heeft uitgevonden dat 6 km ten westen een tombe zit waar een dragonslayer begraven ligt met al zijn spulletjes... Tijd om eens op visite te gaan.

28-Utkar-1372
De groep gaat vroeg op stap en komt al snel aan bij de tombe, na een kleine inspanning en wat uitleg had ook Wermydil geen probleem op even die spullen op te gaan halen... Na een snelle inspectie en een flinke mep met een bijl is de plaat steen die de ingang blokeerd in tweeen gehakt Snogard wordt naar binnen geduwd om wat 'traps' of zo te zoeken en vindt er dan ook al snel een paar Aan het eind van de eerste gang komt hij een deur tegen... Er staat een raadsel op
Touch to die
Touch to enter
Na enig puzzelen wordt gedrukt op de tweede touch en de deur gaat open... Er komt een wazig figuur in zicht van een metertje of vijf... Deels steen, deels ijzer, deels vlees En dan is het dringen geblazen... Mawly wil eerst maar Wermydil ook! Na wat geren komt Mawly als eerst aan bij de golem en steekt meteen zijn speer erin voor flink wat schade! Wermydil komt daarna de kamer niet meer in, een of ander krachtveld belet hem de doorgang! Mawly heeft het nu zwaar, de golem hakt flink door en het begint al snel op een slagerswerkplaats te lijken Shanice maakt ondertussen een nieuwe doorgang en het krachtveld wordt omzeild... Nu wordt er flink gehakt, en geschoten... Vooral het schietwerk van Tagi blijkt erg indrukwekkend! Helaas voor Wermydil is meteen na de eerste ronde meppen helemaal niks meer van zijn bijl over.... Dat ding is hard! Mawly heeft het nu voor gezien en kruipt aan de kant... Tagi schiet vrolijk door, net zoals de golem vrolijk doormept op Shanice Er vallen flink wat harde klappen... Maar de pijlen van Tagi beginnen toch wel wat pijn te doen en na een aantal ronden valt de golem in stukjes uiteen... De ingangsdeur gaat dicht (maar de 'bypass' blijft gewoon bestaan) terwijl aan de andere kant van de kamer een andere deur opengaat...
Wat zit er achter deur nummer 2?
Gepost door Pepijn op 8 juni 2003 om 14:20 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
### Wie niet sterk is, moet het zien te worden
 
Agenda
Deze campaign is in de ijskast geschoven in het deel waar slechts zelden daglicht komt en de temperatuur nooit boven de -18 komt in de hoop toch nog wat van het geheel te kunnen bewaren :-)
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan Wiersma
36x gespeeld
Opa
7x gespeeld
Eric van der Veen
5x gespeeld
Onbekend
4x gespeeld
Marco Otter
2x gespeeld
Jacco Trap
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.