Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
- Hoofdstuk 7
7.1De berserker
7.2Op zoek
7.3Gevonden
7.4Bar fight!
7.5Wee jas
7.6Wee-af
7.7Wee-up
7.8Wéé-Sharléé
7.9Wéééééhjaaah
7.10Wéééééhneee
7.11Karran Kural
7.12Karran Kural 2
7.13Karran Kural 3
7.14Karran Kural 4
7.15Karran Kural 5
7.16Karran Kural 6
7.17Karran Kural 7
7.18Karran Kural 8
7.19Karran Kural 9
7.20Karran Kural 10
7.21Karran Kural 11
7.22Karran Kural 12
7.23Karran Kural 13
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 7 : SOUL PILLARS
Karran Kural 10Karran Kural 10Gespeeld bij/in Johan te Grou op 3 aug 2016
(reacties)

De ijzige vlees achtige pilaren worden onderzocht en het blijkt dat deze kennis van de Spellweavers bevatten.
Waarschijnlijk kan je na een tijdje concentreren op de pilaren om in contact te komen met de geesten ze een aantal vragen stellen (ongeveer gelijk aan contact other plane).
Vooralsnog wordt besloten om dat maar niet te doen.

De deur naar het zuiden wordt geopend waar zich een lange gang achter bevindt met heel veel deuren. Achter elke deur bevindt zich een kleine ruimte waarin zich af en toe wat spullen bevinden.

Deze gang komt weer op een kruizing uit. Rechts is de gang ingestort. Rechtdoor heeft twee deuren en links heeft weer van die koude slierten die het leven uit je trekken als je ze aanraakt.

Een van de summons van malbek kan clairvoyance casten en dat blijkt wel handig om even achter een deur te kijken.
Daar blijkt een mens te staan. Wachtende op iets.
Als verrassing gaan een aantal leden door de deur en een aantal teleport naar binnnen.
De mens blijkt een toof te zijn en blijkt niet gesteld op het bezoek en vraagt de groep weg te gaan. De toof verdedigd zicht door zich van de groep af te zonderen en valt niet meteen aan. Een gespannen gesprek begint.
Na een aantal 'foute' antwoorden en het doorbreken van zijn verdediging wordt de aanval van beide partijen ingezet.

Malbek wordt daarbij geraakt door een vinger des doods die zijn ziel op brute wijze scheidt van zijn lichaam.
Kort daarna wordt de toof verslagen door de groep.

Zodra de necromancer dood is, gaat iedereen bij Malbek kijken. Zijn huid is bleek, zijn lijf al koud - dit ijzige plek helpt niet mee, maar volgens CorDre en Göralt ligt dit ook aan de akelige spreuk die gebruikt werd. 
"Finger of Death vernietigt de ziel." zegt Göralt, "Hij is weg."
Het blijft even stil.

"Niet helemaal," zegt CorDre, "Geen spreuk van een sterveling kan een ziel vernietigen. Het doodt het lijf, en verbreekt de verbinding tussen ziel en lichaam. Zijn ziel is verloren, en alleen zeer krachtige divine magie kan hem terughalen. Magie dat Gond..." (hij tekent een tandwiel over zijn hart) "...mij nog niet heeft toevertrouwd."

Een licht gesis doet iedereen schrikken, en een van de jaszakken van Malbek's bontjas staat even bol. Van onder de vacht glijdt een klein, gouden slangetje. Het kijkt de vier avonturiers somber aan, en glijdt naar de handy haversack van zijn baas. Daar zet hij zijn mond aan een zijvakje, trekt zo hard als hij kan, en kijkt daarna weer omhoog. 
"Is dat Malbek's familiar?" vraagt Cor.
"Had Malbek een familiar?" zegt Sharlie, verbaasd. 
"Al lang," zegt Göralt, "Dat is Kaaan. Wat is er Kaaan jongen? Wil je soms eten?"
Kaaan steekt zijn tong uit en gaat terug naar het zijvakje. Hij schudt zijn staart ongeduldig. Sharlie leunt naar voren en trekt het vakje open, waarna de slang naar binnen verdwijnt.
Na enkele minuten gaat de discussie terug naar de volgende stap. 
"Stom van Malbek om voor die toof te gaan staan, maar hij moest alles van dichtbij zien." zegt Sharlie.
"Niet echt handig, nee, en wat doen we nu?" voegt Göralt toe.
"Wat zochten we ook al weer?" vraagt Hogan.
"Tja, dat wist Malbek!" zegt Sharlie. Ze wrijft aan haar rokend oog.
Uit de tas komt een klein geritsel, en dan verschijnt Kaaan weer - met een opgerold briefje in zijn mond. Hij schudt met zijn hoofd en het papiertje vliegt door de lucht, om tussen de groep in te landen. Cor raapt het op en doet het open.
"Het is in ... Celestial, denk ik. Kan iemand Celestial lezen?"

Goralt: Ja, Celestial is geen probleem! Laat maar eens zien.

“Als je dit leest ben ik dood. Da's niet fijn. 
Versie [kras-kras-kras] 17

Wat nu, zit je je vast af te vragen. Of je bent met andere dingen bezig. Misschien moet je eerst eten, het lijk gaat toch nergens heen. Tenzij het al een zombie is gemaakt. Dat wil ik niet! Haal mij terug! Aan de andere kant...[Malbek vult een halve bladzijde met mogelijkheden...]

Aan de ene kant lijkt het mij leuk om aan te kloppen bij Dugmaren Brightmantel en in zijn bibliotheek te gaan wandelen. Aan de andere kant kan ik vast nog een verschil maken voor de mensen van Cauldron. Het klopt niet dat niemand het voor hen opneemt. Het is mijn taak ook niet, maar het is niet... juist... dat mensen zoals die Wee Jas priester zulke nare dingen doet zonder tegenspraak. {Malbek worstelt even een halve bladzijde met goed, kwaad en rechtvaardig...]

O ja - wat te doen met het lijk? Kaaan zal met de dag weer dommer worden en dat is niet leuk - het beestje is al zijn toegang tot mijn kennis kwijt, en zal zich vervelen zonder onze discussies...tenminste, daar ga ik vanuit. Ik bedoel - ik vond die dingen hartstikke interessant te bespreken, en hij is een deel van mijn bewustzijn weerspiegeld en in een...{Malbek dwaalt weer even af...]
In ieder geval... er is op dit moment [kraskraskraskras] 9862 gp in de pot voor noodgevallen. Als het genoeg is zou ik graag terug komen en onze klus klaren. Anders kunnen jullie mijn spulletjes verkopen om me terug te halen - begin bij de Bracers of Blast Barrier en de scrolls. Die forcecage is wel wat waard, Sequester en Prying Eyes ook.

Ik hoop jullie snel terug te zien.
Lukt het niet dan zal ik jullie komen spoken. Grapje! (Niet echt) Neem wat je nuttig lijkt van mijn spul en geef de rest aan mijn oom in Cauldron. Red Cauldron dus eerst, of in ieder geval mijn oom. En Oletia. 
Succes met je plane, Sharlie! 

Malbek Battlehorn, the Beastmaster, Signatory of the Vital Pact, Malconvoker and Archmage-in-wording.”


Goralt: “Zit er misschien ook een teleport scroll in de scrollcase/rugzak? Hmm, helaas niet. Heej, ik zie dat teleport in z'n spreukenboek staat...
Een nachtje rust en dan kan ik deze wel casten!”

Hogan: “We moeten hem weer terug brengen. Cor moet toch op wel kunnen rezzen? En revivify etc. lukte deze keer niet?”.

Cordre
: “Malbek is gedood door een death effect. Dat is een factor die revivify uitsluit als oplossing.
De component voor raise dead heb ik wel. Alleen de Power van Gond ontbreekt mij nog. Ik weet niet of ik dat mentaal en metafysisch wel aankan. Maar voor Malbek wil ik dat wel proberen.
Mocht me dat schade opleveren dan is dat zeker een optie die ik zal aanvaarden, al is dat natuurlijk niet mijn doel.
Ik zal Gond vragen mij de krachten te geven of mij voor deze dag de krachten van Dugmaren Brightmantle toe te staan die ik - als Gond dat toestaat - haar zal vragen om haar trouwe dienaar terug te brengen om zijn missie verder te voltooien.”


Alakast:
Bij het zien van het bloed van de slechte tovernaar krijgt Sharlie een zachte drang om Alakast hierin te dopen.
Na beide zijden van Alakast even in het bloed gedoopt te hebben krijgt Sharlie een ingeving voor een ritueel dat de relatie tussen Alakast en Sharlie zal verdiepen:
Het Reinigen van de ziel
Voor het ritueel is een speciaal gemaakte mix van kruiden en diamant en goud stof van 10.000 GP nodig.
Sharlie moet naar de rand van de dood worden gebracht en daar gestabiliseerd worden. De mix moet over Alakast en sharlie uitgegoten worden. 
Het ritueel is compleet na 24 uur en dan mag Sharlie weer bijgebracht worden.
Aan het einde van het ritueel zal Sharlie de keuze krijgen volgens welk alignment ze wil leven.

Uit de bezittingen en antwoorden in het korte vraag gesprek met de toof blijkt dat hij hier onderzoek aan het doen was voor de Cagewrights.

Loot van de toof: 
Metamagic rod of lesser empower spel
Ring of Protection +2
Headband of int +2
Amulet of natural armor +2
Cloak of resistance +3
Potion CSW
Scroll dominate person
Scroll Dimension door
300 gp
Spellbook: 
1st: 
Alarm
Comprehend languages
Mage armor
Magic Missle
Shield
Charm person
Identify
2nd:
Blindness
Command undead
Bear's endurance
Mirror image
See invisibility
Spectral Hand
3rd:
Halt undead
Haste
Lightning bolt
Vampiric Touch
4th:
Animate Dead
Confusion
Dimension door
Enervation
Scrying
5th:
Dominate person
Cone of Cold
Spirit Wall
Teleport
Wall of stone
6th:
Circle of death
Create Undead
Disintegrate
Greater dispel Magic
Necrotic mist
7th:
Control Undead
Finger of death
Greater Teleport



KarakterSpelerXPInfo
CorDre Vulridir Sr 1.800
Göralt Chamai Tuning 1.800
Hogan Pake 2.310
Malbek the Beastmaster Jeff 1.800
Sharlie Jacco 1.365
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Johan op 16 augustus 2016 om 15:10 uur.
Reacties van bezoekers (20 reacties)
TuningTuning

Verhaal en XP !!! thumbsup cool


Gepost op 16 augustus 2016 om 16:20.
JohanJohan

Eindelijk en ook nog voor woensdag.
Maar niet binnen 12 uur. :-)


Gepost op 16 augustus 2016 om 16:25.
Vulridir SrVulridir Sr

Dat geeft niks. Zo kan ook meteen Malbek zijn Will and testament erin verwerkt worden. Wel zo handig. 😃

Jammer van de xp. Net geen level up.

Nu toch maar op de knietjes voor Gond en misschien ook Dugmaren Brightmantle. 


Gepost op 16 augustus 2016 om 16:29.
JohanJohan

Extra stukje bij het verhaal toegevoegd over Alakast:

Alakast:
Bij het zien van het bloed van de slechte tovernaar krijgt Sharlie een zachte drang om Alakast hierin te dopen.
Na beide zijden van Alakast even in het bloed gedoopt te hebben krijgt Sharlie een ingeving voor een ritueel dat de relatie tussen Alakast en Sharlie zal verdiepen:
Het Reinigen van de ziel
Voor het ritueel is een speciaal gemaakte mix van kruiden en diamant en goud stof van 10.000 GP nodig.
Sharlie moet naar de rand van de dood worden gebracht en daar gestabiliseerd worden. De mix moet over Alakast en sharlie uitgegoten worden. 
Het ritueel is compleet na 24 uur en dan mag Sharlie weer bijgebracht worden.
Aan het einde van het ritueel zal Sharlie de keuze krijgen volgens welk alignment ze wil leven.


Gepost op 16 augustus 2016 om 16:56.
HoganHogan (Pake)

Als ik je even in de kont pak, das toch wel 450 xp waard...?


Gepost op 16 augustus 2016 om 17:51.
HoganHogan (Pake)

Zo te zien moeten we Sharlie ook nog even ombrengen, geeft vast ook xp. :-)


Gepost op 16 augustus 2016 om 17:54.
CorDreCorDre (Vulridir Sr)

Zeg Hogan, wat wil je bij wie doen? Iemand in de kont pakken voor 450 xp? Blijft uit mijn buurt! 


Gepost op 16 augustus 2016 om 17:59.
Malbek the BeastmasterMalbek the Beastmaster (Jeff)

Ooooooo, spoooook...

Nog altijd geen headband +4...


Gepost op 16 augustus 2016 om 18:15.
Göralt ChamaiGöralt Chamai (Tuning)

** Is even niet te vinden **


Gepost op 16 augustus 2016 om 18:15.
Toubou TibestiToubou Tibesti (Tuning)

oooooooo, spooooook - nog altijd geen wraak genomen! (Hoewel Hogan 'genomen' anders ziet blijkbaar)


Gepost op 16 augustus 2016 om 18:16.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wie buigt voor de ene, laat de ander zijn achterwerk zien
 
Agenda
We spelen in Grou
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
170x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Opa te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.