De deva weet het volgende aan informatie te geven: Hij is een engel die op het slagveld was toen dat deel van zijn plane afgestoten werd. Hij kwam op deze plane van de abyss terecht en werd gevangen door de heerser van deze plane: Adimarchus, een gevallen planetar.
Adimarchus heeft deze proeven gemaakt met hulp van deze Deva, Saureya, voor een eventuele opvolger. Informatie over de volgende proef wil Saureya niet geven. En martelen heeft geen zin want daar heeft hij jaren ervaring mee. Adimarchus heeft Saureya veel gemarteld. Zie de littekens en de tatoos. Adimarchus is een tijdje geleden verdwenen tijdens een grote en nutteloze slag met de horde van Graz’zt, een Demon Lord. Wat Saureya nog wel wil zeggen is dat diegene die de proeven haalt de heerser van deze plane wordt en in staat is om de complete plane te besturen en naar zijn wil te zetten. Zelfs het uiterlijk van de plane kan worden aangepast. Jullie weten toch wel hoe je dat doet toch? Toch? Hoe krachtiger je bent hoe beter en makkelijker je Occipitus naar je wil kan zetten.
Kaurophon kent hij wel. Die is hij een jaar geleden tegen gekomen in de Kathedraal. Kaurophon wilde de test doen maar kon er niet bij komen. Dit omdat de test niet gedaan mag worden door iemand van de lagere planes. Adimarchus wil niet dat iemand van de lagere planes de volgende heerser van deze plane wordt.
Na vragen wat hij van Cauldron en of Toril weet verwijst hij de groep naar Kaurophon. Die had het er over dat hij een tijd in of bij Cauldron heeft gewoond. Saureya heeft hem wel eens horen praten over een groep waar hij lid van was. Cache Rights of zo iets. Maar dat interesseerde Saureya niet zo.
Het korte gesprekje met de Deva wordt afgerond en met een massa beschermende spreuk wurmt de groep zich door de afvoer.
Deze komt uit in een gang welke in een spiraalvorm naar boven gaat. De groep volgt deze vele rondjes en komt een paar 'wachtkamers' tegen waar een paar stoelen de totale inhoud zijn van de kamers.
Bij de eerstvolgende grotere opening komt de groep 'avonturiersparty B' tegen. Bestaande uit een vuurreus en een vormveranderde Rakshasa.
Deze geven de groep er flink van langs. Vooral Sharlie kan een groot aantal stoere littekens toevoegen. Zowel aan lichaam als aan geest, want alleen dankzij de bijzondere spreuken van Cordre is ze nog op deze plane.
Wanneer met veel moeite het gevecht afgerond is, en de groep als overwinnaar overblijft is het tijd om te 'looten' en daarna weer lampje te volgen. Gezien de vele uren reistijd is het misschien aan te raden een rustmomentje in te bakken.
Ook is het misschien slim om wat voorbereidingen te treffen zodat de groep zich niet meer zo kan laten ver-assen ;-)
Rakshasa Treasure: 120 gp, 4 gems a 100gp, Scroll plane shift, resist energy cold 2x (Ar) Fire Giant Treasure: 600gp, Half plate armor, Greatsword, zak stenen
|