Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Het begin
1.2The Accosted Priest
1.3Walking, Running, Se
1.4Hide and Seek
1.5Hide, Seek and Run
1.6Funny Little Dungeon
1.7Bondgenoot of ...?
1.8Negotiation gone bad
1.9Secret doors...
1.10Dungeon Exploring
1.11Spider Attack
1.12Cameleon Power
1.13Dungeon exploring
1.14Mimicing
1.15Mimic Riddle
1.16Dungeon Exploring
1.17Tentacles
1.18Malachite Fortress
1.19Malachite Fortress 2
1.20Malachite Fortress 3
1.21Malachite Fortress 4
1.22Malachite Fortress 5
1.23Malachite Fortress 6
1.24Malachite Fortress 7
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1 : LIFE'S BAZAAR
Malachite Fortress 5Malachite Fortress 5Gespeeld bij/in Johan te Grou op 9 jun 2010
(reacties)
<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt;"><span style="font-size: small;"><span style="font-family: Times New Roman;"><strong style="mso-bidi-font-weight: normal;">Door Malbek the Beastmaster<br /></strong><br />We hadden die Kazmoyen bijna te pakken wanneer, je gelooft het niet, een Beholder verscheen! Ik nam even de tijd om de bijzondere spierstructuur van de tien oogjes te bewonderen terwijl hij iets zei over kinderen. Het viel mij op dat die kleine takjes toch goed<br />beschermd waren, ook al leken ze alsof ze in je hand af zouden breken.<br />Hij ging door met praten en op een gegeven moment had ik het idee dat ik iets gemist had. Iedereen keek me weer aan, zoals toen ik iets zei over langere tanden willen hebben. Ik zou net CorDre vragen wat er aan de hand was, wanneer ik een klap kreeg van die dwergachtige<br />slavenhandelaar. O ja, die hadden we nog niet uitgeschakeld!<br /><br />Iedereen was aan het rondrennen en die Beholder riep dat iedereen stil moest gaan staan, of hij zou ingrijpen. Ik probeerde rechtop te staan maar had hoofdpijn; ik voelde op mijn hoofd en mijn hand was helemaal onder het bloed! Ik had net de tijd om te beginnen met hopen dat mijn hersens onbeschadigd waren wanneer het donker werd. Ik werd wakker op de stenen vloer en voelde gelijk veel beter. Zo'n tien voet verderop zag ik Toubou zijn hand terugvliegen naar zijn lijf - soms denk ik dat hij meer dan alleen lenig is. Hij zal een onderzoek vast leuk vinden. Ik vraag hem een keer na het eten.<br /><br />Maar ja, blijkbaar had hij mij opgelapt en ik bekeek de situatie. Ik had al mijn summons gebruikt, en had alleen nog simpele cantrips ter beschikking. Uiteraard had ik een Acid Arrow geleerd, en die energie kon ik ook lekker aftappen om een vijand (van veel te dichtbij) wat<br />zuur in het oog te sproeien. Dat ik op de grond lag geeft aan hoe gevaarlijk dat is! Ik moet echt scrolls leren maken, of een wand. Maar ja, waar was ik ook al weer? O ja - die Beholder zei iets over kinderen en die Kazmoyen keek boos. De Beholder zei iets over ingrijpen als mensen steeds ruzie maakten en ik probeerde hem tegen de dwergachtige uit te spelen. Die Kazmo was ook een vreemd gastje; van dichtbij had hij de neus van een trol, en zijn huid had groene trekjes! Wat een familiegeschiedenis zal hij niet hebben! Naast mij lag zijn Howler, en zijn borstkast ging nog moeizaam op en neer. Zeker een klaplong. Oei, dat zal pijn doen! Maar ja, het was zijn verdiende loon - als je Sharlie haar enkel had gezien, wist je dat die dingen gevaarlijk zijn. En daar kwam die Kazmo aan met een flesje open om het beest op te lappen!<br /><br />Ik dacht snel en ging over in actie! Mooi de vijand door de Beholder laten uitschakelen, dacht ik. Konden we al die slaafjes gemakkelijk redden. Ik sprong voor het flesje, overtuigd dat de Beholder me niet kon zien, en probeerde het uit Kazmo zijn hand te meppen. Tegelijk riep ik, "Verraad!" en "Hij valt weer aan!". Wanneer lange sneden verschenen op mijn armen en nek wist ik dat &eacute;&eacute;n van die oogjes van de Beholder ons toch in de gaten had. Jammer. Toen besefte ik mij ook ineens dat we de situatie gewoon verkeerd hadden geschat. De Beholder kwam weer helpen, zoals hij vaker doet bij mensen in nood. Ik weet niet waarom we zo vijandig deden; het zal de adrenaline zijn geweest.<br /><br />Toubou begon te vloeken over het verspillen van zijn healing en dat vond ik vreemd. Dat leek alsof het uren geleden was! Dat hij zich daar nog steeds druk over maakte, wat een tijdsverspilling! Ik ging er van uit dat hij dat risico ook zou hebben genomen. Misschien zie ik dat verkeerd, dat gebeurt wel eens. Of vaker, zelfs. De Howler begon wat rustiger te ademen en probeerde op te staan. Die Kazmo hielp het omhoog alsof hij het echt aardig vond - vreemd hoe je zo kwaadaardig kunt zijn en toch dieren liefhebben. Maar ja, ze hadden elkaar wel<br />gevonden, de gemene Howler en de gemene slavenhandelaar.<br /><br />Toen gebeurde er iets met Oletia, Magic Missiles uit het niets! Die demonische dwerg was toch terug! Of misschien had die Knuffelbeholder een extra lijfwacht meegenomen? Sommige mensen zijn racistisch en geven hem geen kans om van zijn goede kanten te laten zien. Er waren nog meer van die Missiles en uiteindelijk moest de Beholder toch weer ingrijpen; voor onze eigen veiligheid moesten we uit elkaar in twee groepen. Dat had hij snel gezien, en toen was ik zeker dat hij ons wou beschermen. Waarom hij riep? Ik vermoed dat Oletia ook op slinkse wijze die Kazmo probeerde in te luizen. Zij is ook te wantrouwend, dat ze de Beholder steeds moest uitdagen zo! De grote, vriendelijke Beholder ging daarna over naar het redden van een kind! Een menselijk kind, geloof het of niet! Die vloog huilend door de lucht naar het<br />grote oogbal terwijl wij ons voorzichtig terugtrokken naar de deur.<br />Toubou probeerde het tegen te houden, want die heeft net als Sharlie een bloedhekel aan vrijheidsberoving. Ik riep dat de Beholder wist wat hij aan het doen was, en dat hij terug moest komen, maar de Beholder had zeker tijdsnood want hij moest Toubou&nbsp; pijn doen om te zorgen dat niks de redding van het kindje verstoorde. Cor kon hem voorzichtig oplappen zonder extra klappen te krijgen, en dat wist de Beholder natuurlijk van te voren. Wij besloten gezamenlijk om terug te trekken om te overleggen en te wachten totdat dat kind terug was bij zijn ronde beschermengel. <br />Toubou en ik probeerde met die Beholder te praten, om erachter te komen waarom hij dat kind moest redden, en waar hij hem naartoe zou brengen. We probeerde hem ook te overtuigen dat we aan dezelfde kant waren &ndash; en dat hij de anderen kinderen ook moest bevrijden, maar hij wou alleen &eacute;&eacute;n kind, helaas, en wilde ook niet praten. <br /><br />Toen het kind bij de Beholder was gingen ze niet gelijk weg! Hij zei dat hij een spektakel wou zien, en dat we moesten vechten! Een arenagevecht, en wij allemaal op het einde van onze Latijn! Erger nog, de brandwonden op Kazmo zijn armen en nek waren al voor de helft<br />genezen! Ik haalde mijn gedachtes terug naar onze situatie, want ik werd heel snel afgeleid door het bestuderen van die Beholder. Wel een geweldig beestje, maar ik begon te vermoeden dat er iets niet pluis was met mijn redenering! De Beholder kon niet aardig zijn, &eacute;n ons dwingen om met die Kazmo te vechten! Ik begon te vermoeden dat hij mij had geraakt met een enchantment, en toen was het weer anders tussen ons.<br /><br />CorDre deed zijn best om de groep op te lappen en vroeg mijn advies over die Kazmo. Bleek dat hij nog een Heat Metal spreuk had geleerd! &ldquo;Die kan je goed inzetten!&rdquo; heb ik hem kunnen verzekeren. Ik doorzocht mijn rugzak en ontdekte nog een Tanglefoot Bag. Ik dacht gelijk aan dat enge Grell en een plan begon te vormen in mijn hoofd. Ik nam de leiding en deelde het lijmzakje aan Oletia uit &ndash; zij is het beste met mikken die ik ken. Ik gaf iedereen hun instructies&hellip; denk ik. Ik vermoed nu dat het alleen in mijn hoofd was, ook dat gebeurt wel eens. Gelukkig zijn deze mensen slim en creatief, en wisten ze mijn plan toch uit te voeren.<br /><br />Zodra we klaar waren hebben we allemaal die Howler aangevallen &ndash; verdeel en heers! Hij ging met moeite neer, maar wanneer hij neerging was Kazmo woedend. Woedende mensen maken fouten, en hij rende op ons af zonder tactisch na te denken. Wij splitsten op en omsingelden hem.<br />Oletia plakte hem vast op de grond en Cor begon zijn harnas op te warmen. Terwijl hij met zijn Urgosh de lijm van zijn voeten schraapte bleven we hem beschieten en slaan, en wanneer hij vrijkwam kon hij alleen maar langzaam lopen. Sharlie deed iets gruwelijks met het hoofd<br />van de Howler en alweer liet die Kazmo zich door zijn woede leiden. Terwijl hij tevergeefs achter Sharlie aan ging schuifelen, werd hij van alle kanten aangevallen. Ik zag, op het laatst, dat hij de ernst van de situatie begreep, maar hij kon moeilijk een strategie bedenken wanneer zijn zware harnas pruimrood begon te gloeien! De stank van gegrild vlees vulde de kamer en hij werd neergeslagen door Toubou.<br /><br />Toch indrukwekkend wat wij met een goed plan voor elkaar kunnen krijgen!<br /><br />Wanneer we bijgekomen waren, was die Beholder al weg, en dat kindje ook. We lieten de rest los en die mompelden iets over meer gevangenen &hellip; met slechts twee Hobgoblins als <span style="mso-spacerun: yes;">&nbsp;</span>bewaking. Dat moet te doen zijn, dachten we, en we besloten om iedereen in &eacute;&eacute;n klap te gaan bevrijden. <br />Ik zal dat jongetje rekenles moeten geven want dat waren geen twee Hobgoblins! Aan de positieve kant, we hebben een heleboel wapens en harnassen buit kunnen maken &ndash; die Hobgoblins zullen ze toch niet meer nodig hebben, en de Mimic vindt het leuk om alles te sjouwen.<br /><br />Met het geld kan ik meer spreuken kopen, en een riem zoals Toubou. Ik heb ook het gevoel dat ik nog meer spreuken in de lucht kan houden &ndash; al dit stress is goed voor mijn <span style="mso-spacerun: yes;">&nbsp;</span>vaardigheden &ndash; ik push mezelf heel hard.<strong style="mso-bidi-font-weight: normal;"><span style="font-size: 18pt;"></span></strong></span></span></p> <p><span style="font-size: small;"><span style="font-family: Times New Roman;"><strong style="mso-bidi-font-weight: normal;">Loot:<br />Horde hobgoblins:<br /></strong>Longsword 14x<br />Studden leather 14x<br />Light Shield 14x<br /><br /></span></span><span style="font-size: small;"><span style="font-family: Times New Roman;"><strong style="mso-bidi-font-weight: normal;">Kazmojen:<br /></strong>Full plate Mail<br />Dwarven Urgosh MW<br />Zakje 180 gp<br />2 sleutels<br /><br /></span></span><span style="font-size: small;"><span style="font-family: Times New Roman;"><strong style="mso-bidi-font-weight: normal;">Howler:<br /></strong>Sleutel (voor de ketingen van de kinderen)<br /><br /></span></span><span style="font-size: small;"><span style="font-family: Times New Roman;"><strong style="mso-bidi-font-weight: normal;">Bewakers:<br /></strong>Longsword 5x<br />Studden leather 4x<br />Banded Mail 1x<br />Light Shield 4x<br />Javelins 12x<br />15 gp<br />88 sp</span></span><br style="mso-special-character: line-break;" /><br style="mso-special-character: line-break;" /></p>
KarakterSpelerXPInfo
CorDre Vulridir Sr 500
Malbek the Beastmaster Jeff 500
Olétia Smooth Handyhand Pake 500
Sharlie Jacco 500
Toubou Tibesti Tuning 500
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Johan op 14 juni 2010 om 12:40 uur.
Reacties van bezoekers (56 reacties)
JeffJeff

Malbek is leuk.

"Ik vertelde iedereen precies wat ze moesten doen en ze waren heel blij met mijn leiderschap... of misschien was dat alleen in mijn hoofd. Dat zou hun blikken verklaren"

SmileSmileSmile


Gepost op 14 juni 2010 om 14:04.
JeffJeff

Ik heb een nieuwe versie gemaild, Johan - er miste ook een aantal gegevens.


Gepost op 14 juni 2010 om 18:44.
JaccoJacco

maarrrrr uh.. Ik mag wel levellen toch?

 


Gepost op 14 juni 2010 om 19:18.
JohanJohan

Jahoor, je mag wel levelen!


Gepost op 14 juni 2010 om 21:30.
Malbek the BeastmasterMalbek the Beastmaster (Jeff)

Mooi - de kust is veilig! Ik ben benieuwd waar die dwergdemongast heen ging - hij ging toch door deze deur?

Eerst deze mensen bevrijden, we brengen ze naar de Tempel, dan onze beloning krijgen, healing belts kopen... dan rusten, verkopen en kopen. Daarna ben ik nog steeds benieuwd wat hier allemaal zit, stel ik voor om de rest op te gaan ruimen. Die Kazmo zal vast ook nog loot hebben - en een evil twin mimic. (Misschien kunnen we die twee het laten uitvechten? Sharlie, vraag hem of hij tegen die andere wil vechten?) Smile


Gepost op 14 juni 2010 om 22:46.
JeffJeff
Zijn we level 5?
Gepost op 15 juni 2010 om 20:17.
TuningTuning

Zo klinkt het wel... want we waren al gelevelled ;-)


Gepost op 15 juni 2010 om 20:27.
PakePake

Oei, wat moet ik dan nu? Level beguiler? of toch maar rogue?


Gepost op 15 juni 2010 om 20:56.
JohanJohan

Level 5 al? Dat gaat wel heel snel.
En jullie gaan al sneller dan het verhaal.


Gepost op 15 juni 2010 om 21:04.
JeffJeff

Ik ga voor Master Specialist Conjurer :-)

Lijkt dat de tekst de regelmarkeringen van mijn Word document heel streng hanteert. Ik had het eerst in Notepad moeten plakken en dan versturen :-)
Wie het voor de tweede keer leest, vindt het stukje over de Charm Smile


Gepost op 15 juni 2010 om 21:19.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Random insult
Don't ask me any questions, because I just might tell you the truth.
 
Agenda
We spelen in Grou
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
51x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
170x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Opa te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.