Campagne Extra's
Huisregels en tips
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHINING LANDS | HUISREGELS EN TIPS
Huisregels en tipsHuisregels en tips
Huisregels en tips
Jullie beginnen in Chavyondat, de hoofstad van een land dat Estagund heet. (blz 198, forgotten realms.) Een rijke handelsnatie, geregeerd door een Rajah.
Wat betreft jullie achtergrond vind ik het niet noodzakelijk dat jullie ook uit dit land of zelfs deze regio komen. Er zijn handelsbetrekkingen met andere delen
van Faerun en zoals elke grote stad heeft Chavyondat een uitgebreide handelswijk waar diverse nationaliteiten door elkaar wonen. De meeste handelaren
hebben zich verenigd in handelshuizen, zogenaamde Chaka's. Onafhankelijke handelaren bestaan natuurlijk ook, maar die hebben vanzelfsprekend niet het voordeel
van gemeenschappelijke middelen om bijvoorbeeld een flinke karavaan uit te rusten.
Als je je een beeld wil vormen van de stad, denk aan een kleurijke stad, vol met geuren van specerijen, kleurige stoffen, exotische dieren en exotische types in het algemeen.
(vergelijk een beetje met een drukke stad in bijvoorbeeld India.) Er is een Thayan enclave met Red wizards in Chavyondat.

Huisregels:

Called shots mogen. Als jij vindt dat je een tegenstander een oog moet uitsteken, zal ik dat niet laten. Het is wel moeilijker dan normaal meppen natuurlijk. Geld ook voor spells met een attack roll. Hou er wel rekening mee dat tegenstanders dit dus ook kunnen.
Ik ben van plan om her en der bonus skills toe te kennen op basis van jullie karakterbeschrijving, thuisregio etcetera. synergie bonussen zullen toegepast worden.

Tip: -gebruik professions. Iedereen heeft een beroep, jullie ook. Ik neem geen genoegen met: "ik ben avonturier, punt uit." Jullie zitten in een stad waar het duur verblijven is, dus je hebt een middel van bestaan nodig.
- Huisregels van de DND weekend campagne moeten toegepast worden. Ik plak ze hieronder nog even voor de volledigheid. Ze staan ook op "onze" site, onder het kopje weekend campagne. (enig verschil is dat je nu een eerste level karakter bouwt.
- Zorg dat je in vredesnaam dat je een rijdier hebt en dat je dat kan gebruiken, zorg ook voor de bijbehorende uitrusting; je hebt het nodig. Neem ranks in Ride. Ik straf het af als je dat niet hebt. Mounted combat en aanverwante feats kunnen belangrijk zijn. Het wordt niet een puur Dungeon-crawl campagne; wees daar op voorbereid.
- We spelen in een behoorlijk warme regio. In je heavy armor een hele dag op een paard zitten is niet gezond in dit klimaat. Neem daar voorzorgsmaatregelen tegen als je toch Heavy armor gebruikt. Er zijn zelfs feats voor (*kuch* Heat tolerance *kuch*) Er zijn ook items te koop die ervoor zorgen dat je niet in de brandende zon hoeft te reizen; denk aan de witte mantels die bijvoorbeeld kruisvaarders in de middeleeuwen over hun Maliënkolders droegen.
- Verder ook even in de gaten houden dat de nachten op bepaalde plekken knap koud kunnen zijn.
- Henchmen kunnen en mogen gehuurd worden tegen een door de DM vastgestelde vergoeding. Ze zijn in ruime mate voorhanden in Chavyondat.
- Denk aan de achtergrond. Gebruik de vragenlijst zoals Jeff die heeft opgesteld en zoals die hieronder staat.
- Hoe staan jullie tegenover action-points?
- Ik wil kopieën van jullie sheets. Ook heb ik het recht ten alle tijde jullie sheets te bekijken. Ik ben de DM en dus de baas. MUHAHAHAHA!!!!!

Voor de volledigheid:
Character generation, action points enzovoorts: (bron: http://www.magieck.nl/index.php?page=campagne&campagne=13&extrapage=168) De versie in deze mail is iets anders en dus bindend.

Maak een 1e level karakter en wel met 28 punten.

Score Cost Score Cost
8 0 14 6
9 1 15 8
10 2 16 10
11 3 17 13
12 4 18 16
13 5


Als je écht dat extra punt nodig hebt, dan doen we... 6 = -1, 4 = -2.

Gebruik van de Core boeken, FRCS, Tomes (Blood, Battle, Magic), Completes, Unearthed Arcana variants en die 3.0 boeken (Song & Silence enz.) is prima. Overige boeken in overleg met mij a.u.b.

Geen flaws, geen Exalted Deeds, geen Psionics, geen Ghostwalk. Die gebruik ik wel als DM *grijns*
En geen niet-WoTC boeken. Als die twintig boeken niet genoeg zijn, stuur me even een bericht!
Geen monster races, geen Level Adjustment races, geen templates. Gewoon redelijk normaal graag.

Starting gold: 500gp.


Denk ook aan de volgende vragen voor je karakter: (Je hoeft het niet helemaal op te schrijven of zo, maar het is wel handig om te bedenken...)

Waar was je karakter geboren?
Wie waren zijn/haar ouders?
Hoeveel broers en/of zusters? Hoe heten ze?
Hoe is jouw karakter opgeleid? Waar en door wie?
Heeft jouw karakter hechte vrienden? Zo ja, hoe heten ze?
Heeft jouw karakter een liefde/minnaar/minnares? Zo ja, hoe heten ze?
Is je karakter ooit slachtoffer van een misdaad geweest?
Hoe verdient je karakter zijn/haar brood?
Wat zijn de filosofische of religieuze overtuigingen van je karakter?
Waar houdt jouw karakter het meest van, en waarom?
Wat haat jouw karakter het meest, en waarom?
Waar wordt jouw karakter heel erg bang van, en waarom?
Waar wordt jouw karakter nooit bang van, en waarom?
Waar is jouw karakter het meest trots op?
Waar schaamt je karakter stiekem van, en waarom?
Waarom is je karakter een avonturier geworden?

Action points: (bron: http://www.magieck.nl/index.php?page=campagne&campagne=13&extrapage=167) Ongewijzigd, is identiek aan de tekst op de site.

Using Action Points
You can spend 1 action point either to add to a single d20 roll, to take a special action, or to improve the use of a feat.
You can spend 1 action point in a round. If you spend a point to use a special action (see below), you cant spend another one in the same round to improve a die roll, and vice versa.

Add to a Roll
CHARACTER LEVEL ACTION POINT DICE ROLLED
1st-7th 1d6
8th-14th 2d6
15th-20th 3d6

When you spend 1 action point to improve a d20 roll, you add the result of a 1d6 to your d20 roll (including attack rolls, saves, checks, or any other roll of a d20) to help you meet or exceed the target number. You can declare the use of 1 action point to alter a d20 roll after the roll is made, but only before the GM reveals the result of that roll. You cant use an action point to alter the result of a d20 roll when you are taking 10 or taking 20.

Depending on character level (see table), a character might be able to roll more than one d6 when he spends 1 action point. If so, apply the highest result and disregard the other rolls. A 15th-level character, for instance, gets to roll 3d6 and take the best result of the three. So, if he rolled a 1, 2, and 4, he would apply the 4 to his d20 roll.

Special Actions
A character can perform certain tasks by spending an action point.

Activate Class Ability: A character can spend 1 action point to gain another use of a class ability that has a limited number of uses per day. For example, a monk might spend an action point to gain another use of her stunning fist ability, or a paladin might spend an action point to make an additional smite attack.

Boost Defense: A character can spend 1 action point as a free action when fighting defensively. This gives him double the normal benefits for fighting defensively for the entire round (+4 dodge bonus to AC; +6 if he has 5 or more ranks in Tumble).

Emulate Feat: At the beginning of a characters turn, he may spend 1 action point as a free action to gain the benefit of a feat he doesnt have. He must meet the prerequisites of the feat. He gains the benefit until the beginning of his next turn.

Extra Attack: During any round in which a character takes a full attack action, he may spend 1 action point to make an extra attack at his highest base attack bonus. Action points may be used in this way with both melee and ranged attacks.

Ignore attack of Opportunity: A character may spend 1 action point to perform an action that would normally draw an attack of opportunity. He must decide whether or not to use this action point before the AoO is resolved.

Improve feat: A character can roughly double the effect of any one feat (other than metamagic feats) that they already possess. Each effect requires a free action to activate and lasts 1 round. Work with the nice GM on this one. See below for some examples.

Skill Tricks: A character can use two Action Points on leveling up to buy a Skill Trick (Complete Scoundrel). You can save it from the previous level (unlikely) or use them from the new level (risky). Choices, choices.

Spell Boost: A character can spend 1 action point as a free action to increase the effective caster level of one of his spells by 2. He must decide whether or not to spend an action point in this manner before casting the spell.

Spell Recall: Spellcasters who prepare their spells in advance can spend 1 action point to recall any spell just cast. The spell can be cast again later with no effect on other prepared spells. This use of an action point is a free action and can only be done in the same round that the spell is cast. Spontaneous spellcasters such as sorcerers and bards can spend 1 action point to cast a spell without using one of their daily spell slots. This use of an action point is a free action and can only be done as the spell is being cast.

Stable: Any time a character is dying, he can spend 1 action point to become stable at his current hit point total or -9, whichever is higher.


Improved Feats
The use of action points opens up a whole range of possible feats. However, its easier on characters simply to improve existing feats to take advantage of action points that way, characters neednt spend their precious feat slots simply to gain the ability to use their action points. Below are a few examples of how action points can be used with existing feats. Unless otherwise stated, each effect requires a free action to activate and lasts 1 round.

Blind-Fight: You can spend 1 action point to negate your miss chance for a single attack.

Combat Expertise: You can spend 1 action point to double the bonus to Armor Class granted by the feat. For example, if you take a penalty of -3 on your attack roll, you gain a +6 dodge bonus to AC.

Dodge: You can spend 1 action point to increase the dodge bonus granted by the feat to +2. The effect lasts for the entire encounter.

Improved Critical: You can spend 1 action point to double your critical threat range. Since two doublings equals a tripling, this benefit increases your threat range from 19-20 to 18-20, from 17-20 to 15-20, or from 15-20 to 12-20, including the effect of your Improved Critical feat. This benefit stacks with the benefit from Improved Critical, but not with other effects that increase threat range.

Improved Initiative: You can spend 1 action point to double the bonus on initiative checks granted by the feat, from +4 to +8.

Metamagic Feats: You can spend 1 action point to add the effect of any one metamagic feat that you have to a spell you are casting. The spell is cast at its normal level (without any level adjustment because of the feat) and takes no extra time to cast.

Heighten Spell automatically raises a spells effective level to the highest level of spell you are capable of casting. For example, if a 7th-level wizard with the Heighten Spell feat casts burning hands and spends 1 action point to heighten the spell, the spell is treated as if it were a 4th-level spell in all respects even though the wizard prepared it normally (as a 1st-level spell).

Power Attack: You can spend 1 action point to double the bonus on damage rolls granted by the feat. For example, if you take a penalty of -3 on your attack roll, you add +6 to your damage roll.

Spell Focus: You can spend 1 action point to double the increase to save DCs granted by the feat, from +1 to +2.

Spell Penetration: You can spend 1 action point to double the bonus on caster level checks granted by the feat, from +2 to +4. The effect lasts for the entire encounter.




 
Gepost door Angelique op 30 maart 2008 om 11:28 uur.
© 2003 pepijn
 
Random insult
You take care and I hope I'll run into you - when I'm driving.
 
Agenda
14 augustus!
 Augustus 2008
MaDiWoDoVrZaZo
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Erwin
1x gespeeld
Angelique
1x gespeeld
Deventer
1x gespeeld
Sieger
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.