Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1De kennismaking
1.2Op safari
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHINING LANDS | HOOFDSTUK 1: HET BEGIN....
Op safari: leeuwen, olifanten, neushoorns, kobolds......Op safari: leeuwen, olifanten, neushoorns, kobolds......Gespeeld bij/in Angelique op 14 apr 2008
(reacties)
Op safari: leeuwen, olifanten, neushoorns, kobolds......
Vroeg in de ochtend verzamelt de nieuwbakken party zich bij chaka mithal. Dipu staat ons al op te wachten en geeft ons een routekaart waarop de route naar Djaipur ook staat afgebeeld. We krijgen allen de afgesproken 100 gp per persoon. We slaan nog een paar dingen in en gaan op weg. Het is zaak de hele weg alert te zijn op rumours en vreemde zaken, aangezien we niet precies weten waar op de route de karavanen verdwenen zijn. De 1e dag verloopt zonder noemenswaardige gebeurtenissen, de normale zaken op een redelijk drukke route. Rhett en Vorp rijden elk te paard en Bo zit op zijn riding dog. 's avonds komen ze aan bij een klein stadje/dorpje aan de rivier. We overnachten in een kleine herberg, de hond en paarden gaan op stal. In de bar zijn allerhande vreemde geruchten te horen. Er zouden undead gesignaleerd zijn, en meerdere karavanen verdwenen. Wel is er nog maar 6 dagen geleden een karavaan vanuit Chavyondat naar Djaipur aangekomen, de andere kant op dus. Van een ander chaka. De volgende dag wordt het rustiger onderweg. In de loop van de dag begint het savanne-achtig te worden. Aan het eind van de dag lijkt er zwaar weer aan te komen, het is midden in het regenseizoen en dan kan het flink spoken. Slapen onder de sterrenhemel lijkt niet verstandig. Bo gaat eens op zoek naar een geschikte overnachtingsplek. Hij vindt een oude ruine op zo'n 100m van de weg op een heuvel. Er ligt veel zooi en puin, maar de ruine is stevig genoeg en heeft genoeg beschutting in zwaar weer. Er zijn wat resten van een oud vuurtje van ongeveer een week geleden. De anderen zijn meegekomen en Rhett gaat eens boven kijken. De trap komt uit op een deur die op slot lijkt te zitten. Rhett probeert hem open te krijgen maar dit lukt niet. Vorp probeert het ook eens zonder veel succes. Bo staat nog beneden en ziet ineens door de gaten in de ruine heen iets wat op rook lijkt van de 1e verdieping komen! Zit er leven achter die deur? Bo komt ook maar eens naar boven en vertelt van de rook. Rhett gaat naar beneden het eens buitenom proberen, en Bo helpt Vorp met de deur. Inmiddels is het begonnen te regenen en wordt Rhett lekker nat. Vorp en Bo duwen de deur open, hij blijkt vreselijk te klemmen, maar zit niet op slot. Zodra Vorp de deur door is, wordt hij beschoten door 2 kobolds met een kruisboog, en nog 1 die de deur dicht duwt en op hem af komt. Die heeft er blijkbaar achter gestaan! Bo duwt de deur met kracht weer open en verpletterd de kobold. Bo komt in gevecht met de kobold, terwijl Vorp zich met de twee kruisbogende kobolden bemoeit. Ettelijke seconden later is de hele boel met kracht neergemaaid. Rhett is er ook weer bijgekomen. Er ligt een gehavende en gebonden figuur op de grond. Als we hem losmaken stelt hij zich voor als Arazan, bode van het chaka Mithal. Dit is dus de verdwenen bode! Arazan wil zich graag bij onze queeste aansluiten, om zo zijn plicht te vervullen aan het chaka. Hij vertelt dat hij een wizard is. Dat is mooi! Die hebben we nog niet. ;) Er worden wachten verdeeld en de groep gaat slapen. Tijdens de 2e wacht gaat Vorp eens buiten kijken, ondanks het slechte weer. Hij vindt een paard en even later een wagen. Die zullen van Arazan zijn, hij zei al dat hij ze miste. Vorp zet het paard binnen neer en wrijft het goed droog. Het paard kijkt hem verliefd aan, terwijl Vorps eigen paard begint te briezen. Ik ben niet afgewreven!!!! Als Vorp nogmaals naar buiten gaat wordt hij aangevallen door een stelletje kobolden. 3 kleine ventjes vallen hem aan. Arazan wordt wakker en schiet te hulp. Rhett en Bo blijven heerlijk snurkend liggen. Gelukkig maait Vorp er 1 neer en Arazan de ander. De volgende ochtend gaan we weer verder. Het is inmiddels droog, er is wel wat grondmist. Het zal een warme dag gaan worden. We zien neushoorns, en antilopen, en allerhande wilde beesten. Ineens zien we dat de weg verderop geblokkeerd is, als we dichterbij komen ligt een troep leeuwen uit te buiken van een maaltje. Ondanks de vollebuiken zien ze er gevaarlijk uit, 1 van de mannetjes brult al vervaarlijk naar ons. We lopen achteruit en Bo probeert de beesten te kalmeren. We nemen een lastige omweg om even verderop weer op de weg uit te komen. 's Avonds is er geen echte schuilplaats te vinden, alleen een boom met wat hoog opschietende begroeiing. Bo neemt eerste wacht samen met zijn hond. We hebben vuur gemaakt. Bo's hond, vanaf nu genaamd Rodi, is erg onrustig en flikkert menigmaal met zijn tanden. Er zijn erg veel wilde beesten om de groep heen en Rodi wordt er onrustig van. Ze worden op afstand gehouden door het vuur. Bo herkent de uitroepen en het gedrag van hyena's. Tijdens de tweede wacht is het wederom onrustig. Rhett schiet zelfs een keer op een hyena die zich ondanks het vuur durft te laten zien. Dan hoort hij luid trompetter!! En kudde olifanten dendert op een tiental meters langs het mini-kamp. 's Ochtends heeft iedereen een slechte nacht gehad, maar er is niks gebeurd. We komen zo langzamerhand in de buurt van onze bestemming. We zien weer wat meer bewoning. Ongeveer een dag reizen voor Djaipur komen we in een kleine halfling village uit. Het is een landbouwgemeenschap niet ver van de grens met Luiren. Bo heeft hier vrienden en kennissen wonen en in de herberg worden ze verwelkomd. Iedereen wordt uitgenodigd om te gast te zijn die avond en nacht, en er wordt een klein feestje gevierd! Rumours zijn er niet veel, al lijken er wel wat rare dingen te gebeuren. Er komen minder karavanen langs, en er is weinig contact met Djaipur. De helden gaan slapen, het zal een roerige dag morgen worden.. De volgende

KarakterSpelerXPInfo
? Glibness 75
Bo Greentea Angelique 75
Rhett Rwin 75
Vorp Al Pepijn 75
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Angelique op 15 april 2008 om 22:18 uur.
Reacties van bezoekers (8 reacties)
PakePake
Leuke verzameling
Gepost op 15 april 2008 om 22:19.
TuningTuning
Koboltjes pesten?
Gepost op 15 april 2008 om 22:59.
PakePake
Voor 75 XP zou ik niet een avondje D&D'en..... tenzij er genoeg cola en chips is ;P (Mark denkt er anders over trouwens) haha
Gepost op 15 april 2008 om 23:12.
Vulridir SrVulridir Sr
laat die Xp maar hoor. no sweat!
Goblins mollesteren klinkt véél leuker !!!

Gepost op 16 april 2008 om 0:33.
AngeliqueAngelique
Onze Vorp (hoe verzint Pepijn die namen ;)) heeft de koboldjes compleet in puin gemaaid met zijn sikkels...
Gepost op 16 april 2008 om 14:26.
PakePake
Sorry Marc, Mark=Marc. Oeps.
Ik zie Pepijn al voor me "Mijn character heet...... Vorp" En dan zo een beetje ineengedoken met brede grijns en al grinnikend. Haha. No shame Pepijn
Gepost op 16 april 2008 om 19:38.
SigismundSigismund
75XP is een vorstelijke hoeveelheid XP! Buiten dat laat ik ze gewoon lekker langzaam levellen; karakters zijn zo snel high-powered. Low level campaigns zijn, naar mijn mening, gewoon leuker dan de zwaar overtrokken, enorm epische, high level campagnes. Buiten dat is dit gewoon makkelijker voor de beginnende DM die ik ben.

Wat is nou leuker dan Koboldjes pesten op level 1?
Maar goed, vanavond zullen de characters wel in Jaipur aankomen. Benieuwd hoe ze de problemen daar gaan tackelen.
Gepost op 28 april 2008 om 8:43.
JaccoJacco
nou ze steken een been uit - en daar vallen de problemen daar overheen.

Gepost op 28 april 2008 om 10:13.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen
 
Agenda
14 augustus!
 Augustus 2008
MaDiWoDoVrZaZo
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Erwin
1x gespeeld
Angelique
1x gespeeld
Deventer
1x gespeeld
Sieger
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.