Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
- Hoofdstuk 10
10.1New Campaign 2008
10.2Nederlaag op 't eind
10.3Golarion!
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | DND WEEKEND (2008-2009) | HOOFDSTUK 1
To heal or not to heal, that is the questionTo heal or not to heal, that is the questionGespeeld bij/in Deventer op 3 feb 2008
(reacties)
Barrow of the Forgotten King - deel 1
Barrow of the Forgotten King Onze helden komen aan in het dorpje van Koningstadt, in de buurt van Neverwinter. Ze kennen elkaar al een tijdje en hebben een aantal successen geboekt. Ze zijn helden! Het dorpje is rustig en heeft in mensenheugenis geen problemen gehad. Dat belooft wat. Op een avond in de kroeg, de Kroon en Kool, loopt de kroegbaas op ze af, “Zijn jullie huurlingen? We hebben een probleem.” Het probleem bevindt zich in de lokale begraafplaats en de groep heeft er zin in. Ze begraafplaats is pittoresk en goedverzorgd, maar het hek staat open. Dat hoort niet. Er zijn al drie mensen vermist die hierheen zijn gegaan. De groep spreidt zich uit om de boel te verkennen, en krijgt meteen ruzie met wolven en een worg! Op een begraafplaats! Wat gek! De mausoleumdeur staat ook open, en er liggen twee lijken op de stoep. “Van kwaad tot erger!” mompelt Lewis Platvoet, “Ik heb een slecht voorgevoel.” De halfling dief kijkt naar zijn collega’s: Dragadoca, een lenige dwergpiraat met een houten poot en een papegaai, Tritorium, een rare jongen met een lange ketting, Sonia Vicky, een tovenaar die haar gezicht afdekt, Twinatin, een halfling spellthief met een beroemde zus, en een niet-veel-zeggende, naamloze priester. Ze nemen toch even een kijkje binnen. De lijken zijn twee van de vermisten en zijn naar buiten gesleept – vermoedelijk door de honden. Binnen is er overduidelijk een gevecht geweest, en achter in de kamer is een deur, met een trap naar beneden. “Ik ga eerst!” roept Twinatin, en ze trekt de deur open. Geen vallen hakken haar armen eraf, en een donkere trap is onthuld. De groep loopt voorzichtig en met brandende fakkels naar beneden. Hier is een crypt met een mooi standbeeld van een engel. Lijken liggen opgebaard op stenen tafels, maar zodra mensen in de buurt komen, staan ze op. “BRAINS!” roepen de zombies, voordat ze in de pannen gehakt worden. Van om de hoek komen skeletten met bogen, en deze krijgen ook de wind van voren. Een verstopt meisje wordt gevonden en verhoord. Een groep had de mausoleum aangevallen, en een enge priester had de lijken gezombied. Ze wordt naar het dorp gestuurd met het nieuws. De groep loopt verder en vindt een crypt van een magiër. Deze wordt verzorgd door een aantal opwindbeestjes, maar is verder niet interessant. Verderop is een deur met een plaatje van een beholder op en een raadsel. De rokers nemen rookpauze en de slimme overgebleven avonturiers lossen het raadsel op. De deur opent en een puzzelkamer is onthuld. De puzzel is snel opgelost en een ladder naar beneden komt aan het licht. Lewis leidt de groep naar beneden langs een totdat hij aangevallen wordt door hondenskeletten. Terwijl de groep deze uitschakelt rent hij dieper, zonder echt uit te kijken. Dan wordt hun gevaar echt duidelijk, want een ogre zombie maakt pasta van hem onderaan de trap. Met één slag van een knuppel die twee keer zo groot is als de halfling is zijn carričre voorbij. “Potverdikkeme!” De zombie wordt uitgeschakelt en de groep gaat op zoek naar versterking. Toevallig is een tweede halfling dief in de buurt, die zich vernoemd heeft naar zijn grote held, Lewis. Ze gaan terug en verkennen verder, en komen in een kamer met een gat in het plafond waardoor licht te zien is. Deze laten ze voor later, en ze gaan dieper ondergrond. In een achthoekige kamer treffen ze twee snelle hobgoblins en een paar zombies. Deze houden het niet lang vol en onze helden gaan verder. De volgende deur leidt tot een balkon in een marmeren kamer. Een ondergrondse rivier stroomt door de lagere gedeelte van de kamer, en langs de rivier staan standbeelden van krijgers. Aan de overkant is een brug naar een deur. Bij de brug zijn dode hobgoblins. Eenmaal bij de brug komt een waterwijfje te voorschijn. Ze zegt dat ze niet verder mogen, maar wordt snel omgepraat. Ze vertelt dat ze daar al duizend jaar verblijft en de boel beschermt. Ze zegt dat een tovenaar, een hobgoblin cleric, en een aantal mensachtige vechters haar hebben gepasseerd. De volgende gang heeft meer standbeelden in. Een tovenaar met staf, een dwerg cleric, en twee elven; een boogschutter en een ranger. Aan de overkant is een deur, bewaakt door twee zwarte standbeelden met hellebaarden. Een kleine deur is ook halverwege de gang, rechts. Een raadsel wordt opgelost, de dolk van de ranger blijkt een hendel te zijn, en overal openen sloten. De middelste deur gaat naar beneden waar een wererat de groep aanvalt. Hij ontsnapt op het nippertje nadat hij hevige weerstand treft, en rent weg. De groep vindt een aantal magische voorwerpen en een briefje waarin staat dat ze gebruikt mogen worden door mensen die ze niet hebzuchtig oppakken. Dit veroorzaakt de nodige verwarring en discussie. Terwijl de cleric ruziet, ik bedoel, discussieert met de verbrandde tovenaar, wordt er weer rookpauze ingelast voor de liefhebbers. De groep gaat uiteindelijk verder en komt in een grote ruimte terecht. Het middelste deel van de kamer is van deze kant afgesloten en de groep loopt er om heen. Aan de achterkant kunnen ze het een gang vinden naar het middel van de kamer. Hier is een priester bezig bij een fontein met een standbeeld van een gouden draak. Hij heeft net vier skeletten wakker gemaakt en deze vallen de groep aan. Ook heeft hij een skelet van een minotaur ter beschikking en deze is wel eng. Hij speelt zijn evil cleric rol tot het uiterste, en probeert op een gegeven moment zelfs een gevallen groepslid af te maken en zijn ziel te gebruiken als extra hitpointsap. Helaas lukt het hem niet, en wordt hij ook snel hondenvoer. Zijn lijk heeft een handig briefje in een tas, waarin staat dat hij ingehuurd is door ene Xeron, van een organisatie dat The Vanguard heet. Dit zegt niemand wat en ze lopen verder. Ze lopen dor een vage labyrint en komen bij een kamer terecht met een put in. In de put is een meisje die naar boven gehaald wordt. Zij zegt dat ze eerst voor Xeron werkte maar haar gedachtes verandert heeft. De groep vertrouwt haar niet en duwt haar terug de put in. Om de hoek valt iemand in een verborgen put. In de kamer naast de put zijn een paar standbeelden en uit de standbeelden komen rare beestjes. Steenachtige krabben met puntige armen, metalen vogels, en een stenen mond op poten. De dingen happen en steken een tijdje maar geven het uiteindelijk op – wanneer ze helemaal verpulverd worden, dan. Een trap leidt naar beneden, en hier wordt het leuk. Een bende van die hobgoblins met lange benen hebben hun slaapzakken hier liggen en ze springen uit bed om aan te vallen. Ze zijn vaardig in aanvallen en wegspringen, en blijken ook verrekt goede vechters. Ze springen over tafels en rennen langs de muren om de groep van alle hoeken aan te vallen. De andere kant van de kamer is open en een rivier stroomt hier als een waterval naar beneden. Iedereen blijft uit de buurt. Twinatin herinnert dat ze een hond heeft, en deze wordt vermoord door een hobgoblin. De groep gaat door en komt in een grot terecht. Hier is een soort fey-mannetje met een baard en hij glimt helemaal als zilver. Hij zegt dat de slechteriken hem hebben gepasseerd, wat niemand verrast. Hij zou achteraan maar is verplicht bij het water te blijven. Die kwade mensen hebben nog grotere kwaaie dingen wakker gemaakt, zegt hij. Bijvoorbeeld in de volgende kamer. Hij vermoedt dat ze op zoek zijn naar de rustende koning, die hier verderop begraven is met een magisch dingetje wat niemand moet krijgen. “Duidelijk,” zegt Tritorium, “We snappen het al. Jongens, de volgende deur a.u.b.” De volgende deur opent in een crypt met veel spinnenrag. Deze wil niet echt branden, en een zwerm spinnetjes probeert de groep op te vreten. Daarna komt een heel erg grote spin aan bod en deze steekt en vergift links en rechts. De gewonde mensen slurpen toverdrankjes en worden verbrand! “Tjongejonge, moet ik alles zelf doen?” zegt de nameloze cleric, en hij geneest Dragadoca met een spreuk. Vreemd genoeg is dit het druppeltje en de piraat sterft in vlammen. Blijkbaar heeft die spin een vergif wat mensen tijdelijk als ondoden doet reageren. “Vergeef mij, vader!” schreeuwt de nameloze cleric, terwijl de groep zich terugtrekt en de deur dichtspijkert.

KarakterSpelerXPInfo
Iron Johan Hiemstra 3.920
Lewis Platvoet Glibness 700
Lewis Platvoet II Glibness 4.220
Rudurak Dragadoca Pepijn 2.920
Sonia Vicky Delorna Johan 3.920
Tritorium Tuning 3.920
Twin-a-Tin Jacco 3.920
William Sigismund 3.920
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 3 februari 2008 om 18:37 uur.
Reacties van bezoekers (49 reacties)
JeffJeff
Ik kon het niet laten om zo te noemen - het doet mij aan The Empire Strikes Back denken. Het was ook geen happy ending, maar het vervolg....
Gepost op 3 februari 2008 om 22:57.
JohanJohan
Hmm, hoezo een evil DM. Met nog maar 80 XP te gaan en dan stoppen.
Hadden we toch die wererat moeten slopen...
Gepost op 4 februari 2008 om 12:14.
JeffJeff
Oeps, sorry - dat is totaal XP - moet 1000 eraf!

(Now THAT's EVIL)
Gepost op 4 februari 2008 om 14:09.
JeffJeff
Ik mag niet in de planning kijken of stemmen, omdat ik geen karakter heb :-)
Gepost op 14 februari 2008 om 10:15.
TuningTuning
Misschien heb je nu wel genoeg karakter? ;-)
Gepost op 14 februari 2008 om 10:45.
JeffJeff
Dankjewel - dat verandert de planning een beetje, denk ik.
Gepost op 14 februari 2008 om 11:53.
TuningTuning
Nog een maandje! Dat gaat lekker de goede kant op...
Iedereen al klaar met de voorbereidingen?
Gepost op 15 maart 2008 om 13:11.
JeffJeff
Ik moet nog steeds tijd vinden om een kort verhaaltje te schrijven! Waar spelen we trouwens?
Gepost op 15 maart 2008 om 17:36.
TuningTuning
Tja, das een goede vraag... Bij gebrek aan vrijwilligers lijkt me Tytsjerk een goede optie :-D
Maar ergens anders lijkt mij ook prima. (zijn er vrijwilligers?)
Gepost op 15 maart 2008 om 17:39.
PepijnPepijn
Ik vind Deventer wel erg handig, dus wat mij betreft kan er weer bij mij gespeeld worden. Ik zal de zwaardjes opbergen. Julian mist zijn zwaardje ;-)
Gepost op 16 maart 2008 om 22:00.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Ik zeg maar zoo, want dierentuin is zo lang
 
Agenda
Een datum voor het volgende weekend is nog niet geprikt
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Deventer
4x gespeeld
Tytsyerk
2x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.