Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 12
12.1Retour van de Helden
12.2Jorgenfist
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | DND WEEKEND (2008-2009) | EEN JAAR LATER
Fortress of the Stone GiantsFortress of the Stone GiantsGespeeld bij/in Tytsyerk op 22 mrt 2009
(reacties)
Gepost door Jeff op 22 maart 2009 om 22:20 uur.
Reacties van bezoekers (7 reacties)
JeffJeff
Wist niet waar ik dit kwijt moest. Iemand zijn mening over de Turn als 30'channel positive energy. Hij maakt goede punten, ik kijk uit naar de Pathfinder regels!

Let me say again for the record how sweet the Channel Energy power is for clerics in Pathfinder. For those not familiar with it, Pathfinder replaced turning undead with “channeling energy.” It heals people in short range and harms AND turns undead. You can augment it with feats as Annata has - her channeling damages (but doesn’t turn) evil outsiders, she can make it heal only her allies (by default it heals everyone in range), and she’s quickened it to a free action with Quicken Turning. It means that:

If you have a day where you’re not fighting undead, one of your major class powers isn’t worthless.
You can heal at range rather than always having to incur attacks of opportunity to go heal a comrade.
You can heal multiple party members at once.
You have loads of dice of healing that don’t eat up your spell slots. Thus you get to use spells for useful proactive things.
With the quicken, you aren’t wasting your time every round of combat with only healing.
Face it, as damage dealing has grown, Cure spells have not kept pace. Even low level characters dish out or take like 20 points of damage a round - at our level, 80 points in a round isn’t uncommon and I’ve seen more than 100. The usual 1d, 2d, 3d, 4d Cure spells are pretty much worthless in the face of that; I’d need ten minutes and my entire spell loadout to take care of just a couple rounds of combat. So the channeling steps in to fill the gap and let the cleric do something in a round other than heal. Neat!

Gepost op 20 april 2009 om 10:58.
TuningTuning
Ik heb er geen problemen mee... En het maakt van de cleric iets meer dan puur pit-stop punt voor de party.
Gepost op 20 april 2009 om 11:44.
Vulridir SrVulridir Sr
ik heb niet precies door hoe het moet werken. maar het ziet er zeker interessant uit. maakt de rol van cleric ook wat breder. nu is het alleen likken en slijmen om maximale healing van hem te krijgen. en als hij leeg is laat je hem links liggen.
maar hoe ziet een DM dit?
En hoe werkt dit effectief?
1D8 positive energy in een staal van 20 feet per cleric level? Iedere "beam" van energy neemt een turning slot?
Begrijp ik de richting van deze optie goed?
Jacco, is dit iets voor jouw campaign? Ik ben voor !
Gepost op 21 april 2009 om 8:31.
TuningTuning
Volgens mij zit je er niet ver naast, alleen de hoeveelheid energie hangt wat van je stats af en je worp natuurlijk.
Gepost op 21 april 2009 om 8:35.
JaccoJacco
Ik kom er op terug. ik zit te denken aan een houserule..Dat je kiest tussen turning en healing.

Gepost op 21 april 2009 om 9:05.
JeffJeff
Het komt er op neer dat je niet meer kunt turnen. Je mag een aantal keer per dag (dezelfde als turnen) positieve energie channelen (of negatieve als je evil bent). Dit is in een 30' straal om je heen. Dit geneest of doet pijn aan iedereen in de buurt - je kunt ook vijanden genezen, bijvoorbeeld. De hoeveelheid weet ik niet uit mijn hoofd - zit in de huisregels van weekend campagne (channel energy). Mocht je tegen ondoden vechten is het natuurlijk win-win! Deze avontuur is er waarschijnlijk niet voor geschreven en daarom snap ik dat Jacco zijn twijfels heeft.
Ondoden krijgen schade en mogen een will save maken om niet weg te rennen. Op zich veel makkelijker dan het hele gedoe met turning levels, charisma checks en hit dice optellen, en vergelijken met je caster level. Ik denk er wel aan voor Savage Tide Deel 2, maar ja, ik denk er ook aan om het als Pathfinder avontuur te proberen, maar dat is een discussie voor na de zomer.
De beta-regels zijn gratis te downloaden bij Paizo, maar zijn flink veranderd intussen. Voor Rogues en Fighters zijn ze echt leuk geworden. Verdiep je eens in de discussies op hun forum - duizenden debatten over het verloop van 20 levels Sorceror en wat je elke level moet kunnen. Geweldig!
Gepost op 21 april 2009 om 14:27.
JeffJeff
Tja, 3d6 schade op die ondoden - dat stelt toch niks voor. Durf je het aan, Jacco? :-)
Gepost op 21 april 2009 om 14:29.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Famous last words
We are in luck! The dragon is sleeping
 
Agenda
Een datum voor het volgende weekend is nog niet geprikt
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Deventer
4x gespeeld
Tytsyerk
2x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.