Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 2
2.1Draken en kobolds
2.2Arabel
2.3De schelpenkoning
2.4Op weg
2.5Dwergencomplex
2.6Dwergencomplex 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | AVONTUUR IN DEVENTER | HOOFDSTUK 2: EEN SAMENZWERING VAN FORMAAT
De schelpenkoningDe schelpenkoningGespeeld bij/in Pepijn op 13 dec 2007
(reacties)
De schelpenkoning
We gaan te paard op weg naar de immerflow rivier. We krijgen nog de waarschuwing mee bij de poort dat er duizenden orcs in de buurt zijn. We rijden richting een groot bos, Hulac Forest. Er schijnen rare dingen in dat bos te gebeuren, zoals in de oerbossen in Kormyr. Er zitten vreemde monsters en geesten. Ongeveer 10 mijl voor de grote brug bij de immerflow rivier staat een herberg. Er is een gedeelte afgebrand maar hij is in gebruik. Er zitten mensen binnen. Her en der liggen wapens en pijlen op de grond. We gaan naar binnen en praten met Tjundall, de eigenaar van de herberg. Hij weet ons te vertellen dat er orcenleiders in de thunderpeaks zitten met verrassend goede wapens. Hij raad ons aan er met Tjimnor, de ranger over te praten. Hij is op pad maar komt vanavond weer terug. We eten een maaltijd en maken een praatje met de rest van de aanwezigen. Castari voelt aan haar eksteroog dat er regen komt. (?) De informatie die we vergaren wijst erop dat het slimme orcs zijn. Er moet een grotere kracht achter zitten dan de orcen. Waarschijnlijk krachten uit de Dale Lands. Wellicht hebben ze een deal met de orcen om de orcen tegen Kormyr op te zetten. We krijgen de tip dat ergens over de rivier aan de rechterzijde een grot moet zijn, de moedergrot van de Whitefang orcs. Buiten begint het ontzettend te stormen en kletteren. In de verte zien we een wilt oplichtende ruiter. hij komt dichterbij, draagt een hood. Er hangt een witte gloed om ruiter en paard heen en de regen dreigt dwars door hem heen te gaan.. ? er is niet met de ruiter te praten, het blijkt de geest van de ranger te zijn, er ontstaat een gevecht. Castari turned de geest en het gevecht is afgelopen. Vervolgens ziet Lia, die buiten eens polshoogte gaat nemen, fakkellicht verder op de weg! Ze sneakt weer naar binnen en waarschuwt de rest. Wij als groep staan buiten, de rest verschanst zich binnen. Ineens komt er een grote vleermuis over die iets laat vallen, een heel groot iets! Thorga wordt even later aangevallen door 3 spinnen. Lia is benieuwd wat het was dat er af sprong en ziet boven op de herberg een hele grote spin zitten. 1 poot is wel zo groot als een human! Er vallen wat dakpannen van de daken af, de grote spin beweegt en kruipt naar binnen, er zit een orc op, ws een sjamaan. Thorga wil het beest aanvallen, maar krijgt een web op zich af. Riande klimt op het dak met een spider climb, maar ziet niks meer. Wel wordt ze beschoten door een crossbow en ze drukt zich tegen een dakkapel aan. Castari heeft het inmiddels in het vet met een orc. Hij heeft een schelpenketting om. Het is een rare orc. De orc valt aan met een object, een mensenschedel met graveringen. Dit schedeltje valt Lia aan, er komen ineens tentakels aan die slaan om Lia's hoofd. Inmiddels is Thorga vrij uit het web en gaat de herberg binnen waar ook allemaal spinnen zijn. Ze slaat er flink op los. Riande ziet inmiddels vanaf het dak Lia en castari vechten en door een ray of frost houdt het kronkelen van de tentakels van het schedeltje op. He! Riande wordt van het dak afgeduwd. lia probeert vervolgens met een kopstoot tegen de muur het enge ding van zich af te krijgen. Castari heeft de orc overmeesterd, en pakt een schelp van hem af. Hier heeft hij een sonic boom mee gegeven, en dat kunnen wij natuurlijk ook! Ze richt hem op de orc die boven over de dakrand kijkt. KABOOM! Ze geeft hem vervolgens aan Riande en die klimt met haar spider climb naar boven achter de orc aan die binnen aan het zoeken was en nu blijkbaar weer op het dak staat. Riande ziet nog dat hij blijkbaar heeft gevonden wat hij wilde hebben, een jute zakje. De orc gooit flesje over zich heen: weg! Riande bedenkt zich niet en richt de sonic schelp op de plek waar hij stond. KABOOM! Er glijdt duidelijk iets bij de voordeur van het dak af. Castari rept zich naar de voordeur en ziet zompige sporen weglopen. De orc is niet meer te achterhalen. Op alle spullen van de orc staan inktvissen gegraveerd/getekend. De herberg wrodt doorzocht en er blijken nog 2 mensen te leven. IN de kamer van de dooie ranger, die zo grondig doorzocht is, vinden we nog papieren in zijn matras verstopt. Hier krijgen we de volgende keer een uitleg over..... We vinden ook nog 210 gp voor de Party Cash, een pijp van de ranger, nog eens 30 gp voor de PC. Castari steekt de sonic schelp bij zich. Riande

KarakterSpelerXPInfo
Castari Brightblade Rwin 0
Lia Pepijn 0
Riande Angelique 0
Thorga Sigismund 0
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Angelique op 16 december 2007 om 18:56 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Random insult
You know why you hate me so much, Jeffery? Because I look the way you feel.
 
Agenda
10 april volgende!
 April 2008
MaDiWoDoVrZaZo
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Pepijn
3x gespeeld
Sieger
3x gespeeld
Angelique
2x gespeeld
Danny
2x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.