Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
- Hoofdstuk 3
  Koers
  Chult
3.1Voorbereidingen
3.2Trossen Los!
  De Boot
3.3Haaienvoer!
3.4Wrede Verstekeling
3.5Aerial Action
3.6Wyverns & Ooze, bah!
3.7Pirates & Pregnancy?
3.8Het komt...
3.9Kraken=Pussy!
3.10Tamoachan dracolisk
  Dracolisk
  origineel plaatje
3.11Vervelend Varrangoin
3.12Urol? Oerol!
3.13Storm en Zeewier
3.14Zeewieraanval!
3.15Het zwart hart
  Sargasso - kaart
3.16The Mother Of All
3.17Victory!
  Loot en stats
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SAVAGE TIDE ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 3: THE SEA WYVERN'S WAKE
Vóór het VertrekVóór het VertrekGespeeld bij/in Grou op 28 feb 2008
(reacties)
De rest van de dag is heel vreemd. Schok dat Kora vermoord is, opluchting dat Lavinia en Templeton nog leven, ongeloof dat een huis, dat al zo veel heeft moeten doorstaan, ook binnengevallen was! Voor Lavinia is het schok en verlies, voor de groep is het een opstapeling van alles wat de afgelopen dagen gebeurd is – magische parels, enge ziektes, moordpogingen en een reddingsmissie. Tijd voor rust, dus! Kora wordt over twee dagen begraven en in de tussentijd komen schoonmaakploegen en bouwvakkers met katers het huis op te ruimen. De dienst is mooi, in de tuin van Lavinia. Kora wordt daarna begraven in de Vanderboren familie begraafplaats op het Eiland van de Voorouders. De groep neemt de tijd na de dienst om Lavinia in te lichten over alles wat de laatste tijd gebeurd is, in Kraken Cove en op straat. Lavinia haar gezicht vertoont alle mogelijke emoties, van vrees naar droefenis en boosheid. “Ik moet toch zeggen, ook al verdient hij het een duizend keer over, dat ik opgelucht ben dat Vanthus niet dood is. Voor zijn daden verdient hij het, zeker, zeker, maar hij blijft mijn broer. Hopelijk is zijn laatste mislukking een lesje voor hem en gaat hij nu gewoon de regio voorgoed verlaten.” “Dat kunnen we maar hopen.” zegt Sheler. “En wat de Kellani’s betreft, ik zal formele aanklachten voor de Dageraad indienen dat ze van hun land en titel gestript worden. Sowieso regeren ze nooit weer in deze stad! En voor jullie…” ze kijkt naar iedereen, één voor één, vol in het gezicht. “Ik heb aan jullie mijn leven te danken, en dat is een schuld wat ik nooit terug kan betalen! Om daar een begin van te maken zal ik jullie maandelijkse inkomen meteen verdubbelen, met een flinke bonus erbij, als dank voor alles wat jullie hebben gedaan.” “Bohairic, ik heb ook iets ontdekt wat jij interessant zal vinden – die achtpuntige sterren zijn symbool van de Zoekers, een organisatie die alles over oude kennis verzamelt. Ze hebben mij benaderd voor de dienst en zeiden dat mijn vader er lid van was. Ze hebben een kantoor in Sasserine, maar ik zei dat ik niets voor mij was. Misschien is het iets voor jou?” ************************************************ Daarna gaat Lavinia hard aan het werk, soms samen met Sheler en Bohairic, om de papieren van haar ouders te ontcijferen. Ze neemt alleen de tijd om een baljuw, Jerald, en een huishoudster, Jannie, aan te stellen. De papieren voor de Zeewyvern worden opgesteld, en volgens de wetten van Sasserine is het schip van diegene die het gevonden hebben, uiteraard na ‘administratieve kosten’. Lavinia stelt voor om de kosten te betalen en het schip van de groep te kopen, want ze heeft een idee. Ze stellen de beslissing uit totdat ze alles weten. Na vijf dagen is het zo ver en roept Lavinia haar A-team bij elkaar. Ze zit in de eetzaal met een aantal zeekaarten, landkaarten en een groot boek. Ze begroet iedereen warm en vraagt dat iedereen gaat zitten. “Jullie herkennen natuurlijk het dagboek … logboek … journaal van mijn moeder? Mijn ouders hadden lef, een beetje gek zeggen sommige mensen, maar je hoort mij geen kritiek uiten op mensen met een avontuurlijk ziel! Ik stel het zeer op prijs. In ieder geval, het blijkt dat ongeveer vier jaar geleden mijn ouders aan een riskant onderneming begonnen. Ze zijn met de Blue Nixie, en een schip vol kolonisten, naar het zuiden gaan varen. Ze gingen over de Grote Zee naar een plek dat ze het Isle of Dread noemde, het Vreeseiland. Misschien komt de naam bekent voor? Volgens het boek is het een perfecte naam. Een met regenwoud bedekte hel vol enorme reptielen, ongetemde wilden, en gevaar om elke hoek. Toch is het zuidelijkste schiereiland relatief afgeschermd van de gevaren van het hoofdeiland en hier, tussen de dorpen van vriendelijke bewoners, hebben ze een kolonie gesticht – Farshore. Het Isle of Dread vertegenwoordigt een ware schatkist aan bronnen … exotische houtsoorten, specerijen, voedsel en zelfs mineralen zoals zilver en goud. Nadat Farshore opgestart was zou het mij familie een relatief onverstoorbare geldstroom. Voordat mijn ouders terug konden varen sloeg mijn broer toe en … jullie weten in welke staat ik toen verkeerde, een paar weken geleden. Als Farshore faalt, dan faalt mijn ouders hun laatste nalatenschap. Ik ben van plan hun werk weer op te pakken en heb een reis gepland om de kolonie te bevoorraden, en in de kolonie voor de rest van het jaar te verblijven. De Blue Nixie wordt nu klaargemaakt voor een lange reis, maar ik ben nog één schip tekort. Weten jullie misschien waar ik een schip kan vinden die zo’n lange reis aankan, en misschien ook een groep ervaren mensen van goed karakter die mij hiermee zouden willen helpen? Ik ben bang dat de reis zelf gevaarlijk kan worden en heb geen idee hoe de kolonie er voor staat, maar ik vermoed dat jullie het wel leuk zouden vinden.” ********************************************************************

Vóór het Vertrek
Jullie hebben in principe een maand de tijd voordat de zeereis begint. Je kunt met goede redenen komen waarom de expeditie nog even moet wachten, bijvoorbeeld als alle items pas na vijf weken gemaakt zijn. KARAKTERS * Wenslijsten en boodschappenlijsten naar mij aub. Ik neem aan dat Hope en Sheler de juiste boekhouding doen. * Zodra je je karakter hebt gelevelled verzoek ik je deze op de site te plaatsen of naar mij te mailen. Ik moet er rekening mee houden met de volgende encounters etc. (Die zijn gebaseerd op een party van 4 zonder Spell Compendium, Magic Item Compendium, Action points etc.) * Niet vergeten dat je Skill Tricks kan kopen met Action points (één trick voor 2 action points per level-up). Deze mag uit je overgebleven Action points of uit de nieuwe. Oftewel, vóór of na het slapen gaan. *Zorg dat je alles op je karakter sheet (of een ander vel) hebt dat je mee wilt nemen. Op zee zijn er geen winkels. Ruimte maakt niet zo veel uit - jullie mogen ruimte in de ruim opeisen. Een compleet laboratorium, bijvoorbeeld, of een bibliotheek. Het liefst moet het wel tegen een lek kunnen. En een stootje. En een storm. En ook tegen een opengebroken stukje romp vanwege een ... ik noem maar wat ... boze zeedraak met een hoorn. *Voor alle zekerheid - wat je niet op papier hebt mag je niet later gebruiken met het argument dat het vanzelfsprekend is dat je zoiets hebt. "Ja, maar, natuurlijk had ik inkt voor mijn pen." "Ja, maar, natuurlijk had ik stokjes en veren om pijltjes te maken." "Ja, maar, natuurlijk heb ik een waterfles." Daar zeg ik MUHAHA tegen! DE ZEEWYVERN Willen jullie ook voorraden voor de reis beheren, of laten jullie dat over aan de kapitein. Wil één van jullie Kapitein zijn, trouwens, of laat je Lavinia iemand inhuren? Willen jullie handelswaren kopen? Arms & Equipment Guide heeft veel van dat soort dingen. Er zijn geen ballistae of wat dan ook aan bord - weet niet of één gekocht moet worden. Moeten jullie zelf regelen. Het schip heeft al 60 ton aan voorraden van Lavinia. Dat laat nog 60 over. Tien voor dingen om het schip te maken - balken, spijkers, zeilstof, touw, teer, extra anker enz. Tien voor voedsel en water - dit laat 40 ton aan ruimte voor jullie over. Om mee te helpen als er problemen zijn kunnen jullie altijd Assists doen met Profession: Sailor - als je nog niet al je skillpuntjes op hebt is dit misschien een idee. :-) Hoeft niet! Lavinia biedt aan het schip van jullie te kopen. Om dit te financieren gaat ze samen met de familie Meravanchi de reis regelen. Hiervoor biedt ze 30.000 goudstukken. Daar worden de weeskinderen blij van! DE TUSSENTIJD Moet ik nog ergens rekening mee houden volgende week? Hope gaat een maandlang ruzie zoeken in de Arena. Bohairic duikt de boeken in en maakt scrollen. Templeton laat zijn haar groeien en rotzooit met Shakira. Tin-a-Tin zoekt (ex) Lotus Dragons op en schopt ze de grachten in. Sheler overtuigt mensen dat ze het weeshuis en haar onderwijsprogramma moeten steunen. Verder?

Gepost door Jeff op 28 februari 2008 om 15:47 uur.
Reacties van bezoekers (134 reacties)
JeffJeff
Ik heb deze uit het verhaal gehaald. Leek me logischer. Voordat je aanslagen beramen op het Kellanihuis wil ik een paar woorden noemen; golems, Death traps, summoned guards.
Je kunt er wel voor zorgen dat haar tijd in de rechtzaal extra beschamend is, ook al komt een schadevergoeding niet echt snel aan. Haar familie wordt uit de Raad geschopt, dat is zeker. Nou, ik hoor het wel!
Gepost op 28 februari 2008 om 16:03.
TuningTuning
Je kunt ook dingen plaatsen als extra pagina. Dan tellen ze ook niet meteen als gespeeld avontuur
Gepost op 1 maart 2008 om 12:45.
PakePake
WC-papier, moet ik ook niet vergeten en zakdoeken voor als ik verkouden ben, en pepermuntjes van Wilhelmina pepermunt.... Dit wordt nog een lang lijstje ....
Gepost op 1 maart 2008 om 13:03.
JeffJeff
O ja, maar ik wou hier straks ook het hele verhaal van Lavinia plaatsen, en spulletjes gesprekken hier voeren. Als we volgende week én organiseren, én spelen dan zet ik deel één hier en de reis op een nieuwe hoofdstuk. Of lijkt het je toch onhandig?
Gepost op 1 maart 2008 om 13:08.
TuningTuning
Het maakt mij niet zo veel uit, ik wou alleen maar even wijzen op de mogelijkheden...
Gepost op 1 maart 2008 om 13:26.
JeffJeff
Ik zal morgen Lavinia haar intro uittypen.
Ik wou nog even iedereen bedanken die tijd heeft gevonden karakters te updaten en zo. Laat je gedachten ook dwarrelen over wat je karakter bij zich heeft, op een schip, middenin een groot oceaan, mijlen van de kust met niets in zicht. Vol harnas en wapens? Wat houden jullie in de buurt, wat wordt veilig opgesloten in een kluis, wat ligt aan dek, wat ligt op je 'bed', wat hang je aan een touw in het water (wijnflesje?). Wat draag je als je wacht hebt en wat in je vrije tijd?
Lees ook de regels voor zwemmen en encumbrance, armour enz. (Dan maak ik minder fouten!)
Gepost op 1 maart 2008 om 18:11.
PakePake
die 30.000 delen door 5? dus 6000gp elk? ga ik maar even van uit...
Gepost op 1 maart 2008 om 20:31.
TuningTuning
Heb ik wel gedaan in elk geval
Gepost op 1 maart 2008 om 20:34.
PakePake
Wordt het eten verzorgd of moeten we dat ook zelf kopen?
Gepost op 1 maart 2008 om 20:57.
JeffJeff
Eten wordt geregeld.


Ook rum.
Gepost op 1 maart 2008 om 22:00.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Tegeltjeswijsheid
Wacht niet op een goede dag, maak er één!
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Grou
76x gespeeld
St. Anna
16x gespeeld
Wytgaard
11x gespeeld
Leeuwarden
5x gespeeld
Grou & St. Anne
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.