Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
- Hoofdstuk 4
  Kalender
4.1Het strand
  Can TRex jump?
4.2Eindelijk Farshore
4.3Zestig dagen
4.4Zotzilaha
4.5De mist in
4.6Temple of Demogorgon
4.7Door de portal
4.8Timothy gevonden
4.9Master of Fogmire
4.10One of Seven
4.11Temple of the Jaguar
4.12Snicker-snack!
4.13Dieper en dieper
4.14Vervelende gastjes
4.15A walk in the park
4.16Verdedigingen bouwen
4.17Een nieuwe kennis
4.18Assault on Farshore
  Onderwater
4.19De aanval begint
4.20Een heldin sneuvelt
4.21Aerial Combat!
4.22Een oude kennis
  Knutselen
4.23Victory!!
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SAVAGE TIDE ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 4: THE ISLE OF DREAD
Is that a negative energy Triceratops skeleton in your pocket,or are you just pleased to see me?Is that a negative energy Triceratops skeleton in your pocket,or are you just pleased to see me?Gespeeld bij/in Leeuwarden op 23 dec 2009
(reacties)

Met de trogs uit de weg is het tijd om te zoeken naar aanwijzingen - waar kwam die specters vandaan? En die Necromental?

"Als je mij vraagt lopen we gewoon op een begraafplats." zegt Hope.

Niemand heeft een beter idee, en de groep gaat gelijk aan de slag met het doorzoeken van het gebied. Templeton vindt een graafsteen binnen het puin van de Necromental, en daarop staat de naam "Amedio."

Een uur later is het hen duidelijk dat er geen andere spoor is van een oude begraafplaats hier.

"Maar waar komt die graafsteen vandaan dan?" vraagt Tin.

Betekenisvolle blikken worden gedeld en Bohairic zucht, "Vinden jullie het ook koud?"

"Voodat we terug gaan kunnen we snel de tassen vullen. Een beetje hard werk warmt je snel op!" zegt Hope.

Zodra de magische tassen vol besjes en vruchten zijn, lopen ze terug naar Farshore. Tin-a-Tin vliegt vooruit, onzichtbaar, en verkent het dorp vanuit de lucht. Ze meldt zich bij de groep en vertelt dat er een groep mensen verzameld zijn om de begraafplaats daar, war een grrot gat is ontstaan.

De groep haast zich daar naartoe, en wordt begroet door Lavinia, Meravanchi en Pater Catherly. De drie staan naast een groot, lelijk gat in de grond. Om het gat heen zijn er grafstenen platgegooid, en het ruikt daar naar verrotte groenten. Bij de ingang van de begraafplaats staat een viertal constables van de militia, die pottenkijkers uit de buurt houde. Lavinia vertelt snel dat het een uur geleden ontdekt is, en dat niemand iets had gezien of gehoord. Sheler bevestigt dat het warschijnlijk vroeger in de ochtend was gebeurd.

"Lijkt me duidelijk bij de temperatuur en vochtigheid van de grond hier." voegt ze behulpzaam toe.

"Is de graaf van meneer Amedio ook gesloopt?" vraagt Templeton.

Zijn vraag zorgt gelijk voor omhoog getilde wenkbrauwen bij de drie, en Lavinai vraagt hoe hij dat had kunnen weten.

De groep vertelt wat ze tegengekomen waren bij de troglodytes terwijl Bohairic een barage aan detectiemagie loslaat op de begraafplaats. Hij vindt niets nieuws.

Manthalay Meravanchi kijkt de groep aan, "Gek dat ons grond jullie achterna loopt. Volgens mij brengen jullie gewoon ongeluk."

Templeton reageert boos, "Wat weet jij daarvan? Je bent gewoon stom als je snel conclusies trekt. Wij hebben jullie al gered van die piraten - of zeg je dat wij die eerst hadden gestuurd? Je bent niet goed zijs, meneer, net als je niksnut neef!" En ik wil niks meer van je horen!"

Hij springt gelijk de begrafplaats uit en landt twintig voet verderop, waarna hij het dorpje inloopt. Manthalay staat stil met een rood gezicht en een open mond, en de andere vier laten hem daar.

*************************************************************************************************************

Later in de middag gaat de groep uit elkaar. Templeton gaat naar de Shrine van Lathander en praat met Pater Catherly.

"Vesserin, jongen, noem me Vesserin."

Templeton vraagt om genezing en betaalt in een paar kilo verse vruchten. Hij blijft lang kletsen en vertelt Pater Catherly over Olangru en de Tempel van Demogorgon. Pater Catherly vertelt over de Church of the Whirling Fury, en over Pater Innersol die nu een beetje aan de late kant is van zijn missie op het Eiland zelf.

Bohairic gaat terug naar het huis om te mediteren, alhoewel, dat zegt hij. Hij neemt een lotushouding aan en gaat vervolgens het dorp in de gaten houden door en Clairvoyance-spreuk.

Hope gaat naar de kroeg, waar Avner en Zan aan de bar zitten. Zan kijkt zuur en is aan het woord wanneer Hope binnenwandelt,

"... en als het boot eindelijk vertrekt zit ik erop!"

Hope gaat naast de twee mannen ziten, en ze gaan gelijk naar een tafel. Hope knipoogt naar de kroegbaas en vraagt om een rum met vruchtensap. En zonder paraplu!

Zan blijft doorpraten over hoe groot een fout hij had gemaakt door hierheen te komen, maar Avner lijkt niet meer te luisteren. Die blijft constant blikken naar Hope te werpen, alsof hij een aanval verwacht. Naar een paar minuten staat hij op en vertrekt hij. Bij de deur mompelt hij iets over de stank maar Hope negeert hem, draait om op zijn kruk en richt zich op Zan.

"Hoe is het Zan? Nieuws?"

"Ja, ik kan geen bier meer krijgen. Mijn geld is op!"

"O ja, geen probleem jongen, wat wil je hebben?"

Zan bedankt hem en lijkt weer te gaan mopperen wanneer hij zich bedenkt,

Zeg... er was een leuke vreemde in de bar gisteren, op zoek naar Sheler."

Hope vraagt door en krijgt een vage beschrijving van een mooie vrouw. Hij betaalt Zan zijn hele rekening, bijna 50 goudstukken, en vraagt de half-elf om zijn ogen te zijn in het dorpje. Zan klapt zijn vuist op zijn borst en wandelt af.

"Ik vind haar wel, baas!"

*************************************************************************************************************

Na een paar drankjes loopt Hope naar Lavinia haar huis, waar hij haar vraagt of ze met hem wil gaan eten. Hij wordt blij verrast wanneer Lavinia gelijk "Ja, natuurlijk!" zegt. Dat zij zelf wilde koken was een tweede verrassing, en dat zeeschildpad zo lekker kon zijn maakte er drie. Ze eten onder de glas-in-lood koepel van de woonkamer van haar huis, en in het avondlicht lijkt het dat de zeilschepen op een vuurzee voerden. Het valt Hope op dat het huis niet zo groot is als die van Manthalay Meravanchi, maar dat hij zich hier een beetje thuis voelt. Huis Meravanchi was nog steeds zoals het in het hoofd van de ontwerper had moeten zijn - het had geen persoonlijkheid. Huis Vanderboren was net zo simpel, en net zo elegant, maar had iets van Lavinia erbij gekregen. Je zou in Manthalay zijn huis kunnen werken, maar bij Lavinia kon je wonen. Hope vroeg zich af of Farshore hetzelfde zou ervaren.

Hij laat zich zakken in een comfortabele stoel voor het smeulend open vuur en kijkt naar Lavinia die net twee glazen brandy heeft opgehaald. Tijdens het eten hadden ze het over van alles gehad, behalve politiek. Zou Lavinia daar zelf over beginnen, vroeg Hope zich af.

"Wat deze stad nodig heeft," zegt Lavinia, "is duidelijk leiderschap."

Ja, dus. Hope probeert niet te lachen en accepteert de brandy met een knik. Lavinia gaat tegenover hem zitten met haar handen in haar schoot.
"Manthalay en ik stoten elkaar constant voor het hoofd, al sinds ik hier aankwam vorige maand. De stad krijgt telkens gemengde boodschappen in plaats van helder en daadkrachtig optreden. Manthalay heeft Farshore gerund sinds mijn ouders vertrokken maar hij is niet de beste persoon voor die positie. Hij heeft het over heerschap, heerschap over de Olman in het noorden, maar hij heeft alleen ogen voor hun goud. Als zij geen sterke magiërs hadden, was hij al aangevallen. Hij heeft het over dieren vangen en jagen, over pelzen en huiden en grote schedels om boven een haard op te hangen. Alle rijkdom van dit prachtig eiland wil hij zo snel mogelijk uitputten - en waarom?"

Hope weet een retorische vraag wanneer hij er eentje hoort, en nipt aan zijn brandy.

"Ik zal het je vertellen, want ik heb de laatste dagen Manthalay alleen maar geobserveerd. Hij is een jager eerst en een Meravanchi tweede, en dat hij nu een man van Farshore moet spelen is voor hem alleen maar om te krijgen wat hij écht wil. Genoeg rijkdom hier uitbuiten om terug te gaan naar Sasserine en zijn broer af te zetten. Daarom kwam hij hier en daarom wil hij hier alleen maar uitbreiden en overal aanvallen. Het zal hem een worst wezen wat er gebeurt met iedereen die zich hier heeft gevestigd, nadat hij genoeg geld heeft om de juiste mensen in Sasserine af te kopen. Hij vroeg mij of ik hier zou blijven, en of ik al plannen had voor mijn huis in Sasserine. Hij ziet Farshore alleen maar als zijn persoonlijke beurs, en zodra het volledig geplunderd is..."

Lavinia laat haar hoofd zakken, "En Farshore kan veel meer zijn! De mensen die hier wonen zijn pioniers, maar de situatie op dit moment is beangstigend voor ze, en wanneer mensen bang zijn kiezen ze liever voor iets bekends. Dat er zo veel zijn die niet gelijk voor Manthalay kiezen zegt hoe weinig respect hij écht heeft, hier. Hij heeft laten zien dat hij sterk is, en autoritair, maar dat is niet genoeg. Ik ben ook geen fragiel bloempje en ik kan ook moeilijke bevelen geven. Mijn moeder was sterk maar ook slim, en zo wil ik ook zijn. Manthalay wil uitbreiden ten koste van onze buren, ik wil samen met hen groeien. Met hun hulp kunnen we de droom van mijn ouders realiseren - een goed verdedigd handelspost, omringd door waakzame vrienden en buren, vrienden die al hun schatten via ons verhandelen. Schatten die we nergens anders kunnen krijgen, die echt niet uit hun dooie handen te rukken zijn. Dit eiland heeft een rijk geschiedenis waar wij weinig van af weten. Er zijn verhalen over een beschaving van duizend jaar geleden - stel je voor wat in die ruines te vinden is! Die ruines vind je alleen met behulp van de Olman en de Phanatons - en dankzij jullie hebben we daar nu goede relaties mee. Samen wordt dit het spannendst, leukst, sterkst, en rijkst plekje in de hele zuiden! En ik sterf voordat ik Manthalay dat van mij, van ons allemaal, af laat pakken!"

*************************************************************************************************************

De volgende dag is Templeton bij de haven, samen met Tin-a-Tin en de smid. Ze bespreken kettingen en boomstammen en andere verdedigingsconstructies. Bohairic is bij de alchemist en tovenaar, Professor Aldwattle en Sheler is in de niet-helemaal-geheime werkplaats. Hope is net onderweg naar de kroeg na een late ontbijt met Lavinia. Ze hadden tot vroeg in de ochend gepraat, en toen keurig in hun eigen bedden geslapen.

Hope hoort zachte voetstappen en dan komt Zan om de hoek rennen,

"Hope! Ik zocht jou! Die vrouw is in de bar weer!"

Hope klapt hem op de schouder en loopt door, de kroeg in. Er heerst een onnatuurlijke stilte in de bar, en hij ziet zes bekenden en een lange, mooie vrouw. Zij kijkt naar hem, knikt in herkenning, en wijst naar de kruk naast haar. Hope voelt gelijk een koude rilling en weet dat hij net een magische suggestie heeft kunnen weerstaan. Hij loopt naar toe,

"En wie ben jij?" vraagt de vrouw.

"Wie ben jij dan? En ben je voor Lavinia?"

"Heb jij geen manieren, barbaar? Ik ben tenslotte een dame... en ik vroeg eerst."

Hope draait zich om, "Laat maar!"

Hij loopt naar de deur en ze roept achter hem, "Hope!"

Hope doet alsof hij niets hoort, en dan fluistert haar stem hem in het oor, "Kom terug, nu, of ik slacht iedereen hier af."

Hij draait zich langzaam weer om en ze praat weer hardop,

"Kom maar zitten, Hope." Elke klemtoon, elke letter resoneert in zijn hoofd en hij loopt naar een barkruk.

"Haal dat harnas eraf, het moet vreselijk warm zijn. Laat me even je beroemde tattoeage zien - en leg dat bijl ergens in een hoek. Het lijkt me erg zwaar!"

Hope vindt het allemaal redelijke suggesties en weet niet echt meer wat ze allemaal bespreken. Zijn harnas en bijl heeft hij netjes in de hoek gelegd. Wanneer hun gesprek klaar, vraagt de dame of hij even de rest ophaalt en lekker met ze gaat zwemmen. Dat vindt hij een top idee, en hij rent de kroeg uit.

Hope haalt de rest op en stelt voor dat ze gaan zwemmen. Het valt Bohairic gelijk op dat Hope onder de invloed is van magie, maar Hope gelooft er niets van - hij wil gewoon zwemmen, net als die vrouw zei!

Sheler zegt dat ze heel graag met hem wil gaan zwemmen, maar dat dat scharreltje in de bar misschien mee wilt.

"Goed idee!" roept Hope, en de groep loopt naar de bar toe. Zodra Bohairic de vrouw ziet gaan al zijn alarmbelletjes rinkelen - ze heeft meer actief magie dan hij ooit heeft gezien!

De twee mannen lopen naar binnen, en Boahiric blijft op de stoep met de mesijes. Zodra Hope binnenstapt, draait de mysterieuze vrouw zich om. Ze doet meteen een double-take en zegt,

"Wat krijgen we nou?"

Een zwarte flits vult de hele kroeg en de zes klanten vallen van hun stoelen - bewusteloos of op slag dood! Tin-a-Tin verdwijnt gelijk van het zicht en verstopt zich achter de buitenmuur. Sheler probeert een spreuk en schrikt wanneer het niet werkt.

"Zij is behoorlijk goed beschermd!"

Tin-a-Tin springt voor haar en stapt op de heks af. Zijn schild kaatst van een onzichtbare krachtveld en de spiezen eindigen in de bar naast haar. Ook hij bekijkt haar met meer respect. Hope kijkt verbaasd en mompelt in zichzelf,

"Wie ben jij? Ik kom je ophalen om te gaan zwemmen, en dan maak je de halve dorp koud! Je hebt me behekst!"

Hij raapt zijn bijl op en valt haar woedend aan.

"KLANG!" Zijn bijl kaatst ook van de krachtveld af en hij cirkelt haar op zoek naar een opening.

Wanneer Tin-a-Tin haar dolk de vrouw weet te raken is het haar die verbaasd kijkt! Haar uiterlijk verandert in dat van een man met een tijgerhoofd, en Tin roept dat ze een aantal beschermspreuken heeft weten te stelen. De rakshasa, want zo benoemt Bohairic het beest, rolt tussen Templeton en Hope door, en springt de deur uit. Eenmaal buiten gooit hij iets op de grond, en twee uit schaduw gemaakte dinosaurusskeletten verschijnen voor de kroeg! De twee skeletten vallen gelijk aan - en plotseling is buiten gevaarlijker dan binnen! De linker skelet steekt een grote hoorn in Sheler en het doorboort de kleine halfling! Bloed sproeit op het gras, en ze valt op haar knieen wanneer de hoorn weer schaduwachtig wordt. Van haar knieen vecht ze om bij bewustzijn te blijven, en daarna probeert ze een spreuk op de rakshasa. Niets gebeurt behalve dat een ring op zijn hand knippert. De andere skelet valt Bohairic aan en de hoorn wordt net lang genoeg tastbaar om een grote snee in zijn zij te openen.

Templeton en Hope rennen de kroeg uit en vallen gelijk aan. Templeton gaat over Sheler staan en haalt uit naar de schaduw-Triceratops. Zijn schild gaat door het schaduwspul heen alsof het er niet is, en hij begint te vloeken. Hope springt tussen de twee schaduwbeesten in en brengt zijn bijl neer op de schouder van de rakshasa. De klap voelt alsof hij op ijzer slaat, en zowel hij als de rakshasa kijken een beetje verbaasd wanneer het een degelijk wond achterlaat. Bohairic laat blauwe lichten knipperen bij de voeten van zijn kameraden, en Sheler teleporteert gelijk uit de buurt. Tin, daarentegen, verschijnt net achter de Rakshasa en steekt twee keer in de rug. Voor Bohairic zijn gloeiende ogen doven zeven spreuken op de rakshasa, en een aantal verschijnen op Tin-a-TIn ook. Het tijgerhoofd spreekt,

"Een traag begin maar ... jullie komen goed op gang! Netjes hoor. Ik had het gehoord, maar niet echt verwacht. Mahanstra."

Met het laatste woord verdwijnt hij, alhoewel de twee schaduw-Triceratops blijven. Een hevig gevecht volgt en iedereen behalve Tin-a-Tin is gewond voordat de twee beesten weg zijn.

Hope bergt zijn bijl weer op, "Kunnen we nu eindelijk gaan zwemmen?"

**************************************************************************************

Achter de bar is een klein zakje - een cadeau, volgens de kroegbaas. Het blijkt een Bag of Tricks te zijn. Tin vindt het wel interessant, maar weet niet of het echt veilig is.

 



KarakterSpelerXPInfo
Bohairic Tuning 3.050
Hope Pake 3.050
Sheler Vulridir Sr 3.050
Templeton Johan 4.270
Tin-a-Tin Jacco 3.050
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 24 december 2009 om 1:21 uur.
Reacties van bezoekers (150 reacties)
PakePake

WOOOT 1000 X-MAS X-pee, thx :D


Gepost op 24 december 2009 om 9:46.
JohanJohan

Happy Christmas!


Gepost op 24 december 2009 om 10:05.
TuningTuning

Happy x-mas indeed!


Gepost op 24 december 2009 om 10:25.
JeffJeff

Ja, ik was ook niet helemaal blij met zo'n statisch gevecht, dit moet het weer goedmaken :)

En 1000xp op 10e kan ik me ook permitteren!


Gepost op 24 december 2009 om 11:50.
TuningTuning

Daar had iemand anders flink uitgepakt :-)


Gepost op 24 december 2009 om 11:51.
Tin-a-TinTin-a-Tin (Jacco)

Ik voel me ook nog kerstboom - Niemand weet trouwens van mijn summon undead IV.   Ik denk dat ik die maar ga casten om de raampjes van het hutje van Avner schoon te maken (ikzelf zit natuurlijk in hiding)  vinden de dorpelingen vast heel gek dat er een undead bij Avner de raampjes schoonmaakt. Is niet echt goed voor zijn naam :D

 


Gepost op 24 december 2009 om 12:13.
TuningTuning

We hebben nog een cadeautje gekregen van Bathory(want zo heette die gast volgens het briefje)
Een bag of tricks (tan versie) [1-30 brown bear, 31-60 lion, 61-80 heavy warhorse, 81-90 Tiger, 91-100 Rhinoceros]
Overigens heb ik freedom of movement moeten wijzigen (dat is nl. een cleric spreukje), dat zit er dus helaas niet in (eventueel nog wel met scrolls oid)


Gepost op 24 december 2009 om 12:17.
PakePake

SUPREME INITIATIVE []
The deity always goes first in the initiative order.
This is an extraordinary ability.
Prerequisites:
Dex 29, Improved Initiative.
Benefit:
The deity goes first in the initiative order, bla bla bla
Das de enige die ik kan vinden op dit moment, dacht dat er ook nog een andere versie was.


Gepost op 24 december 2009 om 12:31.
PakePake

das 100xp per level x-mas bonus, hint hint naar Johan :P


Gepost op 24 december 2009 om 12:32.
JohanJohan

Pfff, eerst wordt er gehint naar een DM-ruling voor leren van spells.
Nu weer hints voor een zooi XP erbij.
Wel lastig hoor die x-mas. Moet maar van alles gedaan worden. :-)


Gepost op 24 december 2009 om 12:37.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Random insult
The wheel is spinning, but the hampster's dead.
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Grou
76x gespeeld
St. Anna
16x gespeeld
Wytgaard
11x gespeeld
Leeuwarden
5x gespeeld
Grou & St. Anne
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.