Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 6
6.1Terug in de stad
6.2De reis
6.3Voedsel
6.4Elven
6.5Waar is Jo?
6.6Jo is weer terug
6.7Dag toren
6.8Het fundament
6.9Bezoek
6.10Indruk
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE CHANNATH | HET VERVOLG
Op bezoek bij een oude kennisOp bezoek bij een oude kennisGespeeld bij/in Johan Wiersma op 3 sep 2008
(reacties)
Hee... wat is dit? Waar gaat dat heen? Nou ja, gewoon ff proberen!
De groep heeft tweelingbroer uitgeschakeld, een korte zoekactie laat niet veel buit vrij. Een ring die wel eens interessant kan wezen. Een aantal groepsleden hebben meer belang bij persoonlijke herstelwerkzaamheden. Maar wanneer dat eenmaal achter de rug is dan komt de nieuwsgierige aard weer boven... Waar gaat dat tweede beveiligde deel heen? De rode lijn op de muur is reden tot zorg, en ook de inmiddels bekende tekenen van een valstrik zijn aanwezig. Voorzorgsmaatregelen worden getroffen, en de groep gaat (sommige gepantserd met een matras) verder. Het leed wordt maar voor lief genomen. In de grote kamer verderop is het altaar aldaar het meest interessant. Ivan gedraagt zich wat afwezig en komt pas erg laat achter de groep aan. Dit na aandringen van Bor. De groep onderzoekt het altaar, maar de aanwezige magie en tekenen zijn slecht... in en in slecht... Terwijl Feravel en Flash zich bezig houden met het altaar is Jo alweer met wat anders bezig. Waar zit hier de standaard evil-tempel-nooduitgang? Er wordt gezocht, zelfs de kleinste deeltjes worden omgedraaid om uiteindelijk bij een magisch verstopte transmuterende muur wat te experimenteren. Feravel is hierin ook geïnteresseerd en komt even kijken. En terwijl hij aan het kijken is verdwijnt Jo ineens. Een korte gedachten sprong leidt tot de conclusie dat de betreffende handeling van Jo wel eens de manier kon wezen om de poort te activeren. Na wat gepuzzel en getreuzel is de groep eruit. Jo zou in problemen kunnen zitten.... Nee, Jo zit nu waarschijnlijk in de problemen. En dus volgt de groep, met als laatste Ivan. Net voordat Ivan de poort doorgaat kijkt hij nog even vertwijfeld achterom. Wat zou dat wezen met die twee lichamen op dat altaar. De ene lijkt al eeuwen oud, de ander vrij recent. Beide vertonen de tekenen van ondood. Alhoewel, met die recente is wat vreemds aan de hand. Het gevoel is niet precies te omschrijven. En dan dat vreemde doosje, zwart ebbenhout. Waar wordt dat nou weer voor gebruikt? En waarom staat deze nou precies tussen de lichamen in die met de hoofden naast elkaar liggen. Terwijl het portaal zich achter hem sluit, sluit Ivan zijn hand.... Was dit wel zo'n goed idee? Had hij dit nu wel moeten doen? Aan de andere kant van de poort blijkt Jo zich al flink vermaakt te hebben. Een beetje onderzoek hier, een beetje gepuzzel daar. Vallen gemarkeerd en aanwijzingen gegeven. De groep verkend de omgeving en komt bij de kamer met een donker gat. Hier begint bij Feravel een lichtje te branden. De hele boel is een beetje anders ingericht, maar alles komt overeen! Het kan toch niet waar zijn? http://www.magieck.nl/index.php?page=campagne&story=276 "Feravel looked at the walls, at the pit, and back at the pit. Memories he'd rather forget fought their way back to the surface." De groep komt tot de conclusie dat verder gaan geen nut heeft. Gezien de huidige staat van een ieder is rust een noodzakelijkheid. En ondanks de gevaren wordt er gerust (Na wat voorbereidingen natuurlijk). Een redelijke nachtrust later blijkt dat er toch nog bezoek door poort is geweest. Echter de magistraal geplaatste stenen hebben ervoor gezorgd dat het bezoek zich verspreid heeft over de kamer. Nu is het tijd om door te zetten, de groep is op een plek van het kwaad en er staat nog een belofte open. De groep verkend voorzichtig de kamers. En met behulp van de herwonnen herinneringen komen ze bij het hart van de leeuw. Hier staan de wachten al klaar en een gevecht volgt. Het gevecht is zwaar, en de artillerie wordt erbij gehaald. Helaas voor Jo stond ze net in de vuurlinie. Maar met haar laatste krachten kan ze zich nog net in veiligheid brengen. Wat is de link tussen het dorp en de ghostlord? Wat hebben ze met elkaar te maken. En vooral, wat is hun/zijn/haar doel??????

KarakterSpelerXPInfo
"Crazy" Ivan Pake 700
Bor Vulridir Sr 800
Feravel Jeff 950
Flash Johan 800
Jo Jacco 800
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 4 september 2008 om 7:24 uur.
Reacties van bezoekers (62 reacties)
PakePake
een oude kennis?
Gepost op 4 september 2008 om 9:10.
TuningTuning
yup
Gepost op 4 september 2008 om 10:27.
JohanJohan
Ben erg benieuwd hoe het gaat aflopen. Ook al hebben we dan belangrijke clue gemist (nieuwsgierige jacco, je lijkt wel een kender), we zullen de Lord nog wel tegenkomen met nog wat volgelingen. Dit was volgens ingewijden nog maar het begin. :-)
Gepost op 4 september 2008 om 12:59.
JeffJeff
Nog geen xp? Da's bijna 21 uren...
Denk toch niet dat er nog een slapje in zit.

Vraagje: Ik ben gehaste. Kan ik één actie uitvoeren en de tweede delayen? I have a cunning plan...
Gepost op 4 september 2008 om 17:46.
PakePake
Je kunt je haste actie uitvoeren en je full-round actie delayen
Gepost op 4 september 2008 om 21:55.
PakePake
Andere vraag: als je gehaste bent, kun je dan ook korter slapen om te levellen? :)
Gepost op 4 september 2008 om 21:56.
PakePake
1. IF #LEVEL>=500 THEN GOTO LINE 2 ELSE GOTO LINE 3 2. #LEVEL=#LEVEL+1 3. #LEVEL=#LEVEL 4. END
Gepost op 4 september 2008 om 22:00.
JeffJeff
Hmmm. Ik ben onder level 500, dus blijf ik onveranderd :)

Sorry, geen tijd voor verhaal gehad! Weekend :-)
Gepost op 4 september 2008 om 22:11.
PakePake
uhm ja, je hebt gelijk, de eerste moet zijn #XP :D, programeer foutje, bedankt Jeff.

Gepost op 4 september 2008 om 22:45.
JeffJeff
Nooit je eigen programtekst controleren :)
Of verhaaltekst - wat een boel spel/taalfouten elke keer!
Gepost op 4 september 2008 om 23:07.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wie een kuil graaft voor een ander graaft een kuil
 
Agenda
Voor deze campagne wordt er niet meer gepland.
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan Wiersma
40x gespeeld
Opa
7x gespeeld
Eric van der Veen
4x gespeeld
Tytsjerk
2x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.