|
Inhoud Storybook |
|
|
|
Login |
|
|
|
Registratie |
|
|
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen
achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan. |
|
|
|
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 6: TEMPLE OF ELEMENTAL EVIL
| 1 groot blik avonturies alstublieft | Gespeeld bij/in Danny in Deventer op 15 jul 2002 |
|
(reacties) |
Vorige keer had Ashrem de deur opengemaakt en stond hij oog in oog met een stenen trap... Nadat de eerste treden zijn gecontroleerd op valkuilen vervolgt Ashrem langzaam de weg naar boven. Wanneer hij halverwege is ziet hij een raar beest wat bestaat uit allemaal delen vlees. Een golem! Ofzo... jak!
Het beest gaat flink te keer, zeker als Joldin langs hem heen probeert te rollen. Gelukkig staat al snel iedereen om de golem heen en wordt er flink gehakt. Kira probeert nog wat spells maar daar reageert hij niet op. Hoe kan dat nou? HAHAHA
De groep staat in een kleine ruimte met 3 deuren. Alles wordt onderzocht, niks bijzonder te vinden, vooral geen vallen op de deuren. De linkerdeur zit goed vast en ondanks enkele brute pogingen wil hij niet open. Botte Sigismund en dito bijl bieden uitkomst, de deur bezwijkt onder zijn argumenten. Binnen is een klein vertrek waar lang geleden een zware battle heeft gewoed, de muren zitten onder het bloed en overal zijn sporen van geweld op de muren te zien. Achterin de ruimte is een nauw gang van ongeveer 45 cm breed. Net genoeg voor de nieuwgierige avonturier, met nog net ruimte voor wat verrassingen. Iedereen in file door de gang! Aan de andere kant is een kleine lege ruimte, niks bijzonders. Via net zo'n gang kan je weer terug naar nog zo'n kamer (van 3b naar 4 naar 3c). Interessant je kan rondjes lopen! Met deze kostbare kennis in bezit wordt er druk gespeculeerd wat nu te doen. Dan maar weer eens teruglopen. Wanneer de groep net van ruimte 4 naar ruimte 3b loopt gebeurt er iets grappigs...
Misschien goed om even wat uit te leggen over deze spelersgroep. Wanneer de situatie overzichtelijk is, spelen ze zonder al te veel problemen door een gevecht heen. Het wordt interessant als er wat chaotische elementen in het spel komen... zoals geen licht... smalle gangen...heheheh. Laat dat nu net iets zijn waar deze dungeon ook genoeg van heeft!
Wanneer de spelers in volgorde (Ashrem, Florie, Joldin, Sigismund, Xaod, Kira) door de gang lopen springt er uit de muur en van achteren plots een Wraight!!! Kira wordt stevig geraakt en staat nog maar op 7HP. In paniek gaat ze er vandoor met haar boots of spiderclimb. Ze rent via het plafond langs de groep en verdwijnt... in het donker. Ze was de enige die licht mee had genomen HAHAHAHA. Anyway, Joldin heeft een romatisch intermezzo met een andere wraight en doet pogingen weg te komen, maar ja, aan de ene kant staat Florie, aan de andere kant Sigismund. Nergens een uitgang, ai ai ai.
Tja, dan vallen de zorgvuldig uitgedachte battle plans een beetje in het water en rent iedereen alle kanten op, behalve Joldin, Sigismund en Xaod. Vooral omdat ze nergens heenkunnen... in het donker. Terwijl ze niks zien gaan de Wraiths lekker door met happen wapperen. Heerlijk...ehh... wat errug!!
Joldin trekt alle spanningen niet meer en trekt zijn Bead of Force die hij bovenop 1 van de wraiths gooit. Een prachtige worp... een luide knal... en dan... mazzel. Xaod met zijn antimagic schild red Joldin en zichzelf, anders hadden ze samen met de Wraith opgesloten gezeten in een Ball of Force. Ai ai ai. Flink wat schade voor de heren en voor de Wraith die ook nog dwars door de Force spell heen zweeft!! Maar... als dat nou alles was... de explosie was zo groot dan Joldin, Sigismund, Xaod (half-plate en steel shield) en Kira (die was ook weet terug met een fakkel) in een hoekje geblazen worden. 4 personen op 1 vierkante meter is toch wat veel en met al het armor van Xaod erbij is het een keurig samengeperst pakje Avonturiers! Na wat gepuzel is iedereen los, maar de fakkels branden nog dus er moet wat kleding uitgemaakt worden. Sigismund is weer de pineut, de fakkel van Kira raakte hem precies hehehehe...
Er volgt dan een stukje uitwisseling van visies op samenwerken die hier niet herhaald kan worden omdat er misschien kleine kinderen meelezen. De kern van het verhaal is dat Sigismund Kira wil opeten en dat Ashrem wil samenwerken maar dat Sigismund niet wil meewerken. Joldin meldt ondertussen dat hij naar huis wil omdat hij niet zonder Cleric verder durft te gaan. Xaod heeft geen mening en Florie speelt vreemde spelletjes met een Wand en kijkt verdacht happy.
Terwijl ze staan te ruzien komt er nog wat outerplanar honden tuig langs, niet echt een probleem. Joldin rent er nog even vandoor om ...eh... na te denken maar komt al snel weer terug en besluit nog even mee te vechten. Ondertussen ruikt het erg sterk naar zwavel. Vreemd allemaal. Ashrem loopt met een blindoek om want hij is bang voor vampieren. Joldin wil nog steeds naar huis om het gevonden geld uit te geven. Sigismund en Kira kijken elkaar niet meer aan en Florie is eindelijk uitgespeeld met de Wand. |
|
XP |
Volgende keer hopelijk weer zoveel lol, voor nu heeft deze serie gevechten in ieder geval XP opgeleverd, 2.000 per persoon.
|
|
Gepost door Pepijn op 14 februari 2003 om 10:44 uur. |
|
|
Random insult |
|
|
|
He doesn't talk bollocks all the time: only when he's awake. |
|
|
Agenda |
|
|
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
| | |
| April 2004 | |
| | |
| Ma | Di | Wo | Do | Vr | Za | Zo | |
| | |
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | | | |
| | |
|
|
Campagne Top 10 |
|
|
|
Populaire lokaties |
|
|
|
|
Danny in Deventer
15x gespeeld |
|
|
Pepijn in Deventer
10x gespeeld |
|
|
Sieger in Deventer
10x gespeeld |
|
|
Paulien in Raalte
9x gespeeld |
|
|
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld |
|
|
Sieger te Deventer
2x gespeeld |
|
|
Onbekend
2x gespeeld |
|
|
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld |
|
|
|
Overzicht gebruikers |
|
|
|
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien. |
|
|
|
|